3 צפייה בגלריה
המחבל שיתף את אחיו בכוונתו לרצוח חייל. רון קוקיא ז"ל
המחבל שיתף את אחיו בכוונתו לרצוח חייל. רון קוקיא ז"ל
המחבל שיתף את אחיו בכוונתו לרצוח חייל. רון קוקיא ז"ל
הפרקליטות חזרה בה מעסקת טיעון עם אחיו של המחבל שרצח את החייל רון קוקיא. זאת לאחר לחצים שהופעלו מצד בני משפחתו של החייל ופגישה שקיימו עם פרקליט המדינה עמית איסמן.
לפי ההסדר, שפורסם לראשונה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", אמור היה אחיו של המחבל, זאהי אבו ג'ודה, לרצות חמש שנות מאסר בלבד. אבו ג'ודה כבר יושב במעצר כארבע שנים, והמשמעות של ההסדר הייתה שתוך כשנה בלבד הוא ישתחרר.
3 צפייה בגלריה
חאלד אבו ג'ודה החשוד ברצח החייל רון קוקיא בערד
חאלד אבו ג'ודה החשוד ברצח החייל רון קוקיא בערד
מאסר עולם ו-20 שנים נוספות, פיצוי של 258 אלף שקל. חאלד אבו ג'ודה
(צילום: רועי עידן)
משפחתו של קוקיא הביעה התנגדות נחרצת לעסקה בין פרקליטות מחוז דרום לבין סנגוריו של הנאשם, עו"ד נאשף דרוויש וליל פטישי מהסניגוריה הציבורית. ההסדר היה טעון אישור פרקליט המדינה. השבוע נפגשה המשפחה איתו - וזה הודיע להם כי לעת עתה לא יהיה הסדר טיעון. איסמן החליט כך לאחר הפגישה עם המשפחה ולאור שיקולים נוספים.
סמל רון קוקיא, בן 19 במותו, נרצח בנובמבר 2017 בעת שחיכה בתחנת הסעה לחיילים בערד. המחבל, חאלד אבו ג'וודה מכסייפה, דקר אותו מספר פעמים וחטף את נשקו האישי בתום מאבק. לפני שנתיים גזר עליו בית המשפט המחוזי בבאר שבע מאסר עולם ו-20 שנים נוספות בכלא, כמו גם פיצוי של 258 אלף שקל - הפיצוי המרבי בחוק. זאהי, אחיו למחצה של חאלד, הואשם בניסיון רצח וטען לחפותו. הפרקליטות טענה כי המחבל שיתף את אחיו בכוונתו לרצוח חייל, והשניים ביצעו סיורים מקדימים ביחד וסיכמו שיקראו לכלי הנשק במילת הקוד "פיצה".
סנגורו של הנאשם, נאשף דרווישסנגורו של הנאשם, נאשף דרוויש
אלא שבמהלך ניהול התיק בבית המשפט בבאר שבע עלו קשיים בראיות נגד האח. בין היתר כללו אלה את ההודאה שמסר בחקירת שב"כ: אשתקד פסל בית המשפט את הודאתו של זאהי, כיוון ששב"כ הפעיל מדובב שהעביר לו "מסר מהסנגור" שלפיו עליו להודות בעבירות המיוחסות לו. פסילת ההודאה הציבה בסימן שאלה את שיטות החקירה של שב"כ, שכבר הובילו בעבר לפסילת ראיות. בית המשפט קבע כי "מדובר בפגיעה מערכתית חמורה ומסוכנת במוסד הייעוץ המשפטי של נחקרים".
בועז קוקיא, אביו של רון, הביע שביעות רצון מביטול הסדר הטיעון: "משפטו של המחבל עדיין מתנהל בבית המשפט המחוזי בבאר שבע ואנו עומדים על כך שתמוצה עימו מלוא חומרת הדין. הסברנו בפגישתנו עם פרקליט המדינה, שכפי שהפרקליטות הייתה נחושה עם המחבל הרוצח, כך היא צריכה להיות נחושה במשפטו של אחיו, המחבל השני".
3 צפייה בגלריה
משפחתו של רון קיקא בשלב ההוכחות נגד רוצח בנו בבית המשפט במחוזי בבאר שבע
משפחתו של רון קיקא בשלב ההוכחות נגד רוצח בנו בבית המשפט במחוזי בבאר שבע
"להמשיך בנחישות כדי שבית המשפט יגזור עליו עונש חמור כפי שמגיע לו". האב בועז קוקיא
(צילום: אביחי מרציאנו)
הוא הוסיף: "הפצרנו בפרקליטות דרום ובפרקליט המדינה לא להגיע לעסקת טיעון, אלא להמשיך בכל הכוח והנחישות כדי שבית המשפט ירשיע את המחבל בגין כל מעשיו ויגזור עליו עונש חמור וארוך מאחורי סורג ובריח, כפי שמגיע לו". האב הודה גם באופן אישי לפרקליט המדינה איסמן: "אנו מודים לו ולצוותו על הזמן שהקדיש לנו תוך היכרות עם המקרה ועם רון עצמו".