מפלגת יהדות התורה צפויה לחזור בה מהאולטימטום שהציבה בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולפיו התנתה את הצבעתה בעד תקציב המדינה בקידום משמעותי של חוק הגיוס לפני ראש השנה.
גורמים במפלגה הסבירו כי שינוי הכיוון נעוץ בהתפתחויות במצב המלחמה ובהסלמה מול חיזבאללה. "אנחנו מבינים את המצב מול לבנון וזה לא זמן לאיומים ולחצים", הוסיפו.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויוסי שלי
בנימין נתניהו ויוסי שלי
נתניהו וגולדקנופף. המשבר יידחה
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
בהיעדר חוק גיוס, שמסדיר את הפטור מצה"ל עבור בחורי ישיבה, הורה בג"ץ לממשלה ולצבא לפעול לגיוס חרדים משום שכרגע אף אחד לא מוגדר כפטור. בתחילת החודש העביר היו"ר יצחק גולדקנופף מסר לנתניהו שלפיו שרי יהדות התורה לא יתמכו בתקציב 2025 שיובא לאישור הממשלה במהלך חודש אוקטובר. הוא הבהיר כי ברצונו לראות קידום של חקיקת הגיוס.
לפני כשבועיים נועדו השניים וראש הממשלה הבטיח לשר השיכון שיפעל לזרז את קידום החקיקה. בעיתון "המודיע", שמזוהה עם גולדקנופף, פורסם מיד לאחר מכן על "סיכום על האצת השלמת חוק הגיוס בימים הקרובים".
לפי העיתון, החוק יכיר בחשיבות לימוד התורה ולומדי התורה - ו"יסכל את הפגיעות בישיבות ובלומדי התורה".
אלא שכעת נראה שקידום משמעותי של החקיקה לא יתבצע עד ראש השנה בשבוע הבא. בינתיים החריף העימות מול חיזבאללה בצפון. הוא כלל גם גיוס מילואים נרחב, מה שהחזיר לסדר היום את סוגיית הנטל על משרתי המילואים. על רקע זה צפויה יהדות התורה לחזור בה מהאולטימטום, אולם לא ברור לכמה זמן ואם התקבלו סיכומים בעניין מאחורי הקלעים.