משטרת אוסטריה הודיעה היום (ב') על מעצרו של גבר בן 54, שתקף שני עובדים סוציאליים בגז מדמיע. השניים הגיעו למרתף היינות שאליו הוא פלש, וחי בו עם זוגתו וששת ילדיו הקטנים. המשטרה האוסטרית מנסה לאמת את זהותם של הילדים - בני 7 חודשים עד 5 שנים.
שכנים שגרים בסמוך למרתף היינות באובריץ - עיירה קטנה בקרבת הגבול הצ'כי - דיווחו בשבוע שעבר לרשויות על גבר שפלש למרתף נטוש ומתגורר בו עם משפחתו. "התושבים שמעו לפעמים את קולות הילדים במרתף", אמר סגן ראש העיירה, אריך גרייל. "כשהתושבים התקרבו - נהיה שקט".
2 צפייה בגלריה
אוסטריה נעצר גבר שפלש עם ששת ילדיו למרתף יינות
אוסטריה נעצר גבר שפלש עם ששת ילדיו למרתף יינות
הכניסה למרתף ותמונת העצור שפורסמה ב"דיילי מייל"
ביום חמישי הגיעו למרתף היינות בעיירה האוסטרית שני עובדים סוציאליים, כדי לבדוק את מצבם של הילדים. הגבר, שטוען כי הוא אבי הילדים, השתמש בגז מדמיע נגד השניים וחסם את דלת הכניסה. העובדים הסוציאליים הזעיקו את המשטרה, שהגיעה למקום ועצרה את הגבר.
כשהמשטרה ערכה חיפוש במרתף היא גילתה את ששת הילדים ואת בת הזוג של העצור. לא פורסם אם היא אמם של השישה. בנוסף מצאה המשטרה כמה כלי נשק - בהם אקדח, חץ וקשת ורובי אוויר.

"תומך בתנועה שתכננה הפיכה בגרמניה"

לפי המשטרה הגבר והילדים הם ילידי אנגליה, ולא רשומים כתושבי אוסטריה. לא פורסם כמה זמן הם שהו במרתף הנטוש בעיירה הקטנה אובריץ. הילדים נלקחו מהמרתף לבית חולים סמוך, ודובר המשטרה מסר כי הם לא סבלו מרשלנות או מפגיעה פיזית. מעתה הם יהיו בידי רשויות הרווחה.
בדיווחים בתקשורת האוסטרית והבריטית נכתב שהגבר שנעצר הוא תומך של תנועת הימין הקיצוני "אזרחי הרייך", ודוגל בשלל תיאוריות קונספירציה. ב"דיילי מייל" הבריטי דווח ששמו הוא טום לנדון.
2 צפייה בגלריה
גרמניה פשיטה על פעילי ימין קיצוני תנועת אזרחי הרייך שוטרים ש השתתפו ב פשיטה ב ברלין
גרמניה פשיטה על פעילי ימין קיצוני תנועת אזרחי הרייך שוטרים ש השתתפו ב פשיטה ב ברלין
במבצע המעצרים בגרמניה נגד "אזרחי הרייך"
(צילום: רויטרס)
תנועת "אזרחי הרייך" מקדמת תיאוריות קונספירציה, מתנגדת לחוקת גרמניה וקוראת להפיל את השלטון בכוח. חלק מחברי התנועה חותרים להקמת מדינה חדשה שתעוצב בדמות גרמניה של 1871, אימפריה שכונתה "הרייך השני", ואחרים דוגלים ברעיונות נאציים.
בחודש שעבר, במבצע משטרתי גדול ברחבי גרמניה, נעצרו יותר מ-20 פעילים בתנועת הימין הקיצוני. בין פעילי "אזרחי הרייך" שנעצרו היו כמה שחשודים בתכנון הפיכה בגרמניה.