1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בישיבת הסיעה
בנימין נתניהו בישיבת הסיעה
דורש בחירות חוזרות במחוז תל אביב. נתניהו ולניאדו
(צילום: יואב דודקביץ, מיכאל קרמר)
חבר הליכוד דודו לניאדו, שנפסל מלהתמודד בפריימריז האחרונים בהנחיית יו"ר המפלגה בנימין נתניהו, עתר אתמול (רביעי) לבית המשפט העליון בעקבות הפסיקה שאישרה זאת בבית המשפט המחוזי - והגיש תלונה במשטרה נגד מפלגתו על כך שהשיגה מידע פלילי אודותיו שלא כדין.
בפנייה ששלח לעליון כתב לניאדו כי מיד לאחר שהגיש את מועמדותו כנציג מחוז תל אביב, "נשלפו נגדו הליכים פליליים מעברו הרחוק שהתיישנו זה מכבר", כלשונו. לניאדו האשים - מבלי לנקוב בשמות - גורמים בליכוד שהחליטו למנוע את התמודדותו - והפנה אצבע מאשימה גם כלפי בית המשפט המחוזי שבחר שלא להתערב בהחלטת בית הדין של המפלגה.
כעת דורש לניאדו שבית המשפט העליון יורה לליכוד לערוך בחירות חוזרות במחוז תל אביב עוד לפני סגירת הרשימות ב-15 בספטמבר, מהלך שלהערכתו יצריך היערכות מצומצמת של 10,000 בוחרים.
"המערער הוא דמות מוכרת בתנועה, איש פוליטי ומתפרנס מזה שנים רבות כיועץ שר ועד לאחרונה שימש כראש מטה של חברת כנסת", כתבו עורכי דינו של לניאדו. "מאחר שעיקר פרנסתו מייעוץ פוליטי, הביאה פסילתו לפגיעה משמעותית בפרנסתו, והוא אינו יכול מעשית לחזור לעבודתו עם חברי כנסת ושרים כל עוד מרחפת הפסילה של ועדת הבחירות מעל ראשו".
הוא הוסיף כי "אין להשלים עם מצב שבו בעתיד תוגש מועמדותו של המערער והוא יעבור שוב נבירה מביכה ואסורה בעברו. שוב ייאלץ לעבור במסדרונות הליכוד דרך ועדת הבחירות של המפלגה ובית הדין".
לניאדו הוסיף כי הוא מבקש לבטל את פסק הדין של בית המשפט המחוזי מאחר שהוא שגוי - וכתב כי ההחלטה מתחמקת מלדון בשאלה חוקתית עם משקל חברתי, ערכי ומוסרי, והוא פוגע בזכותו להיבחר ובזכות הציבור לבחור בו.
פורסם לראשונה: 22:53, 24.08.22