אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי לא תצא משלחת נוספת למשא ומתן בנוגע לעסקת חטופים בקהיר, ראש ה-CIA וויליאם ברנס הגיע לביקור חשאי בישראל - ונפגש היום (חמישי) בין היתר עם נתניהו. ברנס נועד גם עם ראש המוסד דוד (דדי) ברנע, לאחר שנפגשו ביום שלישי בבירת מצרים במסגרת סבב השיחות הקודם.
גורם מדיני אמר לאחר הפגישה כי "מדיניות ה'מקסימום לחץ' של ראש הממשלה, לחץ צבאי חזק ולחץ תקיף במשא ומתן - זאת הדרך היחידה לגרום לארגון הטרור חמאס לרדת מדרישותיו ההזויות ולהביא לשחרור חטופים". נתניהו דרש בפגישה לדעת האם החטופים הישראלים קיבלו את התרופות שארה"ב וקטאר ערבות להן.
2 צפייה בגלריה
נתניהו וברנס
נתניהו וברנס
נתניהו וברנס
(צילום: AP, מארק ישראל סלם)
הכותרת
הקרב על הנטל
24:02
החלטת נתניהו לבלום את יציאת המשלחת לשיחות ההמשך בקהיר התקבלה אחרי שהנציגים הישראלים דיווחו על "התקדמות" במהלך השתתפותם במפגש חידוש המשא ומתן בבירת מצרים. אחר כך התברר כי נתניהו לא עדכן את השרים יואב גלנט, בני גנץ וגדי איזנקוט בהחלטתו שלא לשלוח צוות ישראלי להמשך המשא ומתן על עסקת חטופים חדשה.
מטה המשפחות להחזרת החטופים מסר זמן קצר לאחר שנודע על החלטתו של נתניהו כי "המשפחות קיבלו בתדהמה מוחלטת את ההחלטה לסכל את המשא ומתן בקהיר. מדובר בהחלטה שערורייתית שמשמעותה גזר דין מוות והקרבת מודעת של 134 חטופים הנמקים במנהרות החמאס. מסתמן שחלק מחברי הקבינט החליטו להקריב את חייהם מבלי להודות בכך".
ריאיון עם רובי חן, אביו של החטוף איתי חן
(צילום: ירון ברנר)

היום הודיעו משפחות החטופים כי בכוונתן להחריף את מאבקן. "משמעות השתלשלות הדברים אחת - הקרבת החטופים", מסרו. נציגי המשפחות מסרו הערב הצהרה לתקשורת במטרה להעביר מסר לראשי המוסד והשב"כ ולממונה על סוגיית החטופים. אחרי ההצהרה לתקשורת, משפחות החטופים מתכוונות להתבצר מול הקריה בתל אביב - שם יתכנסו בזה אחר זה קבינט ניהול המלחמה והקבינט המדיני-ביטחוני.
נציגי המשפחות ציינו כי המאבק יוחרף "לאור ההחלטה לא לשלוח נציגות ישראלית לקהיר לשולחן המשא ומתן, לאור מידור חלק מחברי קבינט המלחמה, לאור ההתעלמות מהמלצת הדרג המקצועי, ולאור התעלמות ראש הממשלה וחלק מחברי קבינט המלחמה מבקשת משפחות החטופים להיפגש עימן בדחיפות – בקשה שלא נענתה מיום שישי לפני כמעט שבוע".
2 צפייה בגלריה
דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט, הכריז על שביתת רעב בכיכר החטופים
דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט, הכריז על שביתת רעב בכיכר החטופים
דני אלגרט בכיכר החטופים
דני אלגרט, אחיו של איציק אלגרט (68) שנחטף ב-7 באוקטובר לעזה מקיבוץ ניר עוז, הכריז על שביתת רעב. בכל יום יאכל אלגרט רבע פיתה וכף גבינת לבנה - האוכל שלפי עדויות המשוחררים משבי חמאס מקבלים החטופים בעזה. לדבריו, הוא ישבות רעב "עד שממשלת ישראל תראה ניסיון כנה ותתחייב להחזיר את החטופים".