2 צפייה בגלריה
דגל ישראל חצי התורן שגרירות ישראל ב וושינגטון ארה"ב
דגל ישראל חצי התורן שגרירות ישראל ב וושינגטון ארה"ב
עובדים גם מהבית. שגרירות ישראל בוושינגטון
שש נציגויות ישראליות בצפון אמריקה, באמריקה הלטינית ובאפריקה נסגרו בימים האחרונים בשל הזינוק בהדבקה בזן האומיקרון והנחיות הבידוד המחמירות. בין השגרירויות שנסגרו: הנציגות באתיופיה, הקונסוליה בלוס אנג'לס שבה התרחשה הדבקה נרחבת בקרב אנשי ביטחון, השגרירות בפרו, באנגולה ועוד.

התפשטות האומיקרון - כתבות נוספות

עד כה הקונסוליה הכללית בניו יורק רשמה את מספר החולים הגבוה ביותר – 14 במספר - ובהם גם הקונסול הכללי אסף זמיר. במקביל, השגרירות בוושינגטון עברה למתכונת חלקית של עבודה מהבית במחלקות שהגעת העובדים שלהן אינה חיונית. ההחלטה לסגור נציגויות התקבלה בעיקר בשל ריבוי החולים אך גם כי עובדים רבים, כולל מחוסנים, היו בבידוד ולא יכלו להגיע לעבודה. כמו כן, נרשמה הדבקה בין קפסולות ולא נותרה ברירה אלא להשבית את הפעילות.
במקביל, ל-ynet נודע שכל שגרירויות ישראל במדינות אדומות עברו לעבוד במתכונת של רפסולות. גם במטה של משרד החוץ בירושלים עברו למתכונת עבודה מחולקת, והעובדים נמצאים במשרד רק ב-70% מהזמן, על אף שהממשלה הכריזה על מעבר למתכונת של 50% מהבית. משרד החוץ הוחרג מההנחיה מאחר שהוא משמש כמטה של 108 הנציגויות בעולם שממשיכות לפעול ולתת שירות.
2 צפייה בגלריה
משרד החוץ
משרד החוץ
העובדים הוחרגו מההנחיות למגזר הציבורי. משרד החוץ
(צילום: גיל יוחנן )
ליאור חייט, דובר משרד החוץ, מסר בתגובה כי "בגלל העלייה בהדבקה בוריאנט האורמיקון, בשילוב עם הנחיות בידוד מחמירות גם למחוסנים, נסגרו בימים האחרונים שש נציגויות בעולם. כל הנציגויות הללו ישובו במהלך השבוע הנוכחי לעבודה סדירה. במדינות אדומות, בתיאום עם נציבות שירות המדינה, עברו נציגויות ישראל לעבודה בקפסולות קשיחות על מנת לוודא רציפות עבודה".