אמו של הילד שנורה בג'סר א-זרקא: "שאל למה ירו בו"
(צילום: חסן שעלאן)

הילד ועד עמאש ג'ובראן, בן 12 מג'סר א-זרקא, שנורה אמש (שישי) ביישוב התעורר ותקשר עם סביבתו. מצבו השתפר והוא מוגדר כעת בינוני. בריאיון ל-ynet מבית החולים אמר: "תודה לאל שאני בריא ושלם. מצבי טוב ועוד מספר ימים אחזור הביתה". בתוך כך, המשטרה עצרה חשוד במעורבות בירי.
הוא תהה למה נורה מלכתחילה, וחיפש את הסיבות לכך. "אני פשוט לא יודע למה ירו בי, אני לא עשיתי כלום. מקווה שאני אהיה הילד האחרון שיורים בו", אמר בפחד. הוא התייחס גם לקרוב משפחתו, ווליד סאמי שהאב בן ה-14, שנורה למוות לפני כשבועיים בג'סר א-זרקא: "אני לא רוצה שגורלי יהיה כמו חברי שנרצח".
2 צפייה בגלריה
ועד ג'ובראן
ועד ג'ובראן
"חושש לחיי, לא עשיתי כלום". ועד ג'ובראן
(צילום: חסן שעלאן)
הוא שחזר את האירוע, אותו זכר לפרטים: "אתמול ישבנו ליד הבית ושמעתי ירי. ברחתי, אבל הכדור פגע לי ברגל. נפלתי ואז התעוררתי בבית חולים. זה היה מאוד מפחיד". ג'ובראן, סך הכל בן 12, שלח מסר לחברה הערבית: "תפסיקו את האלימות, אנחנו רוצים לחיות עם ביטחון אישי. אני עכשיו חושש על חיי יותר, ומפחד שיירו בי שוב".
כדרה ג'ובראן, אמו של ועד, דיברה גם היא מבית החולים ואמרה כי היא הזדעזעה לראות את בנה הפצוע אמש. "חשבתי שאיבדנו אותו. בהמשך הבנתי שמצבו משתפר. ברגע שהוא התעורר הוא אמר לי 'אמא מה עשיתי? למה ירו בי?'. עד עכשיו אנחנו בהלם ולא מעכלים את מה שהתרחש. גם אחיו שראה אותו נפגע מהירי רץ אליו במטרה לעזור לו".
עוד הוסיפה האם כי היא "מאשימה קודם את ההורים לאלימות והפשיעה בחברה הערבית". אשמים נוספים במצב, לטענתה הם חברי הממשלה: "הם לא עושים תוכניות למיגור הפשיעה. אני גם חוששת לחיי. איך זה יכול להיות שאנחנו יושבים בחצר הבית ויורים לעברנו, ואז פוגעים בילד שלי ובאח שלי". היא מפחדת כי זו לא תהיה הפעם האחרונה שהפשיעה בחברה הערבית תגיע לביתה: "אני לא חושבת שזה נגמר. רואים זלזול בטיפול. אתמול זה בני ומחר יהיו עוד נפגעים".
2 צפייה בגלריה
ג'סר א-זרקא אירוע ירי יריות פצועים נפצעו פצוע קטין צעיר תיעוד
ג'סר א-זרקא אירוע ירי יריות פצועים נפצעו פצוע קטין צעיר תיעוד
זירת הירי בג'סר א-זרקא
אל זירת הירי הגיעו אמש תושבים רבים שהשמיעו זעקות שבר. במשטרה מסרו כי הכוחות שהגיעו לזירה פתחו בסריקות ואספו ממצאים מהזירה. נבדק חשד שמדובר בירי נקמה. כשעתיים לאחר הירי, שני אחים בני 20 ו-24, פתחו באש על בית מגורים ביישוב - ושוטרים שהבחינו בהם ירו עליהם ופצעו אותם באורח אנוש וקשה. מותו של האח הצעיר יותר, זאהי ג'ובראן, נקבע בהמשך בבית החולים.
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התייחס אף הוא לירי בג'סר א-זרקא אמש, ואמר היום בשבתרבות בבאר שבע כי "מספר הנרצחים במגזר הערבי ירד ב-20% השנה לעומת השנה שעברה". על חילופי האש שבמסגרתם נהרג הצעיר בג'סר א-זרקא אמר: "בתקופה האחרונה ניהלו כוחות משטרה שבעה קרבות ירי מול כנופיות עברייניות".