החפץ ה"מסתורי" באיראן

בהלה התחוללה הבוקר (יום ב') בעיר גרגאן שבצפון איראן, בעקבות פיצוץ עז שנשמע ברחבי העיר וחפץ מתכתי ומסתורי שהתרסק באמצע כביש. תיעודים שהופצו משם הראו תושבים שמתקבצים מסביב לחפץ, שנראה שרוף ומעוך, וכוחות ביטחון שמנסים להרחיקם. חנויות ומכוניות מסביב ניזוקו, וחלונותיהן נופצו.
זמן קצר לאחר שנפוצו הדיווחים הראשוניים על הפיצוץ דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית של איראן, אירנ"א, כי הוא נבע מהתרסקות של כלי טיס בלתי מאויש. היא דיווחה תחילה כי לא ברור אם מדובר בכטב"ם איראני או זר, אבל בהמשך דיווחה שמדובר במערכת צבאית מקומית שהתרסקה במהלך ניסוי.
4 צפייה בגלריה
חפץ חשוד בעיר גרגאן איראן
חפץ חשוד בעיר גרגאן איראן
החפץ ה"מסתורי" בגרגאן, איראן
משרד ההגנה האיראני אישר לקראת הצהריים כי האירוע בגרגאן התרחש בעקבות ניסוי כושל במה שכינה "מערכות הגנה וכטב"מים", שאחת מהן חוותה לדבריו תקלה טכנית. הוא ציין כי בעקבות התקלה אותה מערכת סטתה ממסלולה המתוכנן באזור המדברי שבו בוצע הניסוי - והתפרקה לחלקיקים שנפלו בגרגאן וגם מחוץ לעיר. בטהרן לא הבהירו איזה דגם של כטב"ם התרסק, אבל על בסיס התמונות שהופצו ברשתות החברתיות נראה שמדובר בכלי טיס שנועד לשאת פצצות.
המשטרה המקומית פעלה לבודד את הזירה שבה התרסק החפץ המתכתי הגדול, ומסרה כי "המצב תחת שליטה". גרגאן שוכנת במרחק של כ-400 ק"מ צפונית-מזרחית לבירה טהרן, ובמרחק של כ-30 ק"מ מהים הכספי.