"מזל גדול שהמדרגות והרציף היו ריקים מנוסעים": הטיל הבליסטי ששוגר הבוקר (ראשון) מתימן נפל בשטח פתוח במרכז הארץ, לאחר שמיירטים של חץ וכיפת ברזל לא הצליחו ליירטו. שריפה פרצה במושב כפר דניאל בעקבות נפילת מיירט, ורסיס אחר נפל בתחנת הרכבת פאתי מודיעין.
בינתיים בצפון השגרה נמשכת. הבוקר שוגרו כ-40 רקטות מלבנון ושריפה פרצה בשטח פתוח באזור רוויה, בעקבות המטח. לפני כן כטב"ם התפוצץ באזור מטולה וגרם לנזק.
4 צפייה בגלריה
צה"ל פיזר כרוזים במרחב העיירה אל-וזאני בדרום לבנון בהם הוא קורא לעזוב את האזור ולהתפנות צפונה
צה"ל פיזר כרוזים במרחב העיירה אל-וזאני בדרום לבנון בהם הוא קורא לעזוב את האזור ולהתפנות צפונה
העלונים שפוזרו בדרום לבנון
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לגזרת הצפון בישיבת הממשלה. "ביקרתי בצפון. אני קשוב לתושבי הצפון. אני משוחח איתם ועם ראשי רשויות בצפון. אני רואה את המצוקה, אני שומע את הזעקה. המצב הקיים לא יימשך. זה מחייב שינוי של מאזן הכוחות בגבולנו הצפוני", אמר.
הוא הוסיף: "נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את תושבינו בבטחה לבתיהם. אני מחויב לזה, הממשלה מחויבת לזה ולא נסתפק בפחות מזה. נעשה זאת בזכות גבורת לוחמינו, ומתוך אחדות בתוכנו, כעם מלוכד שקם על אויבינו כדי להבטיח את עתידנו".
נתניהו: "המצב הקיים בצפון לא יימשך"
(צילום: נועם מטרי, לע״מ)

שעות ספורות לאחר מכן דווח בלבנון - כולל בסוכנות הידיעות הלבנונית - כי ישראל פיזרה עלונים מעל הכפר אל-וזאני שבדרום המדינה, ובהם קריאה לתושבי האזור להתפנות. הערוץ הקטארי "אל-ערבי" דיווח כי הכטב"ם שפיזר את העלונים נפל בשטח לבנון.
בעלונים נכתב: "חיזבאללה יורה מהאזור שלכם, עליכם לעזוב את בתיכם מיידית, לפנות צפונית לעיירה אל-חיאם עד השעה 16:00, ולא לחזור עד סוף המלחמה. מי שיימצא באזור הזה אחרי השעה הזו, ייחשב לגורם טרור". בתחילת המלחמה פוזרו עלונים שקראו לפינוי, אבל מאז - כמעט 10 חודשים - זה נעשה רק בגזרת עזה, ולא בלבנון.
חטיבה בצפון אחראית על פיזור העלונים באמצעות רחפן, ללא תיאום, ואין הנחיה רשמית של צה"ל לפנות תושבים. מדובר בהחלטה מקומית של "מבצע השפעה" כדי להרחיק אוכלוסייה אזרחית מהאזור.
הלימודים במועצות בצפון החלו בשעה 10 בבוקר (בבתי הספר היסודיים) וב-11 בבוקר (בתיכונים). אורי קלנר, ראש המועצה האזורית גולן, אמר באולפן ynet: "אם אנחנו לא פה, האויב בתל אביב. אנחנו במלחמה כבר 11 חודשים. יש תוכנית איראנית להשמיד אותנו". גיורא זלץ ראש המועצה האזורית גליל עליון, הוסיף: "החלופות על השולחן ברורות. מדינת ישראל חייבת לקבל החלטות. אנחנו מפסידים והזמן פועל לרעתנו".
(צילום: מיקי שמידט)

ובחזרה לאזעקות החריגות במרכז. "שמענו אזעקה, כל הנוסעים רצו למרחב מוגן - ואז היה בום חזק", סיפר עובד בתחנת הדלק על שאירע ב-6:30 - האזעקה הראשונה זה כמעט שמונה חודשים במודיעין. הרכבת לירושלים יצאה ב-6:13 דקות, הבאה אחריה יצאה שעה לאחר מכן - וכך למרבה המזל איש לא היה ברציף 4, שבו נגרם נזק. מרכבת ישראל נמסר כי לא היו כל שיבושים בתנועת הרכבות.
במקביל, פרצה שריפה בשטח פתוח בכפר דניאל שליד לוד. חמישה צוותים פעלו לכבותה, וחבלנים החלו בסריקות. כמעט באותו זמן, פרצה שריפה גם במסוע של מפעל נשר. לפי ההערכה הראשונית היא פרצה עקב תקלה טכנית, אבל עדיין נבדק הקשר לטיל התימני. בשני המקרים הושגה שליטה על האש.
4 צפייה בגלריה
נזק בתחנת הרכבת במודיעין
נזק בתחנת הרכבת במודיעין
הנזק בתחנת הרכבת במודיעין
(צילום: GIL COHEN-MAGEN/AFP)
4 צפייה בגלריה
נזק בתחנת הרכבת במודיעין
נזק בתחנת הרכבת במודיעין
(צילום: GIL COHEN-MAGEN/AFP)
4 צפייה בגלריה
נפילת מיירט בתחנת הרכבת במודיעין
נפילת מיירט בתחנת הרכבת במודיעין
רסיס המיירט בתחנת הרכבת פאתי מודיעין
השריפה בכפר דניאל
(צילום: דוברות כבאות והצלה)

המורדים החות'ים בתימן איימו בשיגורים לישראל בעקבות הפגיעה בנמל חודיידה לפני חודשיים. היום כתב חאזם אל-אסד, אחד הדוברים הבולטים שלהם, כי מנהיגם עבד אל-מלכ אל-חות'י יישא היום נאום, שבו יתייחס כנראה לשיגור הטיל: "בין אם אתם במקלטים או מחוצה להם, עליכם להקשיב היום בקשב רב למה שיאמר המנהיג הדגול".
הדובר הצבאי של החות'ים, יחיא סריע, אמר כי "הפעולה בוצעה באמצעות טיל בליסטי חדש היפר-סוני שהצליח להגיע ליעדו. ההגנה של האויב לא הצליחה ליירט אותו. הטיל גרם לפחד בקרב הציונים. יותר משני מיליון ציונים נמלטו למקלטים לראשונה בהיסטוריה". לדבריו, הטיל עבר מרחק של 2,040 ק"מ תוך 11.5 דקות. "ביצענו פעולה צבאית איכותית שכוונה למטרה צבאית באזור תל אביב", הוסיף.
לאחר מכן הודיע דובר צה"ל כי בשעה 06:21 שוגר טיל קרקע-קרקע מתימן לעבר שטח מדינת ישראל. מבדיקה ראשונית, עולה כי ככל הנראה הטיל התפרק באוויר. במהלך האירוע בוצעו כמה ניסיונות יירוט על ידי מערכות 'חץ' ו'כיפת ברזל', תוצאותיהן בבדיקה, הופעלו התרעות על פי מדיניות. כלל האירוע מתוחקר. זוהו שברי יירוט שנפלו בשטחים פתוחים ובתחנת רכבת 'פאתי מודיעין', כוחות כיבוי פועלים לכבות שריפה שפרצה בשטח פתוח בסמוך לכפר דניאל".
בעקבות האזעקות פינו צוותי מד"א 9 גברים ונשים במצב קל לבתי החולים שיבא, שמיר אסף הרופא, בילינסון, קפלן ומאיר לאחר שנחבלו בדרכם למרחבים מוגנים. בנתב"ג תועדו הנוסעים מתפנים במהירות למקום בטוח, ברכבת תועדו נוסעים משתטחים ליד המושבים. למרות השיגור והאזעקות, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף - והלימודים התקיימו כסדרם.