משפחות החטופים קיבלו את הבשורה על חיסולו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר, ואת המידע שבפעולה לא נפגעו חטופים, וכעת הם מקווים כי ישראל תמנף את ההישג הצבאי כדי לקדם "עסקה מיידית", כלשונם.
עינב צנגאוקר ויגל יעקב מגיבים לחיסול יחיא סינוואר

בהודעה שפרסם מטה החטופים נכתב: "מטה משפחות החטופים מביע הערכה עמוקה לצה"ל וכוחות הביטחון על חיסולו של הטרוריסט יחיא סינוואר. לצד ההערכה על ההישג המשמעותי, משפחות החטופים מביעות חשש כבד לגורלם של 101 חטופים וחטופות שעדיין מוחזקים בשבי חמאס בעזה ודורשות למנף את ההישג הצבאי לעסקה מיידית להשבתם.
"חיסולו של סינוואר מהווה אבן דרך חשובה בדרך אל הניצחון האמיתי, שיושג אך ורק עם החזרתם של 101 החטופים והחטופות. כבר למעלה משנה לא הצליחה ממשלת ישראל למנף את ההישגים הביטחוניים חסרי התקדים בלחימה בעזה לטובת שחרור החטופים. עתה, ראוי שהנהגת המדינה, ובראשה ראש הממשלה, יורו לצוות המו"מ להגיע להסכם מיידי להשבת כל החטופים הביתה לאלתר. אין ולא יהיה ניצחון מוחלט ללא שחרור כל 101 החטופים".
עינב צנגאוקר, אמו של החייל החטוף מתן, קראה גם היא בסרטון שפרסמה לנצל את ההישג כדי לקדם את שחרור החטופים: "סגרנו את החשבון עם רב המרצחים סינוואר אבל עכשיו, יותר מתמיד, החיים של מתן בני ושאר החטופים נמצאים בסכנה מוחשית. במיוחד היום, כשהמדינה נושמת לרווחה, חשוב לזכור ולהזכיר שהעם רוצה את החטופים בבית והחזרתם היא אחת ממטרות המלחמה. לא תהיה סגירת מעגל אמיתית, לא יהיה ניצחון מוחלט אם לא נציל חיים ונחזיר את כולם.
"נתניהו, גלנט והרמטכ"ל כבר אמרו בקולם שחמאס הוכרע מבחינה צבאית. שנה אחרי המחדל, זה הזמן למנף את ההישגים, ולתרגם את החיסול למהלך מדיני שיחזיר את יקירינו הביתה. נתניהו, אל תקבור את החטופים. צא עכשיו למתווכות ולציבור ותניח יוזמה ישראלית חדשה. למתן שלי ולשאר החטופים במנהרות נגמר הזמן. קיבלת את תמונת הניצחון. עכשיו תביא עסקה".
לאחר הצהרתו של נתניהו, שבה פנה למחבלים שמחזיקים בחטופים ואמר כי "מי שיניח נשק וישיב אותם - נאפשר לו לצאת ולחיות. מי שיפגע בהם - דמו בראשו", מסרה צנגאוקר: ״אין שמחה בערב כזה, לא תהיה שמחה עד שמתן ועוד 100 חטופים לא יחזרו. ראש הממשלה פנה למשפחות החטופים ואני פונה אליו: סינוואר חוסל, נגמרו לך התירוצים. תציב יוזמה ישראלית״.
1 צפייה בגלריה
אבי מרציאנו
אבי מרציאנו
אבי מרציאנו עם תמונתה של נועה. "קצת צדק, אבל לא נחמה"
(צילום: דנה קופל )
איל אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל ז״ל, שמוביל מאבק להקמת ועדת חקירה ממלכתית אמר: "אך סמלי שביום הזה ובחג הזה, שנה וקצת לאחר האירוע הכל כך קשה שחווינו אנו מגלים את שקרה בשעות האחרונות. אין פה שמחה. סינוואר הוא רק אחד מרשימה ארוכה של רבי מרצחים, עם המון דם על הידיים שהיו צריכים להיות מחוסלים כבר ב-2012 במקום מזוודות הכסף שהוכנסו לרצועה. אולי אחרי האירוע, שאני מקווה שהוא באמת נכון, הדרג המדיני יתפנה להקים ועדת חקירה ממלכתית וגלויה לציבור שתחקור את הכל ואת כולם. באותה נשימה, אני מקווה שהממשלה תתפנה להחזרת כל החטופים שעדיין לא איתנו".
אבי מרציאנו, אביה של נועה ז"ל שנרצחה בשבי החמאס דיבר גם הוא סגירת המעגל: "שנה אחרי שחיבקתי את נועה בפעם האחרונה, המפלצת, זו שלקחה לי אותה, שדם כל הבנות שלנו על הידיים שלה, פגשה סוף סוף את שערי הגהינום. קצת צדק, אבל לא נחמה. נחמה תהיה רק כאשר נעמה, לירי, אגם, דניאלה וקרינה, החברות של הבנות שלנו, יחזרו הביתה. הן וכל יתר החטופות והחטופים שנמקים כבר למעלה משנה במנהרות בעזה. ולמרות הצדק הזה, מה שחשוב זה החיים של החטופים שלנו ולא המוות של המפלצות. אני מתפלל".
רישל צרפתי, אמו של אופיר צרפתי ז"ל שנחטף מהנובה ונרצח בשבי החמאס, אמרה ל-ynet: "האסון הפרטי שלנו כבר קרה, אבל יש פה את הנקמה שרציתי. זו שמחה מהולה בעצב, זה בן אדם שחיכיתי שיחוסל ואלוהים שמע את תפילותיי סוף סוף, הוא רצח את הילדים שלנו בשמחת תורה ונרצח בסוכות. העולם יראה מהיום יותר טוב, אני רק מקווה שזה יקדם עסקה להחזרת החטופים".
גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת שנרצחה בשבי, כתב בסטורי: "החשבון לא נסגר עד שהחטוף האחרון חזר". יפעת זיילר, בת דודתה של שירי ביבס כתבה: "אין בי שמחה, יש בי רק פחד, פחד גדול. חרדה למה שעלול לקרות עכשיו. מה יקרה לחטופים כשתופץ השמועה שהמנהיג הדגול נהרג? אין לי אוויר".
מור קורנגולד, אחיו של טל שהם שנמצא בשבי: "ככל הנראה חיסלו את סינוואר, איזה אושר. אני רק 2 שאלות: 1. עכשיו שחוסל העכבר מול מי עושים משא ומתן בעזה לשחרור חטופים? 2. במידה וימצאו מול מי לעשות האם זה כבר הזמן להחזיר את אח שלי ועוד 100 חטופים הביתה? הגענו כבר לניצחון המוחלט?".