הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר פצועים בבית החולים שיבא והתייחס לתקרית הקשה בשג'אעיה אתמול, שבה נהרגו תשעה לוחמים. "כמו שכולנו יודעים גם אתמול חווינו אירוע קשה אבל הוא אירוע שבו כוח אחד נכנס למצוקה וכוחות רבים של מפקדים הולכים לתוך האש ולסכנה", אמר. הוא דיבר על גבורת המפקדים ואמר כי "המפקדים בראש כי ככה אנחנו מחנכים בצה"ל, ככה אנחנו מאמינים שנכון להילחם, ככה אנחנו מאמינים שנכון לנצח".
3 צפייה בגלריה
פרופ קרייס בבית חולים שיבא
פרופ קרייס בבית חולים שיבא
הרמטכ"ל הלוי עם פרופ' קרייס, מנהל בית החולים שיבא
הוא התייחס גם לפצועים אותם ביקר ואמר כי הוא רואה בהם "חוד החנית של צה"ל". "אתם אלו שיצאו להגן על יישובים, אלו שנכנסו ללחימה בתוך רצועת עזה, לחימה מורכבת בבחירה שלכם ללכת ולהיות בקרבי. זו גבורה גדולה, עילאית. אני רואה בכם דור מופת של החברה הישראלית". הלוי פנה לפרופ' יצחק קרייס, מנהל ביה"ח שיבא, ואמר לו: "אתה רופא המלחמה. אני רואה אתכם בשיבא. אתם בידיים הכי טובות שיש".
במקביל, מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, נפגש היום עם לוחמי חטיבת גולני הפועלים באזור. מפקד הפיקוד אמר: "אתם דור הניצחון, אתם מוכיחים את זה כל יום, כל היום. כולנו שואבים מכם השראה גדולה וברוח גולני נמשיך, נפעל וננצח. אני גאה בכם מאוד".
אלוף ירון פינקלמן, מפקד פיקוד דרום, עם לוחמי חטיבת גולני בשג'עייה
(צילום: דובר צה"ל )

האלוף פינקלמן קיים גם הערכת מצב עם מפקדי החטיבה, שאיבדה שבעה לוחמים. סגן-אלוף תומר גרינברג (35) מאלמוג, מפקד גדוד 13 של חטיבת גולני; אלוף-משנה יצחק בן בשט (44) משדה יעקב, מפקד חפ"ק מח"ט גולני; רב-סרן רועי מלדסי (23) מעפולה, מפקד פלוגה בגדוד 13 של חטיבת גולני; רב-סרן משה אברהם בר-און (23) מרעננה, מפקד פלוגה בגדוד 51 של חטיבת גולני; סמל אחיה דסקל (19) מחיפה, לוחם בגדוד 51 של חטיבת גולני; סרן ליאל חיו (22) משוהם, מפקד מחלקה בגדוד 51 בחטיבת גולני; סמל ערן אלוני (19) מאופקים, לוחם בגדוד 51 בחטיבת גולני.
בנוסף נהרגו בקרב רב-סרן בן שלי (26) מקדרון, מפקד פלגת לוחמים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669); רב-סמל רום הכט (20) מגבעתיים, לוחם ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669). בקרב אחר אתמול בצפון רצועת עזה נהרג סמל-ראשון אוריה יעקב (19) מאשקלון, לוחם בגדוד 614, בית הספר להנדסה קרבית.
3 צפייה בגלריה
10 הלוחמים שנהרגו
10 הלוחמים שנהרגו
10 הלוחמים שנהרגו אתמול בקרבות ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
מפקד פיקוד הדרום אמר ללוחמי גולני: "אתמול הוכחתם הלכה למעשה ש'אחריי' זה לא סיסמה, אלא ציווי שלנו המפקדים להוביל קדימה בראש הכוחות גם כשיש מחיר כבד, וכבד מאוד. יש לנו אתגרים גדולים לפנינו, אנחנו נמשיך ונכה באויב כפי שהכתם בו פה בשג'עייה ובמקומות אחרים, ונמשיך להוביל המפקדים קדימה".
מתחקיר של הקרב בשג'אעיה עולה כי כוח של חטיבת גולני טיהר בשעת ערב מבנים חשודים באזור צפוף מאוד בקסבה של השכונה. במהלך הפעילות נפתחה אש לעבר הלוחמים, שניהלו קרב קצר שבמהלכו הופעל לעברם גם מטען חבלה שגרם לניתוק בין הכוחות ולפגיעה ראשונה בחיילים.
3 צפייה בגלריה
אלוף ירון פינקלמן, מפקד פיקוד דרום, עם לוחמי חטיבת גולני בשג'עייה
אלוף ירון פינקלמן, מפקד פיקוד דרום, עם לוחמי חטיבת גולני בשג'עייה
אלוף ירון פינקלמן, מפקד פיקוד דרום, עם לוחמי חטיבת גולני בשג'עייה
(צילום: דובר צה"ל)
צוות הקרב החטיבתי החל בתהליך של חילוץ הנפגעים, שכלל כניסה למבנה של לוחמים נוספים, ועליהם הופעל מטען חבלה נוסף שגרם לעוד הרוגים. כוח נוסף שזיהה זאת פעל לחלצם, הפעם באיגוף תוך חיסול המחבלים. בצבא מבינים שהמחבלים הגיחו מפיר. חיל האוויר תקף למיסוך ובידוד המרחב. כתוצאה מהאירוע נהרגו תשעה לוחמים - חלקם בתוך המבנה ואחרים מחוצה לו.
אחד ההרוגים כאמור הוא מג"ד 13, סא"ל תומר גרינברג, שאיבד בשבת השחורה בעוטף עזה לא פחות מ-41 מלוחמיו שנפלו בפלישת חמאס. חטיבת גולני, שאיבדה לוחמים וקצינים רבים בשג'אעיה במבצע צוק איתן ב-2014, קיבלה את המשימה המורכבת ביותר במלחמה הנוכחית - לכבוש ולטהר את לב השכונה שבה ממוקם הגדוד החזק ביותר של חמאס.