רצח ששת החטופים הוביל למראות שזכורים רק מליל גלנט: יותר מ-100 אלף איש, או כ-280 אלף לפי הערכה של Crowd Solutions, השתתפו הערב (יום ראשון) בהפגנת הענק בקפלן-בגין בתל אביב למען השבת החטופים. לצידם, השתתפו במחאות שונות ברחבי הארץ עוד רבבות בני אדם, וברכבת ישראל ובכבישים נצפו עומסים חריגים. במחאות רבות נחסמו צמתים מרכזיים, וכך קרה גם בסיום ההפגנה בתל אביב - אז ירדו אלפים רבים של מפגינים לאיילון וחסמו אותו.
המשתתפים בחסימת איילון מדברים
(צילום: עידו ארז)

השלכת רימוני ההלם
(צילום: עוז מועלם)

מדורות באיילון
(צילום: עידו ארז, עוז מועלם)

עימותים עם המשטרה
(צילום: עוז מועלם)

בזמן חסימת איילון, השליכו המפגינים סלעים, גדרות, מסמרים וברזלים לכביש, הבעירו בו מדורות וירו זיקוקים לאוויר. המשטרה, מצידה, הגיבה בכוח אחרי זמן מה, וירתה לפחות ארבעה רימוני הלם - שמהם נפגעה גם חברת הכנסת נעמה לזימי. 29 בני אדם נעצרו בתל אביב, לצד חמישה עצורים בירושלים ועצורים נוספים במחאות השונות.
לפי המשטרה, העצורים בתל אביב "הפרו את הסדר, תקפו שוטרים והתפרעו בוונדליזם וברוטליות בנתיבי איילון ומתחם ההפגנה בצומת עזריאלי". עוד נמסר כי "מאות מפגינים שהגיעו לנתיבי איילון לא נשמעו להוראות השוטרים, הדפו את הגדרות באלימות ובכוח רב כלפיהם, ובעת העימותים שוטרת שנפגעה איבדה את ההכרה ופונתה לטיפול בבית החולים. קצין משטרה הכריז על התקהלות אסורה וכוחות משטרה פעלו למנוע את הפרת הסדר, אולם פורעי החוק פרצו את מעגלי האבטחה, חסמו את נתיבי איילון והבעירו מדורות, תוך ירי זיקוקים שכמעט פגעו בשוטרים".
ח"כ לזימי, שנפגעה כאמור מרימון הלם, כתבה ברשת X כי "רימון הלם הושלך לעברי ואל עבר היועצת שלי עכשיו. נפלנו מהעוצמה והבהלה ואז היה פיצוץ נוסף שהיה קרוב וכמעט פגע בנו ישירות. שוטרת שקלטה את האירוע, את החבלה מהנפילה ואת ההלם שלנו משכה אותנו מהרימון במהירות. בנס לא קרה משהו נורא יותר מכמה חבלות יבשות.
משטרה שמשליכה רימוני הלם אל עבר מפגינים מקרוב וללא בקרה היא משטרה שמסכנת את שלום הציבור ופוגעת בבריאות הציבור במכוון ובניגוד לחוק - משטרת בן גביר והתחנה של סוויסה. בהתאמה. יש לציין בנוסף, שבאותו רגע עמדנו בצד והתבוננו במה שקורה בלי כל חיכוך, הרימונים הושלכו אל עבר שני הצדדים בהם עמדו מפגינים בהפתעה גמורה וללא כל אזהרה מראש".
בהמשך להודעת המשטרה כי שוטרת "נפצעה במהלך הפרת סדר" ואיבדה את הכרתה - אך לא פירטה כיצד. השוטרת פונתה לבית החולים. במקביל, מפגין כבן 51 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה של כ-2.5 מטרים במהלך ההפגנה. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים איכילוב.
5 צפייה בגלריה
מפגינים חוסמים את איילון
מפגינים חוסמים את איילון
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
מפגינים חוסמים את איילון
מפגינים חוסמים את איילון
(צילום: דנה קופל)
5 צפייה בגלריה
מפגינים חוסמים את איילון
מפגינים חוסמים את איילון
(צילום: דנה קופל)
5 צפייה בגלריה
מפגינים חוסמים את איילון
מפגינים חוסמים את איילון
(צילום: דנה קופל)
5 צפייה בגלריה
מפגינים חוסמים את איילון
מפגינים חוסמים את איילון
(צילום: דנה קופל)
ח"כ לזימי אמרה ל-ynet כי "ראיתי בעיניים שלי איך הרימון נזרק סתם בלי כל סיבה. אנחנו רוצים משטרת ישראל, לא משטרת שלטון. אמרתי לשוטרים 'תכילו'. יש פה אנשים שחברים שלהם נרצחו. אנשים שהיו חיים עד לפני שלושה ימים שהממשלה הזו הפקירה אותם, חמאס רצח אותם, הממשלה הפקירה. לא ננרמל ולא נאפשר ונעשה הכל כנגד הממשלה הזו שדואגת לפוליטיקה קטנה".
המחאות צפויות להימשך גם מחר, החל מהשעה 07:00 בבוקר, תחת הקריאה "די להפקרה". מטה המשפחות להחזרת החטופים קרא לציבור "לצאת לרחובות ולצמתים ברחבי הארץ, ולהפגין בקריאה לעסקה עכשיו".
כל ששת החטופים שגופותיהם אותרו והושבו בשבת - הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלמוג סרוסי, כרמל גת ואלכס לובנוב - נמצאו עם סימני ירי בראש ובמקומות נוספים. ההערכה היא שהם נרצחו ביום חמישי או בשישי לפנות בוקר. ניכר כי הוזנחו באופן שיטתי, וכי בין היתר לא התקלחו במשך זמן רב. בנוסף, היו אינדיקציות לפציעות קודמות של החטופים שנפצעו בעת החטיפה, שטופלו לאורך הזמן. על אחד החטופים או החטופות אף נמצאו סימני קשירה.