על רקע המרוץ הצמוד בבחירות לנשיאות ארה"ב יתקיים הלילה (04:00 שעון ישראל) בניו יורק העימות בין שני הסגנים המיועדים: טים וולז, הסגן של קמלה האריס, יפגוש את סגנו של דונלד טראמפ ג'יי.די ואנס. ynet יעביר עדכונים שוטפים מהעימות.
העימות יתנהל כשהמרוץ צמוד במיוחד ובין הצדדים יש שוויון מוחלט בסקרים. העימות מול טראמפ שנערך לפני שלושה שבועות העניק להאריס קפיצה קלה בסקרים, שנמחקה לחלוטין בהמשך.
3 צפייה בגלריה
ג'יי די ואנס (מימין) וטים וולז. מי ינצח בעימות?
ג'יי די ואנס (מימין) וטים וולז. מי ינצח בעימות?
ג'יי די ואנס (מימין) וטים וולז. מי ינצח בעימות?
(צילום: REUTERS/Tom Brenner)
העובדה שבסיס המצביעים של טראמפ יציב יותר משל האריס מגדילה את הלחץ על וולז לקראת העימות הלילה, בדיוק כפי שקרה לפני העימות של האריס מול טראמפ. וולז ינסה לשכנע כמה שיותר מצביעים שטרם החליטו למי לתת את קולם לבחור בדמוקרטים.
וולז חש בלחץ, ואמר למקורביו כי הוא עצבני. כשהאריס ראיינה אותו, לפני שבחרה בו לסגן שלה, הוא אמר לה שהוא לא טוב בעימותים וכעת הוא חושש לאכזב אותה.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב קמלה האריס עצרת ב נבאדה לאס וגאס עם ה סגן טים וולז
ארה"ב קמלה האריס עצרת ב נבאדה לאס וגאס עם ה סגן טים וולז
(צילום: RONDA CHURCHILL / AFP)
בין וולז לוואנס יש טינה אמיתית, לא רק מבחינה פוליטית: כל אחד מהם סבור שהשני בוגד בערכים עליהם גדלו במערב התיכון. וולז חושש כי ואנס, בוגר אוניברסיטת ייל, הוא מתעמת חד וחריף הרבה יותר, שבניגוד לטראמפ, לא צפוי ליפול למלכודות. סקר של "ניו יורק טיימס" בשלוש מדינות במערב התיכון העלה כי לוולז יש 44 אחוזי תמיכה ולוואנס 42.
רשת CBS, שתארח את העימות, הודיעה כי בניגוד למנחים של ABC בעימות הנשיאותי, שתי המנחות הלילה (נורה אודונל ומרגרט ברנן) לא יעשו "בדיקת עובדות" לתשובותיהם של המועמדים. שינוי נוסף ביחס לעימות בין טראמפ להאריס הוא שהמיקרופונים לא יושתקו, והמועמדים יוכלו להתפרץ אחד לדברי השני.
המתכונת של העימות הלילה מבטיחה עימות חם מאוד בין וולז, שזכה במועמדות לסגן הנשיא בין היתר אחרי שהטביע את הכינוי "מוזרים" לטראמפ ואנשיו, לוואנס, שהגיע לפוליטיקה רק לפני שנתיים ושינה את עמדותיו לגבי טראמפ ב־180 מעלות.