1 צפייה בגלריה
הלוחם שנאשם באונס חברתו ליחידה
הלוחם שנאשם באונס חברתו ליחידה
הלוחם שהואשם באונס חברתו ליחידה - וזוכה פה אחד
(צילום: שאול גולן)
בית הדין הצבאי זיכה באופן מלא - פה אחד ומחמת הספק - את לוחם כיפת ברזל שהואשם באונס ובעבירות מין נוספות כלפי חיילת בבסיס שבו שירת. הלוחם ניהל משפט הוכחות וטען שהמעשים היו בהסכמה ובמסגרת מערכת יחסים עם המתלוננת, ולטענתו היא יזמה חלק מהמעשים.
הפרשה נחשפה ב-ynet בנובמבר האחרון. המשטרה הצבאית עצרה את הלוחם בחשד לעבירות אינוס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה, הטרדה מינית, תקיפה וניסיון חבלה חמורה. עורך דינו של הלוחם טען שמדובר בלוחם מצטיין עם עבר נקי - והתעקש כי השניים ניהלו מערכת יחסים רומנטית. הלוחם ביקש לאסור את פרסום זהותו - ונענה בחיוב.
בדובר צה"ל אמרו אז כי "החיילת מלווה על ידי מפקדיה ועל ידי הגורמים הרלוונטיים בצה"ל. נציין, כי בכל אתר צבאי של יחידת כיפת ברזל ישנם מגורי חיילים המופרדים ממגורי החיילות. כך או כך, למותר לציין כי אין לעניין זה כל קשר לעבירות הפליליות החמורות אותן ביצע לכאורה החשוד".
אלה הראלעו"ד אלה הראלצילום: נדב כהן יונתן
שלמה רכביעו"ד שלמה רכביצילום: נדב יונתן כהן

עו"ד שלמה רכבי, ממשרד עורכי הדין רכבי-הראל ושות', שייצג את הלוחם, מסר בתגובה: "מהיום שבו נחשפנו לחומרי החקירה ידענו כי החייל חף מפשע וכי נעצר בעקבות תלונת שווא. ניהול התיק היה מורכב, בין היתר בשל מחדלי חקירה רבים, אך אנו שמחים כי בסופו של יום - הצלחנו להוציא את האמת לאור. הרכב בית הדין הנכבד, שבצעד חריג ואמיץ זיכה את מרשנו, פה אחד, מכל העבירות שיוחסו לו, עשה צדק עם החייל ומשפחתו ואף מתח ביקורת קשה על מחדלי גורמי החקירה, כמו גם על התנהלות הדרג הפיקודי. אנו תקווה כי הלקחים יופקו במהרה, על מנת שחיילים אחרים לא ימצאו עצמם במצבים דומים".