המהומה בכנסת אחרי הצבעתו הכפולה של קארה, ארכיון
(צילום: ערוץ כנסת )

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה הבוקר (רביעי) לחבר הכנסת לשעבר אביר קארה כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שוקלת להעמידו לדין בעקבות פרשת ההצבעה הכפולה, בכפוף לשימוע, בגין עבירות של זיוף בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים. נמסר כי היועמ"שית קיבלה את המלצת פרקליט המדינה, עמית איסמן.
על-פי החשד, במהלך יולי 2021, בעת שכיהן קארה כחבר כנסת מטעם מפלגת ימינה וסגן שר במשרד ראש הממשלה, בעת ההצבעה על אחת מההסתייגויות לחוק הביטוח הלאומי, הוא הצביע ממסך ההצבעה שלו. מיד אחר כך רכן לעבר מושבה הסמוך של חברת הכנסת עידית סילמן, ובעודה עושה את דרכה אל מקומה, הצביע גם ממסך ההצבעה שלה.
1 צפייה בגלריה
הגשת רשימות סופיות לבחירות
הגשת רשימות סופיות לבחירות
חבר הכנסת לשעבר אביר קארה
(צילום: יואב דודקביץ')
כך, נכתב בהודעת הפרקליטות, יצר קארה רישום במערכת ההצבעה הנחזה לשקף הצבעה שנעשתה על ידי שני חברי כנסת שונים, בעוד שבפועל הוא הצביע פעמיים. לאחר שפנו אליו חברי הכנסת שישבו בסמוך והתריעו בפניו שידווח ליו"ר הכנסת כי הצביע פעמיים, הוא אכן עשה כן. הדיון נעצר אז לצורך קבלת ייעוץ משפטי, ולאחר המהומה ניסה קארה להסביר את עצמו. לשכתו פרסמה הודעה: "חבר הכנסת קארה הצביע ממחשב לא נכון, ששייך לח"כ סילמן, והודיע מיד על טעותו ליו"ר הכנסת כדי שההצבעה תתוקן".
קארה הגיב להחלטה בציוץ בטוויטר: "עם תחילת כהונתי כחבר כנסת, עשיתי טעות והתרעתי עליה באופן מיידי ליו"ר הכנסת, תוך שניות בודדות, כפי שניתן לראות בסרטון, על מנת לתקנה ואכן הספירה תוקנה. לא היה שום ניסיון להצבעה כפולה. נעשתה טעות. אשתף פעולה כמובן עם רשויות אכיפת החוק ואין לי ספק כי זה יסתיים בלא כלום, ללא קשר אני מקווה שכל נבחר ציבור שנוכח כי עשה טעות ייקח אחריות מלאה על מעשיו ויפעל לתקנם כפי שעשיתי במליאה. כל דבר שקורה בחיים, קורה לטובה. כל אתגר, כל ניסיון. נעשה ובעזרת השם, נצליח. הכל לטובה".
עדי כרמליעו"ד עדי כרמלי

עו"ד עדי כרמלי, שמייצג את קארה, מסר: "הבוקר קיבלנו את כתב החשדות וההזמנה לשימוע, בימים הקרובים נצלם את חומרי החקירה לקראת השימוע בו נשמיע את טיעונינו ונשכנע כי במעשיו של מרשי אין דבר פלילי".