יממה לאחר "יום השיבוש הלאומי", שבמהלכו המוחים נגד המהפכה המשפטית התעמתו עם שוטרים ואף הפגינו מחוץ למספרה שבה שהתה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, אמר הבוקר (ה') בריאיון למורן אזולאי ב-ynet radio שר התקשורת שלמה קרעי מהליכוד, כי המפגינים "הם אנרכיסטים משולהבים, אין להם שום רצון להידברות".
"ראיתם אתמול קרקס. ראיתם איך צרו אנרכיסטים משולהבים על הגברת שרה נתניהו, ראיתם איך המפגינים נותנים מכות לשוטרים ואיך הם משתוללים. זה לא מתכון להידברות", אמר השר קרעי בהתייחסו למפגינים נגד המהפכה המשפטית. "תראו לי הפגנה מהצד שלנו שהתנהלה בצורה כזאת. הם מפגינים שלא מוחים בשביל הדמוקרטיה, אלא כי מזיזים להם את הגבינה. הם מבינים שמשהו כאן משתנה קצת, שמחזירים את הכוח לציבור".
על ההשוואה בין התפרעויות המתנחלים בחווארה בתחילת השבוע, לבין ההפגנות אתמול, אמר קרעי: "כל מי שלוקח את החוק לידיים ופועל בניגוד לחוק, ובאלימות, צריך לטפל בו. חווארה? אני לא ראיתי מה היה פה ומה היה שם, אני לא חוקר משטרה. ראינו את האלימות כלפי השוטרים בהפגנות, וכמה שוטרים פצועים היו. איך אפשר להשוות בין להכות שוטר לבין לשרוף גרוטאה?".
5 צפייה בגלריה
הועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה
הועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה
"אנחנו כותבים את ההיסטוריה של מדינת ישראל". קרעי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
הפגנה מחוץ למספרה בכיכר המדינה בזמן ששרה נתניהו מסתפרת
הפגנה מחוץ למספרה בכיכר המדינה בזמן ששרה נתניהו מסתפרת
"אנרכיסטים, צרו על המספרה של הגברת נתניהו". המפגינים בכיכר המדינה, אתמול
(צילום: מוטי קמחי)
השר התייחס גם למהפכה המשפטית: "זה זמן גורלי, אנחנו ממש כותבים את ההיסטוריה במדינת ישראל, ומצילים את העתיד שלנו. מה שהגענו אליו בשנים האחרונות זה כמעט ההפך מדמוקרטיה, שנבחרי הציבור, הממשלה והכנסת הפכו להיות כלי שרת או חותמת גומי למועצת-על, שבסופו של דבר מחליטה וקובעת הכול". על המשך החקיקה אמר: "אנחנו לא דוהרים לשום מקום, הממשלה עושה את עבודתה, שרים בממשלה עושים את מה שהם צריכים לעשות במשרדים השונים".
5 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"הטעו את ראש הממשלה". סון הר-מלך
(צילום: שלו שלום )
5 צפייה בגלריה
הרס בחווארה
הרס בחווארה
"זיקוקי דינור של פורעים ערבים על המפגינים". חווארה, ביום שאחרי התפרעויות המתנחלים
(צילום: עידו ארז)
חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית, שהגיעה לחווארה בערב ההתפרעויות "כדי לתמוך בזעקתם הצודקת של מאות תושבי השומרון", טענה הבוקר כי המראות משם נבעו מ"מירי זיקוקים של מאות פורעים ערבים על המפגינים".
בריאיון למורן אזולאי ב-ynet radio אמרה חברת הכנסת: "אני רוצה לתאר מה היה שם, שאולי זה לא סופר בשום מקום. למען ההגינות, הגיעו לשם מאות פורעים ערבים באותו ערב, יידו אבנים וזיקוקים לעבר המפגינים, ובעצם האש שנראתה משם זו התגובה. זו תגובת הגנה. אני הייתי שם, אף אחד לא יספר לי".
- בעצם ההצתה זו תגובה? הצתת הבתים, המכוניות. "את יודעת שרוב הדברים שהוצתו שם היו מזיקוקי דינור של פורעים ערבים? את ידעת את זה? זה נתון שאף אחד לא יספר לנו".
- אבל זה לא מה שאומרים במשטרה, בצה"ל ובשב"כ. גם ראש הממשלה ביקש לא לקחת את החוק לידיים, אז על מי הוא דיבר? "אני מאוד מצטערת, פשוט גם ראש הממשלה קיבל את כל האינפורמציה שלו, והזינו אותו ממקום לא אמיתי".
- כלומר, הטעו את ראש הממשלה? "אני חושבת שהייתה שם הטעייה. דברו עם החיילים בשטח".
חשוב לציין, כי בנוסף לקריאתו באותו הערב של רה"מ בנימין נתניהו למתנחלים ש"לא לקחת את החוק לידיים", גם יו"ר מפלגתה של סון הר-מלך, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הצטרף לקריאה זו, על אף שבמקביל הדהד מסרים שקראו "למחוק את חווארה". האירועים זכו גם לגינוי מארצות הברית, שנציגה והשליח המיוחד של ממשל ביידן לענייני פלסטינים, האדי עמר, אף ביקר בעיירה הפלסטינית שליד שכם כיומיים לאחר ההתפרעויות. גם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, שקיים שלשום תחקיר ראשוני לאירועים, גינה את ההתפרעויות והאלימות נגד חיילי צה"ל וכוחות הביטחון: "צה"ל הוא האחראי על הביטחון ביהודה ושומרון. גם אירועי הפורענות החמורים בחווארה לאחר הפיגוע הקשה, יתוחקרו לעומקם".
5 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"המהלכים של הממשלה? דריסת מערכת המשפט". עמאר
(צילום: שלו שלום)
"כל אזרח במדינת ישראל מרגיש את איבוד השליטה של הממשלה הזו", אמר הבוקר ח"כ חמד עמאר בריאיון למורן אזולאי ב-ynet radio. "במקום שהממשלה הזו תתעסק בדברים שהבטיחה לפני הבחירות, כמו יוקר המחיה, הטרור והגרעין האיראני, כל מה שהם מתעסקים איתו זה המהלכים המשפטיים. אתם קוראים לזה רפורמה, איזו רפורמה מתקיימת עכשיו? זו רפורמה?".
לדבריו, "המהלכים שהם עושים כרגע דורסים את כל מערכת המשפט. מדינת ישראל בנויה על שלוש רשויות - המבצעת, המחוקקת והשופטת. המבצעת והמחוקקת היא כיום רשות אחת. אני בבית השני בכנסת, באופוזיציה, ולא ראיתי דבר כזה. בוועדות, במליאה, הממשלה שולטת בכנסת בצורה בלתי נתפסת, ועכשיו הם רוצים לשלוט ברשות השופטת. איפה הדמוקרטיה?".
(צילום: אביהו שפירא, ירון ברנר)

חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד התייחסה הבוקר למחאות נגד המהפכה המשפטית בריאיון לאולפן ynet, ואמרה כי "חשוב להבין שמחאה זה דבר מצוין לדמוקרטיה. אבל מה שקרה זה שהמחאה הזו הפכה למחאה של אנרכיסטים". עוד אמרה שטרית כי באופוזיציה אין פרטנרים אמיתיים שרוצים בהידברות, והיא טענה כי "יש הבדל עצום בין המפלגות באופוזיציה. מהמחנה הממלכתי אני מקבלת טלפונים שרוצים לדבר. לעומת זאת ביש עתיד התאהבו בפוזיציה שלהם. אם הם ירצו לבוא לדבר בלב שלם הם ימצאו אותנו". שטרית סיכמה את דבריה בקריאה להידברות, ואמרה: "חברי באופוזיציה יש לנו עם אחד וארץ אחת. בואו נדבר בלי הצגות, בלי מיקרופונים ובלי מצלמות".
חבר הכנסת אלעזר שטרן מיש עתיד התייחס לדבריה של שטרית, ואמר לאולפן ynet כי "הם דורסים אותנו בוועדות והיא לא נמצאת שם. המינימום זה לא להביא אותנו לוועדות ואז להעיף אותנו גם כשאנחנו מדברים לעניין". לדבריו, "העם עושה הפגנות של מאות אלפים ואני פוגש שם אנשים כמוני עם כיפה וציצית. גם בצד השני מבינים שאת הנזק שהם עושים לא נצליח לתקן ביום אחד". שטרן הוסיף: "הלוואי שיגידו לנו עצרנו את החקיקה, בואו נדבר. אני אשמח מאוד".