חברת BAC, שעל-פי הטענות של בעלת המותג הטיוואני, "גולד אפולו", היא זאת שייצרה את הביפרים שהתפוצצו בלבנון, ירדה למחתרת. ניסיונות להתקשר למשרדי החברה נכשלו, ובפעם היחידה שבה נוצר קשר טלפוני, דרך מספר נוסף, ענו בצד השני כי הם לא מעוניינים לדבר וניתקו את הקו. כעבור זמן קצר גם הורד מהרשת האתר הרשמי של החברה. אבל מי שמופיעה באתר כמנכ"לית, הכחישה כל מעורבות בפרשה בשיחה עם רשת איטלקית.
המבנה של חברת BAC בבודפשט הונגריה
(צילום: רויטרס)

כריסטיאנה ברסוני-ארצ'ידיאקונו, שמופיעה באתר החברה BAC כמנכ"לית, אמרה לרשת סקיי ניוז באיטליה כי אינה מייצרת ביפרים. "אני רק מתווכת, אני חושבת שטעיתם", אמרה וניתקה.
הכתובת של החברה, כפי שמופיעה באתר הרשמי שלה, היא למעשה מה שנראה כבית פרטי בבודפשט. הבוקר (רביעי) הופיע על דלת הבית דף A4 פשוט שבו נכתבו שמות החברות שפועלות במבנה, ביניהן חברת הייעוץ BAC.
על-פי דיווחים באתרים בהונגריה, חברת BAC נרשמה ברשם החברות ההונגרי ב-2022. עוד דווח כי למנכ"לית בת ה-49 יש רזומה עשיר ולפי הפרופיל שלה בלינקדאין היא דוקטור לפיזיקה שלמדה במוסדות יוקרתיים בלונדון ועבדה בעבר באיחוד האירופי, באונסק"ו ובזרוע החינוך של האו"ם. באתר החברה צוין שהיא פעילה גם בתחום הטלקומוניקציה, אך אין פירוט לגבי מכשירים ספציפיים או ביפרים.
3 צפייה בגלריה
שמות חברות שונות מוצגים בכניסה לבניין בבודפשט
שמות חברות שונות מוצגים בכניסה לבניין בבודפשט
בשורות הראשונות: עמותת מוזיקה, השורה השלישית: BAC. הדף שמופיע על דלת הכניסה
(צילום: Attila KISBENEDEK / AFP)
שמה של BAC עלה לאחר שנשיא "גולד אפולו" כינס מסיבת עיתונאים שבה ניסה להסביר את מעורבות החברה שלו בפרשת הפיצוצים. "המוצר הזה לא שלנו", אמר לכתבים המייסד והנשיא, הסו צ'ינג-קואנג, במשרדי החברה בעיר טאיפיי החדשה. לפי הודעת החברה, המכשיר מסוג AR-924 מיוצר ונמכר על-ידי חברת BAC. "אנחנו רק מספקים את שם המותג לאישור, אין לנו מעורבות בעיצוב או בייצור של המוצר", נמסר.
הוא סירב לומר בתחילה היכן ממוקמת BAC, אך בהמשך התברר כי היא פועלת בבודפשט, הונגריה. ב"גולד אפולו" הוסיפו כי ההסכם עם חברת BAC נמשך כבר שלוש שנים, וכי הביפרים שהתפוצצו יוצרו על ידיה. צ'ינג-קואנג סירב למסור פרטים נוספים, ולא הציג את פרטי ההסכם מול BAC. בסיום דבריו הוא ציין כי היו בעבר בעיות עם התשלומים מצד החברה. "התשלומים היו מוזרים מאוד", אמר - וציין כי הגיעו דרך המזרח התיכון.
3 צפייה בגלריה
המבנה שממנו פועלת חברת BAC בבודפשט
המבנה שממנו פועלת חברת BAC בבודפשט
דף פשוט בכניסה מציג את רשימת החברות במבנה
(צילום: AP Photo/Denes Erdos)
3 צפייה בגלריה
BAC חברה של יבוא יצוא ביפר ביפרים התפוצץ התפוצצו בלבנון  חיזבאללה ממוקמת ב הונגריה בודפשט
BAC חברה של יבוא יצוא ביפר ביפרים התפוצץ התפוצצו בלבנון  חיזבאללה ממוקמת ב הונגריה בודפשט
מנכ"לית החברה, כפי שהיא מופיעה באתר הרשמי
על-פי אתר החברה ההונגרית BAC, שעמוס בתמונות גנריות, המנכ"לית והמייסדת היא כריסטיאנה ברסוני-ארצ'ידיאקונו. אתר החברה מציג אותה כמתמחה בייעוץ בתחומים רבים, בהם סביבה, פיתוח ויחסים בינלאומיים.
באתר לא ניתנים פרטים רבים על פרויקטים או לקוחות ספציפיים של החברה, אך ישנם טקסטים כלליים רבים וניסיון להציג פעילות ענפה במספר תחומים. אחד הלקוחות מוצג בתור "האיחוד האירופי", אך המלל שמצורף לעמוד הפרויקט הוא דל מאוד וכולל טקסט כללי ללא פירוט. גם התמונה המצורפת לא נראית שייכת לפרויקט יוקרתי עם האיחוד, אלא לקוחה ממאגר תמונות כללי.
בפרויקט אחר נטען כי החברה סייעה בפיתוח טכנולוגיה ו"גשר עסקי" באסיה, אך גם כאן ללא פירוט או לקוח ספציפי. "לקוח" נוסף הוא המשלחת האירופית, אך גם כאן עמוד הפרויקט דל מאוד, ומתמקד בטקסט קלישאתי של סיסמאות שיווק וניהול.