סוכנות הידיעות האיראנית "מהר" אישרה בצהריים (שבת) כי בתקיפה הדרמטית אמש בדאחייה בביירות, לצד חסן נסראללה חוסל גם מפקד גיס לבנון וסוריה בכוח קודס של משמרות המהפכה - עבאס נילפרושאן.
ברשת האיראנית כינו את המפקד האיראני "עוזר מפקד המבצעים של משמרות המהפכה ומפקד כוח קודס בסוריה ולבנון". הדיווח פורסם גם בסוכנות הידיעות "סאברין ניוז", המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק.
2 צפייה בגלריה
עבאס נילפרושאן
עבאס נילפרושאן
עבאס נילפרושאן, שחוסל יחד עם נסראללה בדאחייה
מחבלי ארגון טרור שחוסלו בלבנון
השיחה בין מפקד חיל האוויר לטייסים, לאחר חיסול נסראללה
(צילום: דובר צה"ל )

מוקדם יותר, בהודעת צה"ל שאישרה את החיסול של נסראללה, צוין כי לצידו "חוסלו בתקיפה בביירות גם עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בארגון הטרור". כמו כן, דובר צה"ל הודיע כי שמו של מבצע החיסול הוא "סדר חדש" – ובו הוטלו יותר מ-80 פצצות על הבונקר בדאחייה, כל אחת מהן במשקל טונה. בהודעה נכתב כי מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין ומערכת הביטחון, תקפו את המפקדה המרכזית של חיזבאללה, מתחת לבניין מגורים. התקיפה, כתבו, בוצעה בעת שצמרת חיזבאללה הייתה במפקדה ועסקה בתיאום פעילויות טרור נגד אזרחי ישראל.
מפרטי התקיפה שנחשפו עד כה, עולה כי בין הפצצות שהוטלו על הבונקר היו גם פצצות חודרות. טייסת 69 ("הפטישים") הובילה את התקיפה עם מטוסי F-15I ("רעם") שלה, שנחשבים למפציצים המובילים של צה"ל. בסרטון שהפיץ צה"ל נשמע מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, אומר לטייסים לאחר התקיפה: "אתם הבאתם הצגת ניצחון, אני מקווה. יישר כוח. מקווה שגדענו את ארגון הטרור הזה". הטייס ענה לו: "אנחנו נגיע לכל אחד ולכל מקום, ונעשה כל מה שנדרש כדי להחזיר את החטופים ואת תושבי הצפון הביתה".
מנהיג איראן, עלי חמינאי, לא איים מפורשות על ישראל לאחר אישור חיסולו של נסראללה - ורק אמר כי "גורל האזור ייקבע על-ידי כוחות ההתנגדות". גורם ישראלי, לעומת זאת, הדגיש כי "אם איראן וחיזבאללה יסלימו, לישראל יש עוד מטרות רבות לתקוף בלבנון". על רקע זה, בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו מוקדם יותר מפי גורמים המעורים בפרטים כי חמינאי, "הועבר למקום בטוח עם אמצעי אבטחה מוגברים". הם אמרו זאת זמן קצר לאחר שצה"ל אישר כי נסראללה חוסל.
2 צפייה בגלריה
הריסות בביירות
הריסות בביירות
הרס בדאחייה
(צילום: REUTERS/Ali Alloush)
תעודת זהות חסן נסראללה מנהיג חיזבאללה שחוסל ע"י כוחות צה"ל
רגעי התקיפה הדרמטית בדאחייה, אתמול

לאחר ההודעה הרשמית על החיסול, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי רמז לבאות: "זה לא סוף ארגז הכלים. זה צריך להיות מאוד ברור. יש עוד כלים קדימה, והמסר הוא פשוט – מי שמאיים על אזרחי מדינת ישראל, נדע להגיע אליו. בצפון, בדרום, גם במקומות יותר רחוקים.
"אנחנו בסופו של דבר אחרי תקופה ארוכה של הכנה של הרבה מאוד יכולות ללבנון, והתחלנו לממש. גם התקיפה הזו הוכנה במשך זמן רב, והיא יצאה בזמן הנכון בצורה מאוד חדה. ואנחנו עכשיו עוברים להכין בצורה מאוד חדה גם את הדברים הבאים. אנחנו במוכנות שיא בכל הגזרות. כל הכוחות, כולל חבירה לארגונים האחרים, מוכנות מאוד טובה".