מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מאיים להרחיב את טווח התקיפה של ארגונו בשטח ישראל. "הכטב"ם 'הודהוד' (שתיעד תשע דקות וחצי של אזור מפרץ חיפה) הגיע עם מידע שטרם פרסמנו. מה שפורסם הוכן ממשימה של שעות ארוכות. יש לנו שעות ארוכות של צילום חיפה, מה שאחרי חיפה ואחרי-אחרי חיפה", אמר נסראללה יותר משמונה חודשים אחרי שארגונו הצטרף לחמאס בעזה במלחמה מול ישראל.
1 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה נסראללה
בתחילת נאומו התייחס מזכ"ל חיזבאללה ליכולת של ארגונו להחזיק מעמד למרות שאיבד 348 לוחמים מתחילת המלחמה. "אצלנו מות קדושים זה ניצחון, לא תבוסה", אמר מזכ"ל ארגון הטרור השיעי. "הדבר המסוכן ביותר שעומד בפני ישראל זה שמי שמתעמת מולה נושא את המחשבה הזאת".
הוא הוסיף בנאום לכבודו של טאלב עבדאללה, המפקד הבכיר ביותר של חיזבאללה שחוסל על-ידי ישראל מתחילת המלחמה, כי "נפילת מנהיגי חיזבאללה מגבירה את הנחישות שלנו. אנחנו נחושים יותר להמשיך במערכה נגד ישראל. 'אבו טאלב' (עבדאללה) היה מפקד השטח הראשון שפתח את חזית התמיכה בעזה ובהתנגדות. לחזית שלנו יש תפקיד חשוב מאוד, הקרב בחזית לבנון הסב לאויב אבידות רבות".
בהמשך לאיומיו, ציין נסראללה כי "פלישה לגליל זה נושא שנשאר על הפרק אם העימות יתפתח. האויב מסתיר את האבידות בחזית הצפונית, אך לא הצליח להסתיר את מספר המפונים. מאז תחילת המלחמה יש ניסיון לזלזל בחזיתות התמיכה בעזה. 42 יישובים פונו לחלוטין. חזית לבנון שיבשה את החקלאות, התעשייה והתיירות בצפון.
"בפעם הראשונה בהיסטוריה של ישראל נוצרה חגורת ביטחון. תדמיתה הצבאית, הביטחונית וההרתעה של ישראל קורסת. האפשרות שדברים יגלשו למלחמה עם ישראל יכולה לקרות בכל רגע. אנחנו לא מבקשים להיכנס למלחמה כוללת עם ישראל. הלחץ מחזית לבנון והחזיתות האחרות והאיתנות בעזה משפיעים על מהלך המשא ומתן. החזיתות נוכחות בו חזק".
נפילות בקריית שמונה
(צילום: אביהו שפירא )

נסראללה אמר עוד בנאומו המתריס: "ישראל חסרת אונים מול לוחמי חמאס בעזה ורפיח. האויב מציג ניצחון שקרי, מזויף, רק כדי להראות אותו לקהל כניצחון. האויב הבין ב-8 באוקטובר כי העמדות שלו יותקפו וכי אנחנו מכירים אותן. לכן הוא פינה חלק גדול מהן, אך לא את כולן. יש עוד חיילים וקצינים, והוא חושש מהתקרבות או השתלטות עליהן.
"תקיפת המוצבים מביאה להרוגים, פצועים והתשה. נמשיך לתקוף מוצבים ישראליים במסגרת תוכנית ספציפית. חיזבאללה השיג מידע חדש ומדויק על מיקום האויב בגבול. השגנו כלי נשק חדשים, ואני לא אחשוף אותם, זה יתגלה בשטח. פיתחנו חלק מהנשק שלנו והשתמשנו בכלי נשק חדשים שלא השתמשנו בהם קודם. יש לנו כמות גדולה של כטב"מים, ייצרנו פה בלבנון טילים. כל מה שהיה צריך להגיע ללבנון הגיע ללבנון".
מזכ"ל חיזבאללה התרברב כי גם אם תפרוץ מלחמה כוללת, ארגונו לא יצטרך להשתמש בכל לוחמיו. "דיברנו בעבר על המספר הזה מאה אלף, עכשיו יש הרבה יותר. האויב פתח במלחמה בין מלחמות בסוריה וכשל, כל מה שהיה צריך להגיע ללבנון הגיע. הסביבה בלבנון איתנה, סבלנית, מציעה את בתיה, כסף. זה אחד ממרכיבי הכוח החשובים ביותר". נסראללה אף ציין כי פלגים זרים מביעים את נכונותם לשלוח לוחמים ללבנון.
הוא אמר עוד: "איומי המלחמה נגד לבנון לא מפחידים אותנו, הכנו את עצמנו לימים הכי קשים. האויב יודע מה מצפה לו, אז הוא נרתע תשעה חודשים. מה שעשינו בחזית חסר תקדים, הישראלים יודעים שיש לנו בנק מטרות שיערער אותם. לא יהיה מקום בישראל שהטילים והכטב"מים שלנו לא יגיעו אליו. לכל כטב"ם מטרה, לכל טיל מטרה. האויב יודע שמה שמצפה לו בים התיכון גדול מאוד. הוא יודע שהוא צריך לחכות לנו ביבשה, בים ובאוויר. חיזבאללה יילחם ללא גבולות במקרה של מלחמה".
נסראללה גם איים על קפריסין: "יש לנו מידע שישראל משתמשת בשדות תעופה בקפריסין לאימונים, הם ישתמשו בשדות האלה במקרה של מלחמה. אם קפריסין תאפשר זאת, היא תהיה חלק מהמלחמה. אנחנו ממשיכים לתמוך בעזה ומוכנים לכל האפשרויות. כלום לא מפחיד ולא יעצור אותנו מהחובה הזאת. הפתרון הוא אחד: עצירת הלחימה בלבנון, תימן ועיראק - רק אחרי עצירת המלחמה בעזה".
לקראת סיום דבריו, ציין נסראללה כי "יש פרצה ברורה בהצעה של ביידן שמאפשרת לישראל להמשיך במלחמה. כל מה שחמאס דורש זה הפסקת אש קבועה בעזה - השאר פרטים שניתנים למשא ומתן. זה הקרב הגדול ביותר מ-1948. הקרב הזה ישנה את פני האזור ויהפוך את ההיסטוריה". מזכ"ל חיזבאללה גם לעג להנהגה הישראלית: "נתניהו ובן גביר כמו ילדים קטנים ביחד. נתניהו, בן גביר וסמוטריץ' מובילים את ישראל לתהום".
גורם מדיני בכיר בישראל אמר היום כי "אם חיזבאללה ימשיך לתקוף את ישראל, דרום לבנון כולה תיראה כמו עזה. ביירות לא תהיה חסינה. חיזבאללה חייב להפסיק לתקוף את ישראל, אף מדינה לא תשלים עם המצב הנוכחי". לדברי הגורם, שאמר את הדברים עוד לפני נאום נסראללה, "הספירה לאחור לתגובה ישראלית עוצמתית החלה, ורק הסכמת חיזבאללה למתווה של הוכשטיין ועצירת התקפותיו תעצור את השעון".
גורמים בכירים בישראל אמרו: "נסראללה בלחץ מהמסרים התקיפים שהועברו לו על-ידי עמוס הוכשטיין והתבטאויות ישראליות שמעידות על שינוי כיוון".
שר הביטחון והרמטכ״ל קיימו הערכת מצב מבצעית בפיקוד הצפון
(צילום: שירה קינן, אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום להערכת מצב במפקדת פיקוד הצפון בצפת עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין, מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר ובכירים נוספים בצה"ל. "אנחנו מקיימים הערכת מצב בפיקוד הצפון – מבחינתי הפעולה הזאת נובעת על מנת להיות מוכנים להמשך הפעולה שלנו, התכוננות, מוכנות והיערכות כנגד כל דבר שיכול לבוא", אמר השר גלנט. "צה"ל צבר ניסיון עצום בלחימה כתוצאה מהמלחמה - גם בדרום וגם בצפון וזה נכון על כל המערכים ועל השיתופי פעולה ביניהם".
גלנט אמר עוד: "אנחנו משלימים את המוכנות היבשתית, האווירית, מחזקים את מערכי המודיעין ונערכים לכל אפשרות. צריך לזכור את המצב הבסיסי - שחיזבאללה פתח נגדנו במלחמה, ב-8 באוקטובר, יום אחרי חמאס, ומאז הוא לא עצר אותה. יש לנו חובה לשנות את המצב בצפון ולהחזיר את האזרחים בביטחון לביתם ואנחנו נמצא את הדרך על מנת לעשות את הפעולה הזאת, כי כשאני מסתכל אל האזרחים ואני פוגש אותם, גם את הנציגים שלהם וגם את האנשים, יש להם ציפייה ואני חושב שהיא מוצדקת ואנחנו נצטרך ליישם אותה".
הרמטכ"ל הלוי אמר: "אנחנו זוכרים כל הזמן - המשימה זה להחזיר את התושבים ליישובים, לבתים, גם בביטחון וגם ביציבות למשך זמן ארוך. פיקוד הצפון על כלל הכוחות עושה לילות כימים כדי לעמוד במשימה הזו, לעמוד בה בצורה טובה. אנחנו יודעים שבסופו של דבר - הגנה חזקה, התקפה מאוד איכותית, החזרה של התושבים, וצה"ל ביחד עם התושבים יבנה כאן גם אחר כך קדימה בצורה שהיא תהיה יותר טובה ממה שהיה גם לפני".
פורסם לראשונה: 19:30, 19.06.24