הודעה חריגה של שב"כ, ולצדה אזהרה חמורה ובקשה לסיוע מהציבור: בשירות הביטחון הכללי התריעו היום (שני) על כוונה איראנית לבצע "פיגועי התנקשות בישראל", הודיעו כי לאחרונה בוצעו "סיכולים משמעותיים" ודרשו כי "ככל שעולה ספק או חשד, יש לדווח באופן מיידי לשירותי הביטחון".
בהודעת השב"כ נכתב כי בשבועות האחרונים זוהתה עליית מדרגה משמעותית במאמצים של איראן לקדם פיגועי התנקשות ביעדים בישראל. במסגרת זו בוצעו על ידי שב"כ סיכולים שהוגדרו "משמעותיים מאוד", חלקם בשלבים מתקדמים של איסוף ומוכנות לביצוע. בשב"כ הבהירו כי סיכולים אלו טרם הותרו לפרסום.
1 צפייה בגלריה
מרגלים באיראן
מרגלים באיראן
הכוונה האיראנית: ביצוע פיגועי התנקשות בישראל
(צילום: Shutterstock)
לפני שבועיים חשף שב"כ את הניסיון של חיזבאללה להתנקש ברמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון בפארק הירקון, לצד חשיפת סיכול פיגוע נוסף של ארגון הטרור נגד בכיר ביטחוני לשעבר. שעתיים לאחר אותה הודעה של שב"כ, התפוצצו אלפי ביפרים בלבנון, במה שלפי פרסומים זרים היה מכת הפתיחה למהלומות שספג חיזבאללה.
בהודעה היום של שב"כ הם ציינו כי איראן פועלת לגיוס אזרחים ישראלים לטובת פגיעה בבכירים ישראלים, כפי שעלה לאחרונה ופורסם בפרשיית חקירת תושב אשקלון מוטי ממן, נגדו אף הוגש לאחרונה כתב אישום בעבירות ביטחוניות חמורות.
בנוסף, אמרו בשב"כ, פועלים האיראנים ביתר שאת לגיוס מרחוק של אזרחים ישראלים ברשת. גורמים איראנים מנסים לאתר ישראלים באתרים ובפלטפורמות שונות ברשת, בדגש על אתרים וערוצים בהקשרי מטבעות דיגיטליים ופיננסים ישראלים ואתרי חיפוש עבודה.
הגורמים האיראנים מציעים לאותם ישראלים שמאותרים על ידם ברשת תשלום גבוה עבור משימות שונות - מהטמנת כספים וטלפונים במקומות שונים בישראל, חלוקת פלאיירים וכתיבת גרפיטי - ועד להצתת רכבים ופגיעה פיזית באישים.
נגדו כבר הוגש כתב אישום: מוטי ממן בדיון בבית המשפט
(צילום: אילנה קוריאל)

במקרים רבים, בעת יצירת הקשר ובראשיתו, מציגים עצמם אותם גורמים איראנים כמי שמבקשים "להעסיק" את אותו אזרח ישראלי בביצוע משימות הנחזות כתמימות לכאורה בעבור תשלום. אבל תוך זמן קצר ה"משימות" המבוקשות הן בצביון מסוכן של פגיעה בביטחון המדינה ואזרחיה.
בשב"כ ביקשו מהציבור להגביר את תשומת הלב, ולנקוט משנה זהירות בכל מקרה שבו מתעורר חשד, בהתאם לדרכי הפעולה שפורטו, ובייחוד שעה שמדובר בסכומים גבוהים ושאינם בהלימה לאופי המשימות המבוקשות, או לחלופין ככל שמתבקש ביצוען של משימות חריגות. ככל שעולה ספק או חשד כזה, יש לדווח באופן מיידי לשירותי הביטחון - כשניתן למעשה גם לדווח למשטרה.
"שב"כ פועל בנחישות לסכל את הפעילות האיראנית בתוך ישראל וברחבי הרשת, רואה בחומרה רבה כל פעולה של אזרחים ישראלים עבור גורמים איראניים, קלה כחמורה, ויפעל למצות את הדין בכל הכלים העומדים לרשותו, עם כל מי שיבוא במגע עם אותם גורמים או יפעל לבצע משימות עבורם", הבהירו בארגון.