תקופת החגים מסמלת ימים של משפחתיות ואושר, אבל יש מי שעבורם היא מדגישה דווקא את מה שחסר. יש רבים שנמצאים במצוקה כלכלית ולא יכולים להרשות לעצמם לציין את החג בסעודה, ואילו אחרים בודדים ואין להם עם מי לבלות את הערב המשפחתי כל כך. דווקא בגלל זה, עשייה חברתית היא כל כך חשובה בתקופה זו.
4 צפייה בגלריה
אלפונטה יוסף
אלפונטה יוסף
"זה טהור, נקי - עזרה מעומקי הלב". אלפונטה
שם המתנדב: יוסף אלפונטה
שם העמותה: הקרן לרווחת נפגעי השואה
תחום סיוע: הקרן לרווחת נפגעי השואה מסייעת ליותר מ-70 אלף ניצולי שואה במגוון אפיקי סיוע כלכלי, חברתי וסוציאלי
"ההחלטה להתנדב עם ניצולי שואה הייתה לי קלה מאוד מכיוון שגדלתי בבית שסבתא הייתה ניצולת שואה. בעמותה אני מסייע בהבאת שמיכות לניצולים, עזרה טכנית במחשבים, ניקיון דירות, תלושי מזון. זו תחושה יקרת ערך. לא חוויתי תחושה כזו בשום דרך אחרת, כי זה טהור, נקי - עזרה מעומקי הלב. בתקופות החגים הרצון לתת ולגרום שבכל בית בישראל ייכנס האור של החג הם בלתי רגילים, החשיבות שיש לנו למסורת, לאהבת אדם, דרך הארץ שלנו היא בדיוק זו ולא רק כשיש חגים אלא תמידית".
להתנדבות: מוקד הקרן 03-6090866 או WWW.K-SHOA.ORG
4 צפייה בגלריה
יוסי גרופי
יוסי גרופי
"בחגים יש הרבה תנועה במרכזי הסיוע". גרופי
(צילום: פתחון לב)
שם המתנדב: יוסי גרופי
שם העמותה: ארגון "פתחון לב"
תחום סיוע: חלוקת מזון
"התחלתי להתנדב בפתחון לב ממש מיום הקמתו של הארגון. ראיתי את האנשים שמגיעים למרכז הסיוע, והבנתי שהפעילות שלי עוזרת להם ומשמחת אותם: שאני עושה משהו טוב בעולם. מאז - לא הפסקתי. בתקופת החגים משתנה האוכלוסייה שמבקשת סיוע וגם האווירה. יש הרבה תנועה במרכזי הסיוע".
להתנדבות: 5068* או באתר פתחון לב
4 צפייה בגלריה
רמה מרינוב-כהן
רמה מרינוב-כהן
"עושות הכול כדי לגרום לצעירות להרגיש שהן לא לבד". מרינוב-כהן
שם המתנדבת: רמה מרינוב-כהן
שם העמותה: עלם - העמותה לנוער במצבי סיכון
תחום סיוע: סיוע לבני נוער, צעירים וצעירות במצבי סיכון להתגבר על מצוקותיהם
"בשנים האחרונות אני מתנדבת בעלמה, פרויקט לנערות וצעירות על קצה רצף הסיכון, המתמודדות עם מצוקות יומיומיות לא פשוטות. אנחנו נמצאות שם עבורן כל הזמן - לראות אותן, להקשיב להן, לשמש דמות בוגרת ויציבה עבורן, לתמוך, לייעץ. קשה להגיד שזה קל, אבל אתה כמתנדב, מקבל הרבה יותר ממה שאתה נותן. בחגים אנחנו עושות הכול כדי לגרום לצעירות להרגיש שהן לא לבד, שיש להן בית וגב ותמיכה".
להתנדבות: באתר עלם - elem.org.il
4 צפייה בגלריה
נטלי שמואלוף
נטלי שמואלוף
"בתקופת החגים מדווחים על בדידות גדולה יותר". נטלי שמואלוף
שם המתנדבת: נטלי שמואלוף
שם העמותה: לא עומדות מנגד - מסייעות לנשים במעגל הזנות
תחום סיוע: העמותה מסייעת לנשים וגברים במעגל הזנות בעבר או בהווה וללא תנאי, ומעניקה סיוע חומרי ורגשי מגוון
"חונכתי בבית שבו ההורים שלי תמיד אמרו שצריך לעזור לאחרים - גם אם זה רק להקשיב לאדם זר. אמא שלי שחלתה בסרטן המשיכה להתנדב עד שלא הייתה יכולה עוד. בתקופת החגים, הנשים והגברים שאני מלווה מדווחים בעיקר על בדידות גדולה יותר, על תחושת דחייה של המשפחה - משפחה שלא תמיד קיימת בכלל. הן גם מדווחות על כך שאין להן איפה לעשות את החג. אני משתדלת להיות יותר בקשר בימים האלה, לשמוע אותן ולאחל ששנה הבאה תהיה קצת יותר טובה עבורן".
להתנדבות: בכתובת המייל של העמותה - hitnadvut@lo-omdot.org