ריאיון עם מ', קורבן החטיפה
(צילום: אביהו שפירא)

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד תושב לוד (25) בגין בסחיטה באיומים בצוותא, חטיפה בצוותא, תקיפה בנסיבות מחמירות ואיומים - לאחר שהיה מעורב עם נוספים בחטיפת צעיר בן 23 מאזור עפולה. לפי החשד, הם איימו על הצעיר באקדח שירצחו אותו והיכו אותו עד שהתחייב לשלם להם 170 אלף שקלים בהתחייבות חתומה.
התיק יתנהל בבית המשפט המחוזי בחיפה. אימה של הצעירה, מורה בבית ספר, נעצרה למשך 10 ימים ושוחררה בתום החקירה. במשטרה מתכוונים להגיש נגדה כתב אישום. "ב-23 ביולי קיבלנו תלונה מצעיר בן 23 ששוחרר מבית החולים רמב"ם בחיפה. לטענתו, הוא נפרד מזוגתו לפני תקופה קצרה, ואז היא יצרה איתו קשר, קבעה איתו מפגש בתחנת דלק ליד עפולה, והוא עלה לרכבה", תיאר פקד כנאן עזאלדין, קצין החקירות במשטרת עפולה.
"בצומת גבע פנתה הצעירה ימינה ועצרה בתחנת אוטובוס, ואז הגיע למקום רכב נוסף שחסם את הרכב", כתבה עו"ד שני אגוזי, סגנית בכירה לפרקליטת מחוז הצפון. "מהרכב ירדו הנאשם ואחרים. אחד החשודים ונוספים היכו את הקורבן ומשכו אותו בכוח ובאיומי סכין לרכבם, ולאחר מכן נסעו בשני רכבים לביתה של הצעירה בקריית ביאליק".
1 צפייה בגלריה
המסמך שעליו חתם קורבן החטיפה
המסמך שעליו חתם קורבן החטיפה
המסמך שעליו חתם קורבן החטיפה
בבית, כך תואר, "העלו כל החמישה את הקורבן לדירה שלה ודרשו ממנו להתחייב לשלם 170 אלף שקל שלטענתם הוא חייב להם". לדברי קצין החקירות, "מהבדיקה שלנו אין שום ממצא לחוב. אימה של הצעירה כתבה מסמך לפיו הקורבן ישלם לביתה את הסכום בשלושה תשלומים. לאחר שהוא סירב לחתום הם היכו אותו באכזריות, ולאחר מספר שעות שהוא כלוא בדירה הגיע הנאשם כשברשותו חפץ הנחזה להיות אקדח, ואיים על הקורבן שאם לא יחתום הוא יהרוג אותו. רק בעקבות האיום באקדח הקורבן חתם על המסמך".
לאחר שהקורבן חתם והם השיגו את מבוקשם, הם נסעו ברכב ואיימו על הקורבן בסכין. לבסוף הורידו אותו סמוך למחלף צ'ק פוסט בקריות. לפני שירד הם איימו עליו שיחטפו את אחיו אם לא ישלם.
"זו הייתה עבודה מורכבת מאוד, הקורבן לא הכיר את החשודים ולא ידע לזהות אותם, התחלנו את החקירה מאפס", סיפר פקד עזאלדין. "הגענו לאימה של החשודה, עצרנו אותה, ותוך כדי חקירה הבנו את הפסיפס המלא. בביתה מצאנו את ההתחייבות שעליה חתם הקורבן, וגילינו שבחטיפה היו מעורבים חמישה אנשים. זמן קצר לאחר האירוע הצעירה החשודה ברחה מהארץ עם מעורב נוסף בפרשה, ושני מעורבים נוספים נמצאים בבריחה. הצלחנו לעצור חשוד אחד וזהותם של כל המעורבים ידועה לנו ונגיע אליהם", סיכם.

"לא האמנתי שהיא תעשה דבר כזה"

בריאיון ל-ynet סיפר מ', קורבן החטיפה, על השתלשלות האירועים: "חשבתי שהם עומדים לרצוח אותי, זה היה סיוט של החיים שלי. יצאתי עם חברה שלי יותר משנה והייתי בטוח שנתחתן. נפרדנו לפני כמה שבועות, ואז כל החטיפה קרתה כמה שעות אחרי שהעליתי סרטון לטיקטוק עם החברה החדשה שלי".
מאז, לדבריו, הוא חי בפחד. "אני לא יוצא מהבית, אני מרגיש שניצלתי מרצח. לא האמנתי שהיא תעשה לי דבר כזה", אמר הקורבן.