לפי רשת אל-ערביה הסעודית, מוחמד חוסיין סרור, מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה, שב ללבנון מתימן לפני שלושה ימים בלבד - אחרי שפיקד שם על שיגורי טילים של החות'ים. הרשת פרסמה תיעוד מ-2016 ובו נראה סרור, שתמונתו לא פורסמה עד אמש (חמישי), מדריך את החות'ים כיצד לתקוף את סעודיה.
באל-חדת', גם היא רשת חדשות סעודית, ציינו כי פרסמו בעבר תמונות שלו בזמן שאימן את החות'ים בצנעא בירת תימן. לפי הדיווחים השונים, סרור היה "חונך מקצועי" וככל הנראה סייע למורדים החות'ים בבניין הכוח המקצועי שלהם בתימן. ייתכן שזה היה אחד מתפקידיו בשנים האחרונות, בשליחות חיזבאללה, עוד בטרם מונה למפקד היחידה האווירית. הלילה חיזבאללה אישר רשמית כי הוא נהרג.
התקיפה בדאחייה בביירות, היום

1 צפייה בגלריה
מוחמד חוסיין סרור
מוחמד חוסיין סרור
"הדריך את החות'ים". סרור, בכיר חיזבאללה
מאז חיסולו אתמול בצהריים נמשכו חילופי האש בין הצדדים. חיזבאללה ירה מספר מטחים לצפון, שהגיעו עד לגליל התחתון. באחרון שבהם, שבו שוגרו כ-25 רקטות לפי צה"ל, נפצע באורח בינוני מרסיסים גבר מכפר מנדא. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה. סך הכול, בתוך שעה שוגרו כ-70 רקטות מלבנון לשטח ישראל, אך מאז המטח האחרון סביב השעה 19:00 לא נשמעו אזעקות בשל שיגורים לצפון.
בתוך כך, דובר צה"ל עדכן אמש כי מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון, תקפו במהלך היממה האחרונה כ-220 מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. נמסר כי "בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, משגרים שביצעו ירי לעבר שטח מדינת ישראל, מחבלים ומחסני אמצעי לחימה של הארגון בעומק ובדרום לבנון". דובר צה"ל מסר עוד כי הצבא "ממשיך לתקוף, לפגוע ולגרוע יכולות ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה".
מוקדם יותר אישר צה"ל כי חיסל את סרור, בכיר חיזבאללה, בתקיפה ממוקדת ברובע הדאחייה בביירות בירת לבנון. ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך לפי הודעתו, אישר את מבצע החיסול של הבכיר בחיזבאללה שמכונה "אבו סאלח" ממטוס "כנף ציון", בדרכו לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, שם נחת לפני מספר שעות.
לפי דיווח בתקשורת הערבית, התקיפה בוצעה באמצעות שלושה טילים סמוך לאזור שבו חוסל בסוף השבוע שעבר ראש מערך המבצעים של חיזבאללה איברהים עקיל. סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית דיווחה כי הבניין שהותקף מהאוויר הוא בן 10 קומות, עמוס בדירות. צוותי חילוץ ואמבולנסים פועלים בזירה, ועד כה דווח על ארבעה הרוגים בתקיפה.
לפי צה"ל, סרור היה אחראי בארגון הטרור השיעי על כל שיגורי הכטב"מים לשטח ישראל, כולל לאזור גלילות. מדובר בהישג נוסף של יחידה 8200 באמ"ן. מאז תחילת המלחמה ועד החיסול של עקיל נהג חיזבאללה לפרסם את כל שמות ההרוגים מקרב פעיליו ואת תמונותיהם. בשבוע האחרון הוא הפסיק לעשות זאת, בעיקר לנוכח העובדה שאיבד כמות גדולה מאנשיו בתקיפות הרבות של ישראל - אך לאחר חצות, פרסם הודעה רשמית על מותו של סרור ותמונה מעודכנת שלו.
פורסם לראשונה: 23:43, 26.09.24