צפו בכתבה: עימות מתועד עם חיון, שמסרב להגיב
(צילום: בראל אפרים)

שעות בודדות חלפו בין פרסום התחקיר ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" על ארד חיון, עד שתלונות נוספות הגיעו נגד מי שכבר זכה לכינוי "העוקץ הסדרתי ממעלות". עוד לפני פרסום העדויות, התבקש חיון, שהתלונות נגדו במשטרה נסגרו, למסור את תגובתו – אולם הוא סירב. בעקבות פנייה מתושב אשדוד שהתקבלה במערכת ynet, יצאו שניים מהמתלוננים לעימות מתועד עם העוקץ הסדרתי. צפו בכתבה המצולמת שבפתח הידיעה.
2 צפייה בגלריה
ארד חיון
ארד חיון
העימות בין ארד חיון לחן אלקיים
(צילום: בראל אפרים)
למרות שלל העדויות, ולצידן גם הודאה של חיון בכתב בכך שגנב, המשטרה עדיין לא עצרה אותו. "מדובר בפצצה מתקתקת", הזהיר בכיר לשעבר במשטרה. "זה מקרה קלאסי שמוריד את האמון של האזרחים במשטרת ישראל".
יחד עם צוות ynet, יצאו המתלוננים חן אלקיים ואופיר שקורי בני ה-25, שהעידו על עוקץ ענק של עשרות אלפי שקלים מצד חיון בשבוע שעבר, לדירה יוקרתית באשדוד. אחרי המתנה ארוכה, הצליחו לפגוש את חיון, שמתגורר במקום עם בת זוגו החדשה. הוא לא סיפק תשובות לטענות על מעשי העוקץ – וסילק את המתלוננים ואת הצוות מהדירה. במהלך העימות, המתלוננת חן אלקיים הטיחה בחיון כשהיא ניצבת מול עיניו: "פגעת, שא בתוצאות! לפחות תענה, תהיה גבר, תגיד טעיתי! פגעת באנשים. אני רוצה שלפחות תודה בכל מה שעשית".
בהמשך, עזב חיון את הבניין עם בת זוגו. למארב שהמתין לו בחניון הוא סיפק מעט מאוד תשובות, למעט הצהרה ברורה: "ניפגש בבית משפט. העורך דין שלי יטפל בהכול". אף שחיון לא סיפק תשובות משמעותיות, שקורי ואלקיים סיפרו על תחושה של דרך לצדק. "זה עושה סיפוק גדול לראות אותו ככה. האמת צריכה לצאת לאור והוא צריך לשלם", אמרו שקורי ואלקיים.
2 צפייה בגלריה
ארד חיון
ארד חיון
ארד חיון, במהלך העימות
(צילום: בראל אפרים)
חמש תלונות שהוגשו נגד ארד חיון למשטרה נסגרו, כמה מהן בשל "חוסר עניין לציבור". סכומים קטנים כנראה לא מעניינים מספיק את המערכת, אבל משום מה עד היום איש לא יצר את התמונה השלמה של עוקץ אחרי עוקץ לכאורה, שיכול להסתכם בהונאת ענק ובאזרחים שייתכן שחשופים לנוכל סדרתי לכאורה. בזמן העימות עם חיון הוזעקה למקום ניידת משטרה, אבל השוטר אמר שאינו יכול לעשות דבר. "הוא לא מופיע כמוכרז (אדם הדרוש לחקירה, א"ק) עכשיו", אמר השוטר – והציע להגיש תלונה נוספת במשטרה.

"השרשרת מסבתא נעלמה. ואז הוא גנב את האשראי"

במקביל לעימות המתועד עם חיון, למערכת ynet הגיעה תלונה נוספת על אודות מעלליו של חיון. עדן, בת 30, הכירה את חיון בפייסבוק. אחרי מסע חיזורים מצידו, שכמעט ולא הבשיל, היא פגשה אותו במקרה במועדון בדרום. אחרי הבילוי הקשר ביניהם התחזק, והיא הזמינה אותו לארוחת צהריים בביתה.
בזמן שהלכה עדן להביא את האוכל, נותר חיון לבדו בסלון. "באותו היום, כשארד היה אצלי, משום מה אבדה לי שרשרת של סבתא שלי. קיבלתי אותה כשהיא נפטרה. מדובר בשרשרת זהב במקור מבגדד והיא ממש כבדה עם תליון גדול", שחזרה. "כשהשרשרת נעלמה בהתחלה לא כל כך קישרתי את זה לארד, אבל אחרי מה שקרה לי איתו בפעם השנייה כבר הבנתי עם מי יש לי עסק".
צפו: הכתבה הראשונה על מעלליו של ארד חיון
(צילום: אריק מרמור)

אחרי כמה שנים, שבהן התנהל הקשר בין עדן לחיון באופן רופף, היא עברה לצפון הארץ. "אחרי שלוש שנים שלא שמעתי ממנו התחלתי לקבל ממנו הודעות ברשתות החברתיות והוא סיפר לי שהוא גם חזר לצפון", אמרה עדן. "באותה תקופה הוא התגורר עם אחותו בדירה ששכרו". על המפגש עם חיון לפני שנה, היא כבר התקשתה לספר בגלל בושה. "קבענו להיפגש. הוא הגיע אלי הביתה וסיפר לי על המצב שלו - שהוא עכשיו בין עבודות, אין לו כסף והוא עושה איחוד תיקים. אמר שיש לו מלא חובות ושהוא לא מוצא עבודה שהוא מצליח להחזיק בה זמן", סיפרה עדן.
בשלב מסוים, היא אמרה, חיון ביקש לצאת למרפסת. "אחרי זה הוא אמר לי: 'אני צריך לנסוע הביתה, את יכולה להקפיץ אותי לאוטובוס?' אמרתי לו: 'כן' כי הוא בא אליי באוטובוס. הוא ביקש שאלווה לו 100 שקל ואמרתי לו שאין לי מזומן, ושיבוא ליד הבית שלי לכספומט. כשבאתי לרדת הגיע פיקוח והוא אמר לי 'אולי אני ארד כדי שלא תקבלי קנס'. הבאתי לו את הכרטיס אשראי ואת הקוד שלי כדי שימשוך כסף. הוא באמת משך, הביא לי את הפתקית של המשיכה והחזיר לי את הכרטיס".
"ראיתי שמשכו לי 1,500 שקל, ואחרי זה עוד 300. הסתכלתי ואמרתי 'איך זה יכול להיות? לא יצאתי מהבית"
כעבור כמה ימים ביקש חיון להיפגש שוב. "הוא בא אליי הביתה וביקש שאכין לו לאכול. התיק שלי היה זרוק על השולחן והוא ישב שם. אז הוא אמר לי 'אני רגע יוצא לעשות איזה סידור וחוזר'. לא חשבתי שיש מה לחשוד ולא בדקתי", סיפרה עדן. כחצי שעה לאחר מכן הוא חזר לביתה, וכעבור כמה שעות ביקש שתסיע אותו לתחנה המרכזית – אולם היא סירבה.
"יותר מאוחר הלכתי לקניות או משהו, וראיתי שהכרטיס שלי לא עובר. הסתכלתי באפליקציה וראיתי שמשכו לי 1,500 שקל ואחרי זה עוד 300 שקל. אני מסתכלת על היום ורואה שזה באותו יום ואני אומרת: 'איך זה יכול להיות? לא יצאתי מהבית'. חיפשתי את כרטיס האשראי שלי ולא מצאתי. הוא ידע איפה הכרטיס שלי ואיפה הקוד, אז בעצם חיברתי את הדברים. הוא גנב אותו".
אחרי שיחה לחברת האשראי ודיווח על גניבה הכסף הוחזר לעדן. "ניסיתי להתקשר אליו. הוא לא ענה לי ואז שלחתי לו הודעה: 'איך היית מסוגל כאילו לעשות דבר כזה? אתה יודע באיזה מצב כלכלי קשה אני'. הוא כתב בתגובה: 'ממש מצטער את חייבת להבין אותי'", היא סיפרה. "איך אפשר להבין דבר כזה? למה לגנוב בצורה כזו? חסמתי אותו בכל מקום והוא התחיל לשלוח הודעות מהטלפון של אחותו. מחקתי וחסמתי אותה".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לפניית ynet בעבר: "ככל שעולה חשד המגובה בראיות לביצוע עבירה פלילית, המשטרה בודקת את הנושא ביסודיות. בנוגע לתיקי החקירה: בהתאם לחומרי החקירה שהושגו והתשתית הראייתית הוחלט על סגירתם. ככל שיתקבל מידע או פרטים נוספים, אזי התיקים ייבחנו מחדש".