סמל עומר גינזבורג (19) מקריית טבעון שנפל אתמול (ראשון) בקרב באזור חאן יונס שברצועת עזה, נהרג שנה ויום לאחר גיוסו לצנחנים. גינזבורג, שהתגייס לגדוד 101 ב-10 באוגוסט 2023, נהרג מירי צלף, במהלך פשיטה של אוגדה 98 על יעדי טרור במרחב.
3 צפייה בגלריה
סמל עומר גינזבורג ז"ל וחברתו מיקה טל
סמל עומר גינזבורג ז"ל וחברתו מיקה טל
"בשלישי נפגשנו, הוא אמר לי 'אני אוהב אותך, יהיה בסדר'". עומר גינזבורג ז"ל וחברתו מיקה טל
(צילום: באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
 ההודעה האחרונה של מיקה טל לסמל עומר גינזבורג ז"ל
 ההודעה האחרונה של מיקה טל לסמל עומר גינזבורג ז"ל
ההודעה האחרונה של מיקה טל לבן זוגה עומר גינזבורג שנפל בקרב
(צילום: באדיבות המשפחה)
בשנה וחצי האחרונות היה גינזבורג בזוגיות עם מיקה טל. בשיחה עם ynet היא סיפרה על התקופה האחרונה, מאז פרוץ המלחמה, ואמרה כי "נכנסנו לשגרה נוראית כזאת, הוא נכנס לעזה ואז יצא ושוב נכנס. אין שקט בלב, הרבה דאגות ומחסור בשינה, בתיאבון. תמיד הייתה בראש את המחשבה של מה זה להיות בת זוג של לוחם בעיקר בתקופה כזאת". לדבריה, "עומר אהב את הצנחנים - והיה גאה להיות לוחם בצנחנים.
"בכניסה הראשונה שלהם עוד לפני שהוא בכלל קיבל כומתה אדומה, היה את הפחד", תיארה מיקה טל. "אבל לאט-לאט עם כל כניסה, הוא היה מרגיע את המשפחה ואותי. למרות זה, לא הייתי רגועה. ידעתי אילו סכנות יש בעזה וששום דבר לא בטוח. בפעם האחרונה נפרדתי ממנו ביום שלישי, הוא אמר לי 'אני אוהב אותך, יהיה בסדר. זה יעבור מהר ואנחנו נתראה בקרוב'".
היא סיפרה על השיחה האחרונה ביניהם, והוסיפה כי "ביום חמישי, לפני שהוא נכנס לעזה הוא התקשר אליי. דיברנו קצת. כשהוא כיבה את הטלפון שלחתי לו הודעה שלא נראה לי שהוא ראה אותה. כתבתי לו שאני אוהבת אותו, שאתגעגע אליו, שאני גאה בו ושישמור על עצמו".
יורם טל, אביה שלה מיקה, סיפר כי "הם היו בזוגיות מושלמת והייתה ביניהם אהבה גדולה. זה כמו להיות אלמנה לפני שהתחתנת". הוא הוסיף: "עומר היה ילד מושלם, מלח הארץ שממש נכנס לנו ללב ולנשמה. הוא ממש כמו הבן שלנו. מיטב הבנים שלנו נופלים.
3 צפייה בגלריה
סמל עומר גינזבורג ז"ל
סמל עומר גינזבורג ז"ל
"ילד מתוק וחייכן, הלב מסרב להאמין". סמל עומר גינזבורג ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
"עומר רצה לשרת בצנחנים וסיים מסלול לא מזמן. מיקה דאגה לו מאוד והבינה את המשמעויות", תיאר האב. "לאחרונה הם נכנסו ויצאו מחאן יונס. ראינו את המתח והדאגה על הילדה. היא הייתה מחוברת כל היום לטלפון, להודעות ולחדשות, מה שהילדים האלה חווים זה לא נורמלי". טל סיפר כי בשבוע שעבר עומר היה בחופשה קצרה בבית והם זכו להיות ביחד. "ביום שלישי בבוקר היא ליוותה אותו להסעה לבסיס, וזו הייתה הפעם האחרונה שהתראו. הם היו צמודים האחד לשנייה, הם אהבו האחד את השנייה ברמות שלא ניתן לתאר", אמר.
הוא תיאר את הרגע שבו שמעה בתו על כך שבן זוגה נפל בקרב, והוסיף: "יש להן קבוצה של בנות חברות של לוחמים מהפלוגה. התחילו שמועות על תקרית ועל כך שיש שני פצועים. היא הייתה מודאגת ומתוחה והלכה לשבת עם חברות שלה באחד הבתים. בסביבות 23:30 אמא של עומר התקשרה לאשתי וסיפרה לה, כדי שנמצא מיד את מיקה שלא תשמע את הבשורה הזו דרך שמועות. הלכנו לאסוף אותה ונסענו אליו הביתה".
חברת הכנסת לשעבר שרון רופא-אופיר, תושבת קריית טבעון, הוסיפה כי "עומר היה ילד מתוק וחייכן, והוא למד בשכבה עם הבן שלי. הלב מסרב להאמין. אני שולחת חיבוק למשפחת גינזבורג בשעתה, הקשה להורים ולאחים. יהי זכרו ברוך וחקוק בליבנו לעד".
עומר היה בוגר בית הספר אורט קריית טבעון. הצוות החינוכי והנהלת בית הספר, אמרו הבוקר כי "לצערנו הגדול התבשרנו על מותו של בוגר בית ספרנו סמל עומר גינזבורג ז"ל, לוחם בחטיבת הצנחנים, אשר נפל בקרבות בעזה. כולנו שותפים לאבלה של משפחת גינזבורג שאיבדה את בנם, וכואבים את כאבם של תלמידינו - יותם מכיתה י"א2 ומתן מכיתה ט2, אשר איבדו אח.
"הצוות החינוכי של בית הספר מתארגן לליווי המשפחה יחד עם השירות הפסיכולוגי, גורמי הרווחה והצוות הטיפולי של בית הספר ומשרד החינוך", הוסיפו. "בכל מקרה שבו תרצו להיוועץ ולשתף את הצוות החינוכי, אנחנו כאן בשבילכם".