עלאא אבו עטא, גבר בשנות ה-30 לחייו, נורה למוות הבוקר (שלישי) לעיני שני ילדיו ליד בית ספר בכפר קרע שבוואדי ערה. המשטרה הגיעה לזירה ופתחה בחקירה, והרקע לאירוע הוא פלילי. בתיעוד מהמקום נראה הילקוט של אחד מהילדים מגואל בדם של אביו.
מוקדם יותר, בשעות הלילה, שמונה רעולי פנים ירו יותר מ-250 כדורים והשליכו רימון לעבר בית עסק בסכנין שבגליל התחתון. הירי נמשך יותר מדקה וחצי. לא היו נפגעים במהלך התקרית, אך נגרם נזק. המשטרה לא נראתה במקום בזמן האירוע.
הירי בסכנין - ונשק שהוחרם בצפון
(צילום: דוברות המשטרה)

במד"א דיווחו בשעות הבוקר על גבר שנורה למוות בכפר קרע. חובשים ופרמדיקים של הארגון קבעו את מותו במקום, כשלגופו פציעות חודרות. חובשי רפואת חירום במד"א וואל חטיב ומשה ברנר סיפרו: "הגענו למקום וראינו את הגבר מחוסר הכרה. ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".
מוקדם יותר, כאמור, ירו חמושים יותר מ-250 כדורים לעבר בית עסק בסכנין. כדי לירות מספר רב כל כך של כדורים בלב העיר נאצלו החמושים להחליף מחסניות כמה פעמים, תוך שהם חוסמים כביש ראשי ומסכנים חיי אדם. תושבת העיר הגיבה למקרה, ואמרה כי "עוד לא ישנו מאז הירי. הילדים בכו. לא מספיק שאנחנו סובלים ממלחמה, לצערי הפשיעה ממשיכה. כמעט רצחו אותנו. אלו אנשים שלא דופקים חשבון לאף אחד. אני תוהה למה המשטרה לא הגיעה בזמן הירי, זה מוזר. לא יכול להיות שאין ניידות בשטח".
5 צפייה בגלריה
 עלאא אבו עטא הנרצח בכפר קרע
 עלאא אבו עטא הנרצח בכפר קרע
הנרצח בכפר קרע עלאא אבו עטא
5 צפייה בגלריה
התיק של בנו של הנרצח מכפר קרע
התיק של בנו של הנרצח מכפר קרע
ספוג בדם: התיק של בן הנרצח בזירה בכפר קרע
תושב סכנין נוסף שיתף כי "נסעתי ברכב ולא הצלחתי להמשיך בגלל הירי. יכלו לרצוח אותי או מישהו אחר. הגענו למצב שאין שליטה בפשיעה. אם אין רצח תמיד יורים לעבר בתים, בתי עסק ורכבים. אם המשטרה לא תעצור את היורים או חלק מהם אז אנשים ימשיכו לקחת את החוק לידיים".
במקרה אחר סוכל משלוח של 15 אקדחים שנתפסו בזמן מעצר שביצעו שוטרי מחוז צפון בכביש 6, כחלק ממבצע "בלימת חירום". במסגרת מיקוד פעילות של המחוז הצפוני נגד עבירות הנשק בחברה הערבית בתקופת חגי תשרי, שעליה הכריז מפקד מחוז צפון, נתפסו בתחומי המחוז מאז ערב ראש השנה 30 אמצעי לחימה.
5 צפייה בגלריה
גבר נורה למוות ליד בית ספר בכפר קרע - זירת הרצח
גבר נורה למוות ליד בית ספר בכפר קרע - זירת הרצח
זירת הרצח בכפר קרע
5 צפייה בגלריה
מבצע בלימת חירום - מחוז צפון
מבצע בלימת חירום - מחוז צפון
כלי נשק שהחרימה המשטרה בצפון
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
מבצע בלימת חירום - מחוז צפון
מבצע בלימת חירום - מחוז צפון
(צילום: דוברות המשטרה)
סיכול משלוח האקדחים בוצע במסגרת היערכות של המחוז הצפוני לחגי תשרי, כשמפקד מחוז צפון ניצב מאיר אליהו החליט על מיקוד פעילות בנושא עבירות הנשק בחברה הערבית בתקופת החגים. במהלך תקופה זו נתפסו כמה כלי נשק: ב-2/10 רובה מסוג קרלו הוחרם בזרזיר; ב-3/10 חמישה רימוני רסס, אקדח ורובה M-16 נתפסו בנצרת; ב-5/10 אותר אקדח בדבוריה; ב-6/10 רובה מסוג עוזי נתפס בטמרה; ב-9/10 הוחרם M-16 נוסף במשהד; ב-10/10 נתפס אקדח מסוג FN בנצרת; ב-11/10 אותר אקדח גלוק בסכנין; ב-12/10 נתפסו אקדח גלוק בדיר חנא ו-15 אקדחים בכביש 6, במחלף יקנעם; ב-13/10 נתפס רובה מסוג קרלו בדבוריה.
ניצב משנה רמי חורי, קצין אח"מ במחוז צפון, מסר: "בהמשך למבצע בלימת חירום שעליו הכריז מפכ"ל המשטרה, הוחלט על-ידי מפקד המחוז הצפוני על מלחמת חורמה נגד כל עברייני האמל"ח ומחוללי הפשיעה במחוז צפון. בתקופה האחרונה, ובדגש על חגי תשרי, ביצענו פעילות אינטנסיבית הכוללת מספר רב של מבצעים שבהם נתפסו עשרות כלי נשק מסוגים שונים, כשהמטרה המרכזית היא להפחית את אמצעי הלחימה ברחובות ובכך לסכל את ארועי הפשיעה והירי ברחוב הערבי".