נפתלי בנט: "מי שינסה לפגוע בנו ישלם מחיר כואב"

שעות אחרי ירי הרקטות מלבנון לגליל, הגיע הבוקר (יום ג') ראש הממשלה נפתלי בנט לאזור עם שר התקשורת יועז הנדל כדי לחנוך פריסת סיבים אופטיים בעיר מעלות-תרשיחא. ynet העביר את דבריו בשידור ישיר.
בהתייחסו לאירועי הלילה אמר בנט: "רקטות נורו מלבנון לעבר ישראל וצה"ל תקף בחזרה. אני אומר זאת בצורה חדה וברורה: לא נאפשר פגיעה בריבונות ישראל ובביטחון ישראל. מי שינסה לפגוע בנו - ישלם מחיר כואב. אנחנו פועלים כל הזמן, יומם ולילה, בכל הזירות, ונמשיך בכך. לבנון נמצאת על סף קריסה כמו כל מדינה שאיראן מתבססת בה. אזרחי לבנון נלקחו כבני ערובה של חמינאי ונסראללה לטובת אינטרסים איראניים. זה מצער, אבל לא נקבל זליגה של המצב בלבנון לתוך ישראל".
צבא לבנון הודיע כי בבוקר נמצאו באזור אל-קלילה, דרומית לעיר צור, שלושה כני שיגור של רקטות מסוג גראד 122 מ"מ. באחד מהם הייתה רקטה שהייתה מוכנה לשיגור.
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
השר הנדל וראש הממשלה בנט, הבוקר. "פועלים כל הזמן"
(צילום: רמי שלוש)
(צילום: משה מזרחי)

2 צפייה בגלריה
אזור קיבוץ חניתה ושלומי לאחר ירי הרקטות
אזור קיבוץ חניתה ושלומי לאחר ירי הרקטות
קיבוץ חניתה, בבוקר אחרי הירי
(צילום: שמיר אלבז)
בלילה שוגרו שתי רקטות מלבנון אל שטח ישראל. אחת מהן יורטה והשנייה נפלה בשטח פתוח. איש לא נפגע ולא ידוע על נזק. לפי הערכות בצה"ל, גורמים פלסטינים בלבנון אחראים לירי. בתגובה ירו תותחים של צה"ל פגזים לעבר דרום לבנון.
שר הביטחון בני גנץ אמר: "מי שנושא באחריות לירי הלילה היא מדינת לבנון שמאפשרת פעולות טרור משטחה. ישראל תפעל מול כל איום על ריבונותה ואזרחיה ותגיב בהתאם לאינטרסים שלה, בזמן ובמקום הרלבנטיים. לא נאפשר למשבר החברתי, הכלכלי והפוליטי בלבנון להפוך לאיום ביטחוני על ישראל. אני קורא לקהילה הבינלאומית לפעול כדי להחזיר את היציבות ללבנון".
על פריסת הסיבים האופטיים אמר: "זה יום חג לתושבי מעלות והסביבה. אנחנו מחברים את הפריפריה למרכז מדינת ישראל ולמרכז העולם. זה יעד לאומי עברונו. החיבור יגדיל את התוצר הלאומי בצורה דרמטית כי הכל יהיה מהיר יותר, קל יותר, חינוך יותר טוב, פחות עומס בכבישים, מעודד סטארטאפים. כמנהל בהייטק אני אומר שהיעדר תשתית מונע הקמת חברה. ישראל דשדשה במשך עשור עד שהגיע שר התקשורת ידידי יועז הנדל ויזם את המהלך ההיסטורי הזה. זה אומר שילד במעלות יוכל לזכות באותה רמת שירות וחינוך אונליין של ילד במרכז. זה אומר שרופא יכול לשבת במעלות ולנהג ציוד מרחוק בבית חולים בדטרויט. האפשרויות בלתי מוגבלות".
השר הנדל הוסיף: "זה יום היסטורי, לא פחות. מדובר בפרויקט תשתיות ענקי. סיבים אופטיים ואינטרנט מהיר הם מונע צמיחה כלכלית להגדלה של שוק התעסוקה ב3%, הורדת יוקר המחיה, צמצום פערים, חיבור של פריפריה למרכז. זה כמו פריסת המוביל הארצי או סלילת כבישים שחוצים את ישראל".