הממשלה לא תתפרק בגלל צווי הגיוס לחרדים - כך מבהיר שר הרווחה יעקב מרגי מש"ס, בריאיון מיוחד ל-"120 ואחת", הפודקאסט הפוליטי של ynet, ומסביר כי "כל עוד הגזרות והסנקציות נעשות כדי שנצא מהממשלה, אנחנו דבוקים אליה".
קטע מהשיחה עם השר מרגי

ברקע הדברים ההודעה הרשמית של צה"ל אחרי הפרסום הראשון היום ב-ynet, על כך שביום ראשון ישלח לאלפי חרדים צו ראשון לקראת גיוס. זאת לאחר שבחודש שעבר בג"ץ קבע פה אחד כי המדינה מחויבת לגייס את תלמידי הישיבות לצבא, בהיעדר "מסגרת חוקית" שמאפשרת להבחין בין תלמידי הישיבות ליתר המיועדים לשירות צבאי.
"למה הפוקד לא גייס? למה אתם באים בטענות לציבור החרדי ומונעים ממנו תקציבים? עוד מעט ימנעו מאיתנו זכויות אזרח בסיסיות"
השר מרגי, ששירת בצה"ל וכמוהו גם בניו, אמר בראיון: "לפני חודש וחצי או חודשיים פורסם ש-5,000 חרדים הביעו נכונות להתגייס. גייסו אולי 1,000 או 700 מתוכם. למה משרד הביטחון לא מוציא צווים? תשאלי אותו. כי הוא לא רוצה".
הוא לא רוצה חרדים בצבא? "לא. הוא רוצה לעשות פוליטיקה. שנים כבר. מאז ביטול חוק טל עושים פוליטיקה על גיוס חרדים. לצערי הרב מציירים לנו - ההנהגה החרדית, בג"ץ, הפרקליטות והייעוץ המשפטי - שלולית עם מים, ואנחנו קופצים ראש לשם.
"יש חוק במדינת ישראל. בג"ץ אמור לפסוק לפי חוק ולא לפי האולפנים וגחמות ודעת קהל. החוק מטיל על הפוקד (משרד הביטחון, מ"א) לגייס כל בר גיוס. אני שואל שאלה ושמישהו יענה לי ריבונו של העולם - למה הפוקד לא גייס? למה אתם באים בטענות לציבור החרדי ומונעים ממנו תקציבים? עוד מעט ימנעו מאיתנו זכויות אזרח בסיסיות.
"אני שואל את שר הביטחון או את הרמטכ"ל: יש לך מודל טכנולוגי שהצליח בחיל האוויר? תעתיק אותו. יש לך מודלים של חץ, בצנחנים, מודל של גבעתי, מודל של כפיר, נצח יהודה. למה אתה לא מקים גדודים ייעודיים אחרים ומגייס?".
ברגע שייצאו הצווים זה יתחיל להתסיס את השטח החרדי, והממשלה הזאת תתפרק כנראה. "הנה אני אומר לכם: כל עוד הגזרות והסנקציות זה כדי שנצא מהממשלה - אנחנו דבוקים לממשלה הזו. לא נצא. אני מודיע את זה לפרקליטות, לבית המשפט, ליועצים המשפטיים, לכל הקלגסים, סליחה על הביטוי: לא נצא מהממשלה, כי יש לנו אחריות למדינה בזמן מלחמה".
אז הצווים האלה לא מפרקים ממשלה? "לא".
כפי שפורסם ב-ynet, הרב הראשי עד לאחרונה, יצחק יוסף, צולם אומר כי "מי שמקבל צו גיוס יקרע את הצו, לא ילך". השר מרגי נשאל על אמירות הרבנים והשיב: "מה אכפת לך? הם יושבים בכנסת? הרבנים, זו חובתם, מדברים לצאן מרעיתם. הם מדברים השקפה תורנית. תוציאו את הפוליטיקה מסוגיית הגיוס ותגייסו את מה שהצבא צריך. הצבא יודע איזה מספרים הוא צריך. הצבא יודע מאיזה חלקים בחברה החרדית לקחת את זה ואין שום סיבה לקרוע את העם".
הפרק המלא עם השר מרגי - ביום חמישי ב-ynet ובאפליקציות הפודקאסטים. האזינו לפרק הקודם:
120 ואחת
השר קרעי במתקפה חזיתית על גלנט: "צריך ללכת הביתה. כושל"
46:13