תיעוד: הפורץ מעפולה בפעולה

פרץ לפחות לשישה כלי רכב ובתים, גנב רכוש בעשרות אלפי שקלים - ונתפס "על חם" ברכב גנוב שאיתו נמלט בכבישי הצפון: במשך יותר משבוע ביצע בן 32 מעפולה כמה מעשי שוד, עד שהצליחו שוטרי מחוז הצפון לשים עליו את ידם. אמו, שהתבקשה למסור עדות במשטרה, זיהתה את בנה בסרטוני מצלמות האבטחה - והפלילה אותו. היום הוא יואשם בבית משפט השלום בנצרת בשש התפרצויות לבתים וכלי רכב, ובאיומים על גרושתו.
2 צפייה בגלריה
הפורץ מעפולה שזוהה והופלל על ידי אימו
הפורץ מעפולה שזוהה והופלל על ידי אימו
החשוד פורץ לרכב
2 צפייה בגלריה
רפ"ק אופיר בנסימון
רפ"ק אופיר בנסימון
רפ"ק אופיר בנסימון
(צילום: דוברות מחוז צפון)
ראשית הפרשה לפני כמה ימים, אז הגיעה תושבת עפולה והתלוננה במשטרה נגד הגרוש שלה. "לטענתה, הוא שלח לה עשרות הודעות טקסט עם איומים והטרדות", סיפר רפ"ק אופיר בנסימון, ראש משרד החקירות במשטרת עפולה.
החוקרים החלו לחפש אחרי הגבר החשוד, אך לא הצליחו לאתר אותו באף כתובת מוכרת. לדברי בנסימון, במקביל לחיפושים "החלו להצטבר בתחנה תלונות על פריצות לדירות ולכלי רכב. בחלק מהמקרים, נהגים השאירו את רכבם לא נעול וירדו ממנו לכמה רגעים, ואז הפורץ שהיה בסמוך פתח את הדלתות וגנב מהם כסף ורכוש בשווי עשרות אלפי שקלים".
גל הפריצות נמשך עד ל-21 ביוני, אז התלונן בעל רכב שרכבו נגנב. שוטרי מחוז הצפון, בסיוע טכנולוגי מחברת איתור כלי רכב, הצליחו לתפוס את הפורץ על חם ברכב שנגנב. בהמשך, ובאמצעות עשרות מצלמות שתיעדו את הפורץ נכנס לדירות ולמכוניות, הצליחו החוקרים להפליל את החשוד. הם נעזרו באמו, שצפתה בסרטונים ואישרה שמדובר בבנה. "היא זיהתה אותו לפי הפנים, מבנה הגוף וצורת ההליכה", אמר בנסימון, והאם צפויה לשמש עדת תביעה בפרשה.