זירת הירי בקריית ארבע
(צילום: TPS)

נערה בת 13 נפצעה הערב (חמישי) באורח קשה מאוד בראשה בקריית ארבע. נסיבות האירוע עדיין אינן ברורות, ונבדק חשד שהיא נפגעה מירי תועה. בדובר צה"ל ציינו כי לא נראה שהאירוע הוא על רקע לאומני, אך העניין נמצא בבדיקה. "טיפול רפואי הוענק לפני זמן קצר לנערה שהגיעה עם חבלת ראש לבית החולים. הנערה נפצעה מוקדם יותר היום, כתוצאה מירי במרחב קריית ארבע. כוחות צה"ל סורקים כעת במרחב, נסיבות האירוע בבדיקה", מסרו בצה"ל.
אחותה סיפרה לצוותים הרפואיים כי הן הלכו ברחוב "ופתאום היא אמרה 'איי' וראו דם מהראש". הירי לעברה בוצע ככל הנראה מעומק השטח בחברון. השתיים הלכו לקופת חולים, ומשם היא פונתה על ידי צוות מד"א לבית החולים הדסה עין כרם כשהיא מחוסרת הכרה.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הירי בקריית ארבע
תיעוד מזירת הירי בקריית ארבע
זירת האירוע בקריית ארבע
(צילום: TPS)
בבית החולים עדכנו כי הנערה פונתה ליחידת הטראומה בבית החולים תוך שהיא מורדמת ומונשמת. בבדיקות שנערכו לה עם הגעתה לבית החולים זוהתה פגיעת ירי בראשה - והיא הובהלה לחדר הניתוח. "מצבה קשה מאוד", נמסר מהדסה עין כרם.
פרמדיק מד"א נתנאל יאמין וחובשת מד"א טליה אדרי, שטיפלו בבת ה-13, סיפרו: "כשהגענו למרפאה ראינו את הנערה מחוסרת הכרה עם פציעה מדממת בגופה כשהצוות הרפואי מעניק לה טיפול רפואי ראשוני. הכנסנו אותה במהירות לניידת טיפול נמרץ תוך כדי טיפול רפואי שכלל חבישות ומתן תרופות ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת ומצבה קשה".
מועצת קריית ארבע הגדירה את האירוע כ"חשד לפיגוע", והוסיפה: "אנו דורשים מכוחות הביטחון לבצע סריקות ולמצוא את מקור הירי, דמנו לא הפקר". מח"ט יהודה הגיע לזירה במסגרת חקירת האירוע.
ד"ר מוריס מתיתיהו, מומחה לרפואת משפחה במרפאת מאוחדת בקריית ארבע, שהעניק לנערה טיפול רפואי ראשוני, אמר: "הילדה הובאה על ידי אחותה עד לכניסה של מרפאת מאוחדת, שם סיפרה האחות שהילדה קיבלה מכה חזקה בראשה מגורם שאינו ידוע. עובד נקיון שפגש אותה בכניסה, הכניס אותה באופן מיידי וכשהיא עדיין בהכרה לחדר טיפולים, שם הענקתי לה טיפול ראשוני וניסיתי לאתר את מקור הדימום שהיה כבד מאוד. במקביל, הוזמן אמבולנס שהגיע תוך דקות ספורות, ועם הגעתו הילדה איבדה הכרה, החלה לפרכס, טופלה באופן מיידי ופונתה על ידי צוות נט"ן".