2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו הדס קליין
בנימין נתניהו הדס קליין
בנימין נתניהו והדס קליין
(צילום: יואב דודקביץ, ארכיון ידיעות)
הדס קליין, שהייתה העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן, מסרה מידע חדש בתיק 1000 המתנהל נגד בנימין נתניהו. כך עולה מהודעה מעודכנת שהגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה לבית המשפט המחוזי בירושלים בצהריים (שני).
על פי ההודעה שהוגשה, לאחרונה פנתה קליין לתביעה ומסרה מידע רלוונטי שלא היה ידוע לפרקליטות קודם לכן. לאור זאת, באישור היועץ המשפטי לממשלה נגבו ממנה הודעות משלימות במשטרה ובוצעו כמה פעולות חקירה נוספות. לפי ההודעה, מחשש לסיכול החקירה או שיבוש שלה הוצא צו איסור פרסום על עצם ביצוען של פעולות חקירה, ולא ניתן היה לעדכן עד כה בעניינן. חומרי החקירה החדשים יועברו לנאשמים בהמשך.
2 צפייה בגלריה
ניר חפץ בדיון תביעת חוק איסור לשון הרע נגד השר אמיר אוחנה
ניר חפץ בדיון תביעת חוק איסור לשון הרע נגד השר אמיר אוחנה
ניר חפץ. הפרקליטות לא תתנגד לדחיית עדותו
(צילום: מוטי קמחי)
עוד נמסר כי חומרי החקירה שנאספו במסגרת השלמת החקירה אינם נוגעים ישירות לעדותו הצפויה של ניר חפץ, שאמורה להתחיל מחר, וכי התביעה סבורה כי העדות יכולה להישמע כסדרה. עם זאת בפרקליטות הבהירו כי הם לא יתנגדו לדחיית העדות של חפץ אם ההגנה תבקש זאת.
מחר אמור לעלות לעדות ראשונה עד המדינה ניר חפץ, שהיה דוברו ויועץ התקשורת של נתניהו ושל משפחתו. חפץ אמור להעיד בעיקר לגבי תיק 4000 שבו נאשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים, אולם חלקים מעדותו צפויים להיות גם קשורים לתיק 2000 ו-1000. פרקליטיו של יו"ר האופוזיציה ביקשו לדחות את העדות ומסרו כי "הודעת המדינה התקבלה אצל ההגנה בהפתעה מוחלטת ומבלי שצורפו אליה חומרי החקירה החדשים שנוצרו בהשלמת החקירה". אם הפרקליטות לא תתנגד - סיכוי גדול שהעדות אכן תידחה, אולם השופטים הודיעו שידונו בדחיית העדות מחר, כך שהצדדים אמורים להיערך לקיומה. אם יוחלט לדחות את העדות, הדיונים במשפט יתחדשו רק בשבוע הבא.
יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר נתניהו אמור להתייצב לדיון, אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, לאחר שקיבל פטור מהגעה לדיונים במשך יותר מחצי שנה. העדות של חפץ צפויה להימשך שבועות ארוכים.
בתיק 1000, המוכנה גם פרשת המתנות, נאשם נתניהו במרמה והפרת אמונים. על פי כתב האישום, מחודש אוקטובר 2011 ועד לחודש דצמבר 2016 , קיבלו בנימין נתניהו ורעייתו שרה מאיש העסקים ארנון מילצ'ן טובות הנאה שונות. עוד עולה מהאישום כי בשנת 2013 הכיר מילצ'ן לנתניהו את איש עסקים האוסטרלי ג'יימס פאקר, ובשנים 2016-2014 קיבלו נתניהו ורעייתו מפאקר טובות הנאה שונות גם כן.