2 צפייה בגלריה
ישיבת סיעת הליכוד
ישיבת סיעת הליכוד
ימריא הערב לברלין. נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הממשלה אישרה היום (רביעי) את מינויו של שר החוץ אלי כהן לממלא מקום ראש הממשלה, אך כעבור זמן קצר התברר שכהן לא יכול לשמש ממלא מקום בגלל שהתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי ואינו ח"כ. כהן היה אמור למלא את מקומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בזמן ביקורו הקצר בברלין.
לפי חוק יסוד הממשלה, ממלא מקום ראש הממשלה חייב להיות חבר כנסת. לבסוף החליט נתניהו למנות את שר החקלאות אבי דיכטר, שהוא גם ח"כ, לממלא מקומו. נתניהו צפוי להמריא לגרמניה הערב ולחזור כבר מחר. בביקורו הוא ייפגש עם נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר ועם הקנצלר אולף שולץ.
2 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג נשיא המדינה בטקס הענקת תואר אזרחות כבוד השנה
יצחק הרצוג נשיא המדינה בטקס הענקת תואר אזרחות כבוד השנה
הרצוג
(צילום: מוטי קמחי)
לקראת הביקור, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח אתמול עם נשיא גרמניה שטיינמאייר ועדכן אותו במאמצים שלו לגבש פשרה למהפכה המשפטית. הגרמנים עוקבים בדאגה אחרי ההתפתחויות בישראל וסוגיית הרפורמה תעלה בשיחות של נתניהו גם עם הקנצלר שולץ וגם עם שטיינמאייר. לפני כמה ימים אמר שטיינמאייר בנאום באוניברסיטת חיפה: "אנחנו מודאגים מהשינוי המבני של שלטון החוק שמתכננת הממשלה. אנו הגרמנים תמיד הסתכלנו בהערצה רבה על שלטון החוק החזק והתוסס בישראל".
שטיינמאייר, שמקורב לנשיא הרצוג, התייחס גם לנאום שבו אמר הנשיא הישראלי שתהליך החקיקה שמקדמת הממשלה "שגוי, דורסני ומערער את יסודותינו הדמוקרטיים", וקרא לזנוח אותו. לדברי שטיינמאייר, "אני בקשר עקבי עם חברי ועמיתי יצחק הרצוג וסומך על קולו הנבון והמאזן בדיון הישראלי".
נשיא גרמניה גם קשר בנאומו בין המהפכה המשפטית והמצב הביטחוני בישראל לכך שהחזון למזרח תיכון "טוב ושליו יותר, שבו בני אדם מכל התרבויות והדתות חיים בשוויון ובשלום", הולך ומתרחק. לדבריו, "כל מי שפועל למען הבנה ורגיעה, וכן למען הידברות, ראוי לכל תמיכה מאיתנו – כדי שהחלום שאוניברסיטת חיפה מחויבת לו אכן יוכל יום אחד להתגשם". בשיחה עלתה גם האפשרות שהרצוג ישתתף בטקס לציון 80 שנה למרד גטו ורשה לצידו של שטיינמאייר.
פורסם לראשונה: 19:48, 15.03.23