מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה אמיר עלי חאג'יזדה התייחס למתקפה אפשרית על ישראל אם תיפתח מלחמה עם חיזבאללה, ואמר כי "יש לנו כוח, אבל הידיים שלנו כבולות".
1 צפייה בגלריה
אמיר עלי חג'יזאדה מפקד חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה של איראן ארכיון
אמיר עלי חג'יזאדה מפקד חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה של איראן ארכיון
אמיר עלי חאג'יזדה
(צילום: מתוך ויקיפדיה / Tasnim News Agency)
לדבריו, "התנאים לפעולה ישירה נגד ישראל אינם עומדים לרשותנו. ברור שהנשק של יקירינו בפלסטין, בלבנון ובמקומות נוספים מועבר דרך איראן".
חאג'יזדה אמר את הדברים בנוכחות כמה משפחות של מחבלים שחוסלו ברצועת עזה. "כבר כמעט תשעה חודשים אנו רואים את הפשעים של פושעי המשטר הציוני, בתמיכת האמריקנים והאירופים. כל יום אנו עדים לפשעים עצומים מצד היוהרה והמשטר הציוני נגד העם. אנחנו עם פלסטין. המראות הללו מרים מאוד עבור עמנו. מבחינתנו זו מרירות כפולה", הבהיר.
רק ביום שבת האחרון איימה טהרן על ישראל, ומסרה כי אם זו תפתח במתקפה נרחבת בלבנון - "תתפתח מלחמת השמדה" - כלומר, מלחמה כוללת. בחשבון ה-X של המשלחת האיראנית לאו"ם נכתב כי טהרן אמנם רואה ב"תעמולה" הישראלית על הכוונה לתקוף בלבנון "לוחמה פסיכולוגית", אך אם בכל זאת הדבר יצא לפועל - "כל האפשרויות, כולל המעורבות המלאה של כל חזיתות ההתנגדות (המיליציות והחות'ים, למשל), על השולחן".
מוקדם יותר היום אמר סגן מנהיג חיזבאללה נעים קאסם בריאיון לסוכנות הידיעות AP כי אם תהיה הפסקת אש ברצועת עזה - תיפסק הלחימה בגבול לבנון. "נעצור ללא שום דיון", הסביר. לדבריו, חיזבאללה משמש "חזית תמיכה" בחמאס. "אם המלחמה תיעצר - התמיכה הצבאית (שלנו) לא תתקיים יותר", הוסיף קאסם.