השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה הבוקר (חמישי) שוב להר הבית, בצל הדיונים בקבינט על עסקת חטופים. בהודעה מטעם השר צוין כי "במהלך ביקורו במקום התפלל להשבת החטופים, וקרא להמשך הגברת הלחץ הצבאי נגד חמאס".
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בהר הבית
איתמר בן גביר בהר הבית
בן גביר הבוקר בהר הבית

"באתי לכאן, למקום הכי חשוב למדינת ישראל, לעם ישראל", אמר בן גביר במקום, "כדי להתפלל על החטופות והחטופים שישובו הביתה אבל בלי עסקה מופקרת, בלי כניעה". הוא שלח מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו, אחרי הודעת ש"ס, שם קראו לנתניהו "להגיע לעסקה ולא לחשוש מהקולות בקואליציה" - ואמר כי "אני מתפלל וגם עובד קשה שלראש הממשלה יהיה כוח לא להתקפל וללכת עד הניצחון - להוסיף לחץ צבאי, לעצור להם את הדלק - לנצח".
שר הפנים משה ארבל, מבכירי ש"ס, הגיב על ביקורו של בן גביר בהר הבית - וגינה אותו. "כבר נמנו וגזרו והסכימו גדולי הדור ומועצת הרבנות הראשית לישראל בכל תוקף לגדור גדר ולהזהיר באזהרה חמורה לבל יהין שום אדם להיכנס לשטח הר הבית, עד כי יבא שילה (המשיח), שאז יקוים בנו וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם". הוא תקף את בן גביר אישית: "יום יבוא ועידן ההטרלות של מר בן גביר יחלוף. התורה לא תהא מוחלפת".
2 צפייה בגלריה
משה ארבל שר הפנים ושר הבריאות
משה ארבל שר הפנים ושר הבריאות
השר ארבל
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) תקף את ארבל בעקבות אותה הודעה, ומסר: "השר ארבל, אלפיים שנה עם ישראל כמה לשוב לחבלי אבותיו, ולרגע לא חדל מלשאוף לתקומת הר הבית, בית אלוהינו. העידן של ההתייפיפות שלכם בפני התקשורת ונמיכות הקומה אל מול אויבנו, יחלוף מהר יותר מאשר עידן עוצמה יהודית והעמידה האיתנה אל מול המבקשים לכלותנו".
גם הפלסטינים דיווחו על ביקור השר, בעיתוי רגיש, בזמן המלחמה - אך לא בפעם הראשונה. סוכנות הידיעות הפלסטינית דיווחה כי בן גביר הסתובב במקום מלווה בשוטרים רבים וכן טענה כי המשטרה מנעה ממתפללים מוסלמים להיכנס למסגד אל-אקצא, במקביל לכניסת השר למתחם הר הבית.