בפעם הראשונה נחשפות היום (רביעי) עלויות אבטחת קרובי המשפחה מדרגה ראשונה של ראשי הממשלה בשנים האחרונות: ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי הממשלה לשעבר נפתלי בנט ויאיר לפיד - משנת 2018 ועד 2023. המידע נמסר באופן חלקי, לבקשת חופש המידע של הצלחה (מטעמי ביטחון), וחושף את עלויות האבטחה הגבוהות, לפי כל בן משפחה.
נתניהו מגיב על דברי בנו, במוצאי השבת
(צילום: לע"מ)

2 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה ה-37 במליאת הכנסת
השבעת הממשלה ה-37 במליאת הכנסת
אבנר, שרה ויאיר נתניהו. בהשבעת הממשלה ה-37
(צילום: רויטרס)
מהמידע עולה, כי בין השנים 2018 ל-2023 שילמה המדינה לא פחות מ-10.232 מיליון שקלים בגין אבטחתו של יאיר נתניהו, ששוהה בשנה וחצי האחרונות בעיקר במיאמי, עם מאבטחי שב"כ צמודים. עם זאת, נתון עלויות האבטחה המפתיע עוד יותר הוא דווקא של הבן השני במשפחה - אבנר נתניהו. בחמש השנים הללו, שבחלקן למד הבן הצעיר של ראש הממשלה באנגליה, שילמה המדינה 11.42 מיליון שקלים בגין הוצאות אבטחתו.
באותן השנים הוציאה המדינה 10.65 מיליון שקלים בגין אבטחת רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.
כאמור, הנתונים שנחשפו היום נוגעים גם להוצאות המדינה באשר לאבטחת ילדי ראש הממשלה לשעבר בנט, ששוקל בימים אלה חזר לפוליטיקה. לפי הנתונים, המדינה הוציאה כ-3 מיליון שקלים על אבטחתם ועוד 3.77 מיליון שקלים על אבטחת גילת בנט, רעייתו של ראש הממשלה לשעבר.
2 צפייה בגלריה
ילדיו של בנט בהשבעתו בכנסת
ילדיו של בנט בהשבעתו בכנסת
ילדיו של בנט בהשבעתו לרה"מ בכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עוד נחשף כי המדינה הוציאה 1.1 מיליון שקלים על אבטחתה של רעייתו של ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד, ליהיא לפיד. מתשובת משרד ראש הממשלה עולה כי בסך הכול המדינה הוציאה כ-25 מיליון שקלים על אבטחת ילדי ראשי הממשלה נתניהו ובנט.
בחודש יוני האחרון פורסם כי בוועדה המייעצת לאבטחת אישים דנו בשאלה האם להאריך את אבטחת שב"כ הצמודה על יאיר נתניהו, וכי בשב"כ מעוניינים להפסיק את אבטחתו ע"י היחידה לאבטחת אישים (יחידה 730), שבדרך כלל מאבטחת סמלי מדינה בלבד - הגדרה עליה נתניהו הבן לא עונה. לפי המלצת שב"כ, מי שצריך לאבטח את יאיר נתניהו במקום יחידה 730 היא יחידת "מגן", שמאבטחת גם שרים ופועלת תחת משרד רה"מ.
משפחת נתניהו התנגדה להמלצה, והתעקשה על המשך אבטחתו של יאיר על-ידי היחידה המובחרת של שב"כ - שמאבטחת גם את אימו שרה נתניהו. בסופו של דבר החליטה ועדת השרים לענייני שב"כ, בראשות שר המשפטים יריב לוין, להאריך בשנה את האבטחה על רעיית ראש הממשלה וילדיו.
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט מסר בתגובה: "שיקולי האבטחה נקבעים על-ידי שב"כ וגורמי הביטחון, ואינם נתונים לשיקול דעתו האישית של ראש הממשלה לשעבר בנט".
תגובות ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד יפורסמו לכשיתקבלו.