המנהרות מול חיזבאללה - האם העורף מוכן למלחמה בצפון?
(צילום: אסף חן)

ראשי רשויות בצפון התייחסו הבוקר (ראשון) למוכנות העורף על רקע ההצצה שסיפק ynet בנוגע לפעילות לוחמי כפיר שצופים מקרוב על בכירי חיזבאללה במשולש הגבולות עם סוריה ולבנון. "אנחנו סומכים על צה"ל שהוא יפעל בכל הדרכים היצירתיות כדי להגן ולשמור על אזרחי המדינה", אמר לאולפן ynet ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן.
הסיור שערכנו בין המנהרות השקטות באזור הר דב מביא עמו תחושות של אובדן זמן והתמצאות. כמה מנהרות מובילות למחסנים סודיים עם תחמושת מכל הסוגים - מטילים ופגזים ועד לארגזים מלאים בשרשירים למקלעים ואלפי כדורים ללוחמים. באגף אחר מוסתרים מאות מנות קרב, ציוד רפואי, לבוש מיוחד לחורף, מכלי מים לחירום, מכשירי אוורור וגנרטורים.
"יש כאן עוד לעשות, התוכנית לחיזוק העורף שהבטיחו לממ"דים ביישובי הגדר נמצאת בעבודה", אמר בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות החרמון שמשמש גם כיו"ר אשכול רשויות גליל מזרחי. בן מובחר הוסיף כי "השקט הוא שקט מדומה, וצה"ל שלנו ערוך ומוכן לכל דבר בכל דרך שתביא אותנו לתת מהלומה לכל מי שינסה להרים את הראש שלו".
הצצה למוצב אסטרא - המוצב הכי קרוב לחיזבאללה
(צילום: טל שמעוני, דו"צ)

2 צפייה בגלריה
מוצב אסטרא צה"ל גבול הצפון סוריה לבנון
מוצב אסטרא צה"ל גבול הצפון סוריה לבנון
בצה"ל מתכוננים ל"תרחיש יום הדין", מוצב אסטרא
2 צפייה בגלריה
סומכים על צה"ל "הצבא החזק בעולם". ראש המועצה בן מובחר (ימין) וראש העירייה שטרן
סומכים על צה"ל "הצבא החזק בעולם". ראש המועצה בן מובחר (ימין) וראש העירייה שטרן
סומכים על צה"ל "הצבא החזק בעולם". ראש המועצה בן מובחר (ימין) וראש העירייה שטרן
(צילום: אביהו שפירא, סטודיו גולן)
בן מובחר סיפר עוד בהתייחסו לפעילות צה"ל כי "הם לא יושבים דקה בשביל לתת למישהו בצד השני לבוא אלינו, בין אם זה מהשמיים על אסדות הגז או בין אם זה לבוא מתחת ליישובים שלנו, בכל הגזרה מראש הנקרה עד להר דב".
שטרן התייחס גם הוא לתחושת האמון והביטחון בצבא, ואמר כי "צה"ל מוכיח לנו בכל עת שהוא הצבא החזק בעולם. אנחנו סומכים עליו שהוא יפעל בכל הדרכים היצירתיות כמו שהוא עושה עד היום כדי להגן ולשמור על מדינת ישראל. לא רק למצב הביטחוני אנחנו נערכים, אלא לכל תרחיש שלא יהיה.
"בעוד נסראללה נמצא עמוק מתחת לאדמה ורק מתגרה בנו, הוא סוחב אחריו את העם הלבנוני ממשבר למשבר. נסראללה קבר את לבנון. לא רק הוא נמצא מתחת לאדמה, כל העם הלבנוני נמצא שם בגללו. אנחנו כאן ממשיכים לבנות ולפתח את מדינת ישראל בכלל ואת קריית שמונה בפרט, ואני חושב שגם מעולם לא הייתה פריחה כזו בעיר".