פגרת חברי הפרלמנט הישראלי מ-28 ביולי עד 27 באוקטובר מדאיגה מאוד את משפחות החטופים: בעוד פחות מחודש עתידה הכנסת לצאת לפגרת הקיץ שתימשך עד אחרי חגי תשרי, בזמן שהמלחמה ואיתה משברי החטופים שנמצאים בשבי חמאס 270 ימים ועשרות אלפי המפונים מבתיהם בדרום ובצפון עדיין ממתינים לפתרון. קרובי חטופים פנו בימים האחרונים לחברי הכנסת ודרשו מהם לא לצאת לפגרה, ולהמשיך בעבודתם כדי לנסות ככל שניתן להשפיע על הממשלה ומערכת הביטחון להביא לשחרור יקיריהם מהשבי.
דבריה של אלה בן עמי בכנסת
(צילום: ערוץ הכנסת )

אלה, בתו של אוהד בן עמי שנחטף ב-7 באוקטובר מקיבוץ בארי לעזה, הטיחה הבוקר (שלישי) בחברי ועדת הכנסת: "אני, אלה בת 23, לא צריכה לבוא ולהגיד לכם שצועקים בחוץ במסדרונות 'בוא תצביע מהר, בוא תצביע'. חבר'ה? מה נסגר איתכם? אבא שלי בעזה. מה נסגר עם משחק הילדים שקורה פה? למה אני צריכה להעיר אתכם? זה מביך".
בתו של החטוף אמרה עוד: "אני לא מוכנה לקבל את המשחק הזה יותר. חבל שאני צריכה להיכנס לוועדה ולהתפרץ. זה דבר שאני לא עושה אף פעם, אני לא צועקת. אבל לראות את הריצות של מי יגיע להצביע - מה זה הדבר הזה? תתבגרו". יו"ר ועדת הכנסת ח"כ אופיר כץ (הליכוד) השיב לבן עמי "כל מילה", והמשיך בסדר היום.
בן עמי השתתפה גם בדיון בוועדת הכספים, וביקשה מהח"כים לא להתעלם מקריאות משפחות החטופים. יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הבטיח: "אנחנו תמיד נתנו פה מקום בוועדה למשפחות חטופים, ואנחנו נעשה הכול כדי שיקבלו את מה שהמדינה חייבת להן, נעשה הכול. תודה שהשתתפת".
1 צפייה בגלריה
צעירי משפחות החטופים (חסמב"ה)  בכנס השפעה על דעת הציבור בזמן מלחמה בשדרות
צעירי משפחות החטופים (חסמב"ה)  בכנס השפעה על דעת הציבור בזמן מלחמה בשדרות
אלה בן עמי. אביה בשבי חמאס 270 ימים
(צילום: תומר שונם הלוי )
גיל דיקמן, בן דודה של החטופה כרמל גת, התייחס אתמול בוועדה לביקורת המדינה לסיום המתקרב של כנס הקיץ: "אני לא מאמין שאנחנו שוב במועד הזה שבו אתם תכף יוצאים שוב לפגרה", אמר דיקמן. "לחטופים, לאנשי המילואים, ללוחמים, למשפחות השכולות, למפונים אין פגרה - ורק ל-120 ח"כים יש פגרה". יו"ר הוועדה ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) אמר: "לא מדויק, אנחנו נמשיך לעבוד, לקיים את הדיונים. אני אישית לא נוסע לחו"ל, לא הולך לסרטים, לא מגיע עם עניבה לפרלמנט - אני לוקח את זה ללב".
במקביל, סיעת המחנה הממלכתי הגישה הצעת חוק לביטול פגרת הקיץ בכנסת, כך שהפעילות הפרלמנטרית תימשך עד תחילת המושב השלישי ב-28 באוקטובר. "יציאה לפגרה בת שלושה חודשים בעת הזאת, בזמן ש-120 חטופים עדיין נמצאים בשבי חמאס, רבבות מפונים מבתיהם, ואלפי אנשי ונשות כוחות הביטחון נקראים לשרת ונאלצים לעזוב את בתיהם, בני משפחותיהם ומקומות העבודה שלהם - פוגעת בפיקוח על הממשלה בעת מלחמה ובאינטרס הציבורי. כפי שהלוחמים לא יוצאים לפגרה - כך ראוי שיעשו גם נבחרי הציבור", אמרו במפלגתו של ח"כ בני גנץ.