רשויות החינוך בבירת ארה"ב וושינגטון פתחו בחקירה נגד בית ספר בעיר, אחרי שתלמידי כיתה ג' קיבלו משימה מחרידה שבה התבקשו להמחיז אירועים מהשואה. העיתון "וושינגטון פוסט" מדווח כי במסגרת המשימה התבקש תלמיד יהודי לגלם את אדולף היטלר ולהורות לתלמידים אחרים לחפור קברי אחים ולדמות ירי בקורבנות.
האירוע התרחש ביום שישי האחרון בבית הספר היסודי ווטקינס. לפי הדיווח, את המשימה הטילה על התלמידים מנחה בזמן שהיו אמורים לחפש מידע עבור מטלת חופש קרובה. מהעדויות עולה כי מהילד שהתבקש לגלם את היטלר ביקשה המנחה להעמיד פני מתאבד בתום התרגיל.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה תלמידים ילדים כיתה ג' ארה"ב
אילוסטרציה תלמידים ילדים כיתה ג' ארה"ב
המנהל התנצל: "לא נסבול זאת". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מתלמיד אחר ביקשה להעמיד פני אסיר הנמצא ברכבת למחנה ריכוז, ואחר כך לגלם קורבן שואה הנחנק בתא גזים. עוד ביקשה ממנו להעמיד פנים שהוא יורה בחבריו לכיתה. היא מואשמת גם בהשמעת הערה אנטישמית – כשנשאלה על-ידי התלמידים מדוע הגרמנים ביצעו רצח עם השיבה: "כי היהודים הרסו את חג המולד".
במכתב להורי התלמידים בבית הספר כתב המנהל סקוט ברקוביץ: "לעולם אין להטיל על תלמידים את המשימה להמחיז מעשי זוועות, במיוחד רצח עם ומלחמה. נוסף על כך, יש טענות שלפיהם אשת הצוות של בית הספר השמיעה דברי שנאה במהלך השיעור, וזה לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת, ובית הספר שלנו לא יסבול זאת".
המנהל ציין כי השיעור שהועבר לא היה שיעור שקיבל אישור מצד ההנהלה, והוא התנצל בפני התלמידים והמשפחות. אשת הצוות שהורתה לתלמידים להמחיז אירועים מהשואה הוצאה לחופשה, וכעת מתנהלת חקירה בעניינה.