כמעט יממה לאחר המטח לקצרין, בלבנון דיווחו הלילה (בין רביעי לחמישי) על תקיפות חיל האוויר בכמה אזורים בדרום לבנון, במקביל, תוך דקות ספורות. תושבים בגליל העליון דיווחו על הדי פיצוצים חזקים וחריגים באופן יחסי למה שהורגלו אליו בעשרת החודשים האחרונים.
בלבנון דיווחו כבר במהלך הלילה כי צה"ל תוקף בכמה אזורים בדרום לבנון, והבוקר עדכן דובר צה"ל כי מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה יעדי טרור של חיזבאללה ביותר מעשרה אזורים שונים בלבנון. בין המטרות שהותקפו, מחסני אמל"ח, מבנים צבאיים ומשגר ששימשו את ארגון הטרור השיעי.
התקיפות הליליות של צה"ל בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל)

1 צפייה בגלריה
תקיפות בדרום לבנון
תקיפות בדרום לבנון
תיעוד מלבנון
בימים האחרונים, כך נראה, אל מול מטחי חיזבאללה שממשיכים - גם צה"ל מגביר את תקיפותיו בדרום לבנון - וגם בעומקה, במרחקים של עשרות קילומטרים מהגבול עם ישראל.
ב-48 השעות האחרונות יותר מ-7,000 תושבי קצרין ועוד כ-2,000 תושבים בצפון הגולן הונחו לשהות במשך שעות ארוכות סמוך למרחבים מוגנים - ולהמתין לתגובת חיזבאללה על תקיפת צה"ל בבעלבכ שבעומק לבנון, כ-80 ק"מ ממטולה. אך בינתיים, בעוד חיזבאללה לא מגיב על חיסול פואד שוכר, המפקד הצבאי הבכיר ביותר שלו, בביירות - הוא מרבה לשגר כטב"מים וטילים לעבר יישובי הגליל והגולן.
התקיפות בדרום לבנון, הלילה

רק אתמול בבוקר ארגון הטרור השיעי שיגר כ-50 רקטות לאזור קצרין, שם כמה בתים נפגעו ישירות ועלו באש, ותושב המקום, איוון (33), נפצע באורח בינוני מרסיסים. הוא פונה למרכז הרפואי זיו בצפת, שם עדכנו אמש כי מצבו השתפר ומוגדר כעת קל.
לדברי גורמי ביטחון, בניגוד לעבר, המטח לא כוון לבסיסים צבאיים הסמוכים לקצרין - אלא ישירות ליישוב. בפיקוד הצפון אומנם הוציאו אתמול בבוקר שורה ארוכה של צווים על איסור כניסה לשטחי טיולים רבים בגליל ובגולן - אך לא עדכנו על כך את הציבור.