יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי מתחה ביקורת על הממשלה וקראה להחליף את העומד בראשה, ראש הממשלה בנימין נתניהו. בריאיון ל-ynet Live הבוקר (יום א') היא אמרה: "דואגים בממשלה הזאת רק למתנחלים. מינו את צבי סוכות לאחראי על יהודה ושומרון, והוא אמור לפקח על סמוטריץ', השר במשרד הביטחון. הפירומן הזה ישגיח על הפירומן הזה?". שר החינוך יואב קיש מהליכוד השיב לדבריה, ובריאיון ל-ynet Live אמר: "יש אחדות, חבל שהיא ממשיכה בקו של לפני אותה שבת מקוללת".
היום ה-30 למלחמה ח"כ מרב מיכאלי העבודה
(צילום: ירון ברנר)

"רוצה להשתתף בצער המשפחות ולחזק את משפחות החטופים והחטופות", אמרה מיכאלי בפתח הריאיון. "לגבי התנהלות הממשלה - היא לא מתפקדת. בתחומים האזרחיים רואים את הקריסה המוחלטת. שר האוצר מסרב להעביר את הכספים לטובת המפונות והמפונים. רואים משפחות שאיבדו הכול, וצריכים להתווכח אם יקבלו מימון או לא".
מיכאלי התייחסה למינויו של ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) ליו"ר ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון לענייני יהודה ושומרון: "דואגים בממשלה הזאת אך ורק למתנחלים. מינו את צבי סוכות להיות אחראי על יהודה ושומרון, ולפקח על השר במשרד הביטחון סמוטריץ'. הפירומן הזה ישגיח על הפירומן זה?". מיכאלי הסתייגה מהטענות שהיא מסיתה נגד המתנחלים: "מעולם לא אמרתי שהם כולם שותפים לאלימות. אבל מנהיגי המתנחלים הקיצוניים מלבים בכוונה את השטח".
לדברי מיכאלי, הבעיה נעוצה ב"חוסר ריסון" שלהם. "הבעיה היא שר האוצר, חברי הכנסת, וראש הממשלה שלא מרסן אותם. הוא צריך להיות מוחלף עכשיו, הממשלה הזאת לא לגיטימית", אמרה יו"ר העבודה.
היום ה-30 למלחמה ריאיון יואב קיש שר החינוך הליכוד
(צילום: ירון ברנר)
הכותרת
חולם על בתים בלי ממ"ד | היום שאחרי המלחמה עפ"י חיים ילין
20:38
מי שהתייחס לדבריה הוא שר החינוך יואב קיש, שהתראיין הבוקר ל-ynet Live. "בואו נזכיר למרב מיכאלי שיש אחדות. חבל שהיא ממשיכה בקו של לפני אותה שבת מקוללת. צריך לשים בצד את אותו השיח. כרגע יש ממשלת אחדות לאומית, מספיק לתקוע מקלות בגלגלים", אמר השר.
על הכספים הקואליציוניים שטרם הועברו למפונים אמר קיש: "נלקחה החלטה שעוצרים את כל הכספים הקואליציוניים, אני ביקשתי דיון בנושא. מקווה שהיום או מחר נדון בזה בממשלה, איך לשחרר את הכספים לטובת המאמץ המלחמתי". כשנשאל אם צריך לבטל את משרד המודיעין, ברקע סגירת משרדים לטובת פינוי תקציבים למלחמה, השיב: "לא מכיר מה עושה משרד המודיעין. דיברתי עם דיסטל אחרי ההתפטרות. גם לגבי משרדים אחרים - מי שלא תורם למאמץ, שיחזיר את הכספים".
קיש התייחס לדיווח על התקדמות להפוגה הומניטרית בעזה, כפי שאישר אמש נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במקביל למאמץ לשחרור החטופים: "אם לא תהיה תמורה משמעותית בנושא החטופים, אין שום סיבה בעולם לאפשר העברת דלק ולאשר הפוגה הומניטרית. לא נשקול את הדברים האלה. זה יאפשר לחמאס להתעשת ולהאריך את הלחימה".
השר הבהיר כי החלפת בכירים בממשלה או בצה"ל אינה על הפרק. "זו טעות קשה, צריכים לנצח את המערכה. תארו לכם אם מישהו מהבכירים היה עוזב, תחשבו על האנדרלמוסיה. אני מדבר על המלחמה, מיטב בנינו שם, צריכים גיבוי. מי שלא מתפקד, שילך".