חברי מועצת הביטחון של האו"ם צפויים להגיע היום (שני) לביקור שנוי במחלוקת בצד המצרי של רפיח כדי להתרשם מקרוב מהמצב ההומניטרי הקשה בעזה ומפעילות הסיוע של האו"ם לתושבי הרצועה, כך נודע ל-ynet. את הביקור, שבו צפויים להשתתף 16 שגרירי או"ם וסגני שגריר, יזמה איחוד האמירויות, שמכהנת במועצה כנציגת הליגה הערבית והוא אורגן מאחורי גבה של ישראל וללא כל תיאום איתה.
3 צפייה בגלריה
מועצת הביטחון של האו"ם דקת דומיה
מועצת הביטחון של האו"ם דקת דומיה
מועצת הביטחון של האו"ם
(צילום: TIMOTHY A. CLARY / AFP)
הכותרת
מה למדנו מחודשיים של מלחמה? | נחום ברנע
22:27
איחוד האמירויות גם נושאת בעלויות הביקור והטיסה את השגרירים אליה ומשם לאל עריש. השגרירים יתודרכו בצד המצרי של רפיח על ידי פיליפ לזריני, מנכ"ל אונר"א וגם על ידי לין הייסטינגס, המתאמת ההומניטרית של האו"ם. בנוסף, הם יקבלו תדרוך של שרת הבריאות הפלסטינית מאי אל-קאילה יחד עם נשיא הסהר האדום הפלסטיני יונס אל חטיב ויועצו של אבו מאזן מאג'ד אל חלידי.
השגרירים יעמדו דקת דומייה לזכר עובדי אונר"א שנהרגו בהפצצות צה"ל בעזה וכן יקיימו מסיבת עיתונאים. נודע כי שלוש מדינות אשר הוזמנו לביקור סירבו להצטרף אליו: ארצות הברית, אלבניה וצרפת. למעט השלוש הללו, שאר המדינות - ובהן בריטניה, רוסיה וסין - נענו בחיוב להזמנת איחוד האמירויות, שהזמינה לא רק את כל שגרירי המדינות במועצת הביטחון, אלא גם את חמש המדינות שייכנסו לתפקיד ב-1 בינואר 2024.

3 צפייה בגלריה
רשימת חברי מועצת הביטחון של האו"ם שצפויים להגיע  לביקור בצד המצרי של רפיח כדי להתרשם מקרוב מהמצב ההומניטרי הקשה בעזה
רשימת חברי מועצת הביטחון של האו"ם שצפויים להגיע  לביקור בצד המצרי של רפיח כדי להתרשם מקרוב מהמצב ההומניטרי הקשה בעזה
השגרירים שיגיעו לביקור ברפיח המצרית

עזתים בדיר אל-בלח מתאספים מחוץ למטה אונר"א בבקשה למזון

בישראל זועמים על כך שבעיצומה של מלחמה מועצת הביטחון בחרה להתמקד רק בצד אחד ולבחון רק את המצב ההומניטרי בעזה ואת הסבל של תושביה, תוך שהיא מתעלמת לחלוטין מהצד הישראלי.
דובר מזכ"ל האו"ם מסר בתגובה: "את כל הביקור מובילה איחוד האמירויות הערביות. אנחנו, כמזכירות האומות המאוחדות, לא מעורבים. אתה צריך לפנות אליהם כדי לענות על השאלות לגבי תזמון ומיקום".
3 צפייה בגלריה
גלעד ארדן במועצת הביטחון של האו"ם
גלעד ארדן במועצת הביטחון של האו"ם
גלעד ארדן במועצת הביטחון של האו"ם
(צילום: ÜN photo, Evan Schneide)
"הביקור המוטה של מועצת הביטחון הוא שפל חדש המוכיח שהמועצה דואגת רק לתושבי עזה ומתעלמת לחלוטין מתושבי הדרום ומהחטופים", מסר בתגובה שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן. "הביקור המעוות מחסל כל לגיטימציה להחלטות המועצה בקשר למלחמה בעזה. מועצת הביטחון, שאפילו לא גינתה עד היום את חמאס ואת טבח 7 באוקטובר, מגיעה לבקר ולהפגין דאגה אך ורק למצב ההומניטרי ברצועה, תוך התעלמות מוחלטת מסבלם וממצבם של תושבי הדרום, שנטבחו על ידי חמאס ומגורלם של החטופים. זו חרפה!".