מקורות ברוסיה דיווחו הבוקר (יום ג') כי כוחות אוקראיניים מנסים לפרוץ את הגבול לתוך המחוז הרוסי בלגורוד, וכי קרבות עזים מתנהלים שם. בערוץ הטלגרם Mash, מהמקורות החשובים ביותר על המתחולל ברוסיה ועל המלחמה שלה נגד קייב, דווח שכ-500 חיילים אוקראינים תוקפים את מעבר נחוטייבקה ומעבר שבקינו בבלגורוד, וכי עימותים מתנהלים בשני האזורים.
6 צפייה בגלריה
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במסיבת עיתונאים בקייב עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במסיבת עיתונאים בקייב עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו
פוטין וזלנסקי. המלחמה מגיעה עמוק לתוך רוסיה
(צילום: רויטרס )
בדיווח ב-Mash, המתבסס על יירוט שיחות פנימיות של הצבא הרוסי, נטען כי הכוחות האוקראיניים כוללים שכירי חרב זרים מפולין, גאורגיה וארה"ב – טענה שתומכי הקרמלין מרבים להשמיע נגד אוקראינה והמערב מאז תחילת המלחמה. יצוין כי בלוג צבאי רוסי אחר בשם "מבצע Z", שלו יש 1.6 מיליון עוקבים, טוען כי לא היה ניסיון גדול לפרוץ את הגבול, וכי נרשמו רק עימותים קטנים בלבד.
מושל מחוז בלגורוד, ויאצ'סלב גלדקוב, אמר בצהריים שהמצב במחוז "קשה, אבל תחת שליטה". לדבריו "יש מידע שלפיו האויב מנסה לפרוץ דרך הגבול, והצבא שלנו פועל כמתוכנן. אנא הישארו רגועים, ותנו אמון רק במידע ממקורות רשמיים". מחוז בלגורוד הוכנס בשבועות האחרונים לכוננות ותושבים לא מעטים פונו ממנו, בשל ההערכה שאוקראינה תנסה לפרוץ גם אליו.
בלגורוד הוא מחוז בדרום רוסיה הגובל במחוז קורסק, שאליו פלשו ב-6 באוגוסט במפתיע אלפי חיילים אוקראינים. הצבא האוקראיני תפס בקורסק את כוחותיה של רוסיה לא מוכנים, ולדברי הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי כבש שם 93 יישובים בשטח המתפרס על יותר מ-1,250 קמ"ר. צבאו של ולדימיר פוטין מיהר להפנות לאזור תגבורת, בעיקר של כוחות מילואים, אך טרם הצליח לסלק משם את כוחותיה של אוקראינה. יותר מ-120 אלף רוסים נאלצו להתפנות מהאזור ולהפוך פליטים בארצם – הפעם הראשונה שבה המלחמה באוקראינה פוגעת בעוצמה רבה כל כך באוכלוסייה האזרחית ברוסיה. בהאשמה מרומזת כלפי המערב אמר היום ראש סוכנות מודיעין החוץ של רוסיה סרגיי נרישקין כי מוסקבה אינה מאמינה שאוקראינה תכננה לבדה את הפלישה לקורסק.
הפלישה לקורסק – שבאה אחרי שרוסיה כבשה בשנים האחרונות 18% משטח אוקראינה – העלתה מאוד את המורל של האוקראינים, שינתה את הדינמיקה של המלחמה ושימשה כאיתות לעולם שצבאו של זלנסקי עדיין מסוגל להפתיע ולרשום הישגים משמעותיים, אולם היא באה כשברקע רוסיה עצמה ממשיכה לכבוש מידי אוקראינה עוד ועוד שטחים בחבל דונבאס האוקראיני, שרובו כבר נפל לידי מוסקבה אך עדיין יש בו כמה כיסי התנגדות אוקראיניים. קייב הודתה כי אחת ממטרות הפלישה לקורסק היא להגיע בעמדת מיקוח טובה יותר למשא ומתן העתידי על שליטה בשטחים שכבשה רוסיה.
כטב"ם אוקראיני מתפוצץ אתמול במגדל מגורים בסרטוב

6 צפייה בגלריה
רוסיה סראטוב פיצוץ של כטב"ם של אוקראינה ב בניין מגורים
רוסיה סראטוב פיצוץ של כטב"ם של אוקראינה ב בניין מגורים
פגיעת הכטב"ם האוקראיני אתמול בסרטוב
בשלושת השבועות שעברו מאז הפלישה האוקראינית הבטיחה רוסיה לנקום ולהעניש את קייב קשות. אתמול, יומיים אחרי יום העצמאות האוקראיני ה-33, יצא הצבא הרוסי למבצע הפצצות רחב היקף ברחבי אוקראינה, ובמהלכו תקף מתקני אנרגיה רבים וגרם לשיבושים בהספקת המים והחשמל האוקראינית. במקביל למתקפת הכטב"מים וטילי השיוט הרוסית דווח אתמול על מתקפת כטב"מים של אוקראינה נגד יעדים ברוסיה, ובאחת מהן תועד כטב"ם מתפוצץ על בניין מגורים רב-קומות בסרטוב.
הבוקר דיווח נשיא אוקראינה זלנסקי כי ארבעה בני אדם נהרגו ועוד 16 נפצעו במתקפת טילים וכטב"מים נוספת של רוסיה על אוקראינה בשעות הקטנות של הלילה. זלנסקי הבטיח שארצו "תגיב" על ההתקפות הללו: "פשעים נגד האנושות אינם יכולים לעבור ללא עונש", כתב ברשת X (לשעבר טוויטר).
6 צפייה בגלריה
אוקראינה הרס בעקבות הפצצה שביצעה רוסיה ב קריבי ריה
אוקראינה הרס בעקבות הפצצה שביצעה רוסיה ב קריבי ריה
זירת הפצצה רוסית הבוקר בעיר האוקראינית קריבי ריה
(צילום: REUTERS/Stringer)
6 צפייה בגלריה
אוקראינה פסיכולוגית משוחחת עם תושבת בזירת פגיעת טיל של רוסיה ב קריבי ריה
אוקראינה פסיכולוגית משוחחת עם תושבת בזירת פגיעת טיל של רוסיה ב קריבי ריה
פסיכולוגית משוחחת עם תושבת קריבי ריה ליד זירת נפילת טיל, הבוקר
(צילום: EPA/Dnipropetrovsk Regional State Administration / HANDOUT)
6 צפייה בגלריה
רוסיה תחנת הכוח הגרעינית ב קורסק מתקן גרעין גרעיני
רוסיה תחנת הכוח הגרעינית ב קורסק מתקן גרעין גרעיני
תחנת הכוח הגרעינית בקורסק. הכוחות האוקראיניים נמצאים 40 ק"מ משם
(צילום: TATYANA MAKEYEVA / AFP)
בתוך כך, על רקע הפלישה האוקראינית לקורסק, הגיע היום ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) רפאל גרוסי לביקור בתחנת הכוח הגרעינית במחוז, בעקבות טענותיה של רוסיה שהיא הותקפה שוב ושוב על-ידי הכוחות האוקראיניים, הנמצאים כ-40 קילומטרים בלבד ממנה. בתחנת הכוח יש ארבעה כורים גרעיניים מאותו הדגם שהופעל במתקן הגרעיני בצ'רנוביל, שבו אירע ב-1986 האסון הגרעיני החמור בהיסטוריה.
אוקראינה טרם הגיבה על ההאשמות שתקפה את המתקן הגרעיני בקורסק, ומזכ"ל סבא"א גרוסי הסביר כי רק אם יגיע לתחנה הזו יוכל לאמת את המידע או להפריכו. מאז תחילת המלחמה החליפו קייב ומוסקבה האשמות גם בנוגע לתקיפת המתקן הגרעיני בזפוריז'יה שבאוקראינה, מתקן שאותו ואת רוב המחוז הסובב אותו כבשו הרוסים אחרי פלישתם למדינה.