רה"מ נפתלי בנט מסייר באוגדת איו"ש
(צילום: גיל יוחנן)

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר בצהריים (שלישי) באוגדת איו"ש וקיים בה הערכת מצב, על רקע המתיחות הביטחונית. לאחר מכן מסר בנט הצהרה ואמר: "ארגוני הטרור רוצים לשבש את השגרה - אני קורא לכולם לצאת לעבודה, לטייל ולבלות". הוא גם גינה את הטבח שביצע צבא רוסיה בעיירה בוצ'ה באוקראינה ואמר: "אנו מזועזעים מהמראות, הסבל של אזרחי אוקראינה הוא סבל עצום. אנחנו עושים ככל שאנחנו יכולים כדי לסייע".
בנט אמר כי "עד כה צה"ל וגורמי הביטחון סיכלו למעלה מ-15 פיגועים ועצרו 207 חשודים. בנוסף איתרנו יותר מ-400 חשודים או אנשים שהיה להם קשר עם דאעש וארגוני קיצון אחרים". עוד הוא אמר: "השבועיים האחרונים הם עבור כולנו קריאת השכמה. אנחנו נחושים לא לתת לגל הטרור לעבור ללא טיפול, אלא לתקן את מה שצריך".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בהצהרה לתקשורת
נפתלי בנט בהצהרה לתקשורת
רה"מ נפתלי בנט בהצהרה לתקשורת בתום הסיור
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בנט שיבח את פעילות הלוחמים ואנשי כוחות הביטחון. "ש לנו מפקדים ולוחמים נחושים שחותרים למגע. מוקדם יותר ביקרתי ביחידות המודיעין, ועם החיבור בין התושייה וההברקה לבין רוח הלחימה של הלוחמים - אין לי ספק שננצח. אני רוצה לכל חייל וחיילת ברחבי המדינה בשם אזרחי ישראל תודה. נחישות הלוחמים בשטח מעניקה רוגע".
ראש הממשלה טען כי "אין אזרח בישראל שלא מרגיש את תחושת הביטחון" והוסיף: "אבל כל זה לא מספיק. בכל משבר יש הזדמנות לעשות צעד לחיזוק הביטחון האישי של אזרחי מדינת ישראל. אחרי שנים רבות שמשטרת ישראל הורעבה אנחנו מחזקים את השוטרים בסיוע לציוד מתקדם. אנחנו רוכשים קסדות, שכפ"צים קרמיים, צייני לייזר. אישרנו 180 מיליון שקלים להצטיידות והקמת יחידת מג"ב חדשה. הייתה גם הזנחה רבת שנים בכל סוגיית הנשק בחברה הערבית. ממשלות ישראל אפשרו לכרבע מיליון שקלים להצטבר בחברה הערבית. זה קשה ומורכב ומעורר התנגדות ויוצר חיכוך אבל זה עובד".
הוא התייחס לתפיסתם של מאות אמצעי לחימה שהוחבאו מתחת לבית מגורים בנגב. "אתמול הייתה פעולה משמעותית מאוד של משטרת הנגב בלקיה, שם תפסו מאות כלי נשק ומכלולים מתחת לאדמה, וכך נמשיך. מבצע אחרי מבצע. לא להתייאש. ההזנחה היא לא תירוץ".
3 צפייה בגלריה
חיילים בפטרול ברחובות יפו
חיילים בפטרול ברחובות יפו
חיילים בפטרול בכיכר השעון ביפו. "בזמן הקרוב אנחנו נמצאים בשגרה דרוכה"
(צילום: מאיר תורג'מן)
"בזמן הקרוב אנחנו נמצאים בשגרה דרוכה", אמר, "עבור האזרחים זו שגרה, אבל מערכת הביטחון משועבדת להחזיר את תחושת הביטחון. המטרה של ארגוני הטרור היא לשבש את השגרה. אני קורא לכולם לצאת לעבודה ולטייל ולבלות".
לאחר מכן נשאל בנט על ידי עיתונאים על הטבח של מאות אזרחים בידי צבא רוסיה בעיירה בוצ'ה שבאוקראינה, וגינה את המעשים. "אנחנו מזועזעים מהמראות בבוצ'ה ומגנים אותם בכל תוקף. הסבל של אזרחי אוקראינה הוא עצום, ואנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים לסייע. בית החולים שהקמנו טיפל בכאלפיים אזרחים. אנחנו קולטים פה פליטים ועולים מאוקראינה, ואנחנו נרתמים בכל דרך".
ראש הממשלה התייחס לסערה בקואליציה סביב סוגיית החמץ בבתי החולים בפסח ולמעשה התייצב לצד שר הבריאות ניצן הורוביץ, מול יו"ר הקואליציה עידית סילמן ממפלגתו של בנט. "הדרך הנכונה היא לא דרך כפייה וחקיקה, אלא דרך התחשבות. לא צריך לבדוק תיקים בכוח, ומצד שני אנשים גם אם אינם שומרי מצוות, לכבד את האחרים. בצוות שלי כשהייתי מ"פ מעולם לא חוקקתי, כי כשיש רצון טוב הכול מסתדר. כשנישאתי לגילת, שהיא לא באה מבית דתי, שאלתי 'איך נסתדר?', והיא ענתה 'אם יש אהבה נסתדר'".
3 צפייה בגלריה
נזקי הלחימה בבוצ'ה אוקראינה
נזקי הלחימה בבוצ'ה אוקראינה
הריסות בעיירה בוצ'ה באוקראינה. "הסבל של אזרחי אוקראינה הוא עצום"
(צילום: gettyimages)
היום המשיכו לוחמי צה"ל והשוטרים לסייר ברחובות הערים במסגרת היערכות "שובר גלים", עקב פיגועי הטרור שגבו את חייהם של 11 איש בשלושה פיגועים בשבועיים האחרונים. הלוחמים מסיירים ברחובות הן במטרה להרתיע והן על מנת לייצר תחושת ביטחון, ובמשטרה אמרו כי פריסתם צפויה לקצר משמעותית את זמן התגובה לאירוע חבלני.
הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי חשף אתמול כי כוחות הביטחון סיכלו בשבועיים האחרונים לפחות עשרה פיגועים. לדבריו, המאמצים המתוגברים של צה"ל בהגנה ובהתקפה יימשכו גם עמוק לחגי הפסח ורמדאן בחודש הקרוב.
כוכבי אמר שהפיגועים סוכלו בזכות מידע מודיעיני ומבצעים, והוסיף: "גם ברגעים אלו אנחנו ממוקדים בסיכול פיגועים נוספים". לדבריו, "זו משימתו הנוכחית של צה"ל ובכך אנו מרוכזים. נגיע לכל שכונה, לכל רחוב, בית או מרתף כדי לשים ידינו על המפגעים, ונפעל בכל מקום, ככל שיידרש ובכל השיטות כדי להפסיק את הטרור".