2 צפייה בגלריה
דוד מורל (מימין) ונועה לזר ז"ל (משמאל)
דוד מורל (מימין) ונועה לזר ז"ל (משמאל)
דוד מורל (מימין) ונועה לזר ז"ל (משמאל)
דוד מורל בן ה-30, המאבטח שנפצע באורח קשה מאוד בפיגוע במחסום שועפט שאירע ב-8 באוקטובר, שב בהדרגה להכרתו. כך מסרו היום (שלישי) במרכז הרפואי הדסה בירושלים. הרופאים מסרו כי "עוד נכונה לו דרך ארוכה, אך אנחנו מרוצים מהדרך שהוא עשה עד כה".
פיגוע הירי התרחש בעמדת הבידוק במחסום, שכתוצאה ממנו נהרגה סמלת נועה לזר, בת 18 מבת חפר. לזר הייתה לוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית. לאחר הפיגוע נמסר כי מורל נותח על ידי צוות נוירוכירורגי, ואושפז ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי כשהוא מורדם ומונשם.
המחבל עודאי תמימי בזירת הפיגוע במעלה אדומים - שם חוסל
(.)
2 צפייה בגלריה
פעילות כוחות הביטחון בעוטף ירושלים
פעילות כוחות הביטחון בעוטף ירושלים
כוחות הביטחון במסגרת המצוד אחר המחבל
(צילום: דוברות המשטרה)
11 יום לאחר פיגוע הירי, חוסל המחבל הפלסטיני עודאי תמימי (22) בכניסה למעלה אדומים לאחר שפתח באש לעבר מאבטח במחסום בכניסה לעיר ופצע אותו באורח קל. על גופו נמצאו רימון רסס וסכין. בתיעוד מהזירה במעלה אדומים נראה תמימי ממשיך לירות באקדחו עד שנפל לקרקע.
קארין לזר, אמה של הלוחמת, אמרה לאחר נפילת בתה: "היא עשתה את התפקיד שלה בצורה הכי טובה שיש, מאוד אהבה את זה. היא לא חששה ולא פחדה לרגע. היא הרגישה מאוד מוגנת ולא היה בה פחד. לאחרונה המצב הסלים וקצת חששתי, היא אמרה לי 'אל תדאגי, אני מוגנת'. אני לא ישנתי בלילות, אבל היא לא חששה".