ראש ממשלת אירלנד ליאו ורדקר מגנה בחריפות את ישראל על התקיפות בעזה ומתאר אותן כ"משהו שמתקרב לנקמה".
"אני מאמין שלישראל יש זכות להגן על עצמה, יש לה את הזכות לתקוף את חמאס כדי שהם לא יוכלו לעשות את זה שוב" אמר ורדקר במהלך ביקור בדרום קוריאה. "אבל מה שאני רואה שמתפתח כרגע זה לא רק הגנה עצמית, זה דומה למשהו שמתקרב יותר לנקמה וזה לא המקום שאנחנו צריכים להיות בו. אני לא חושב שכך ישראל תבטיח חופש עתידי וביטחון עתידי".
2 צפייה בגלריה
ראש ממשלת אירלינד ליאו ורדקר
ראש ממשלת אירלינד ליאו ורדקר
ראש ממשלת אירלנד ליאו ורדקר
(צילום: Ludovic MARIN / AFP)
2 צפייה בגלריה
דנה ארליך שגרירת ישראל ב ארילנד
דנה ארליך שגרירת ישראל ב ארילנד
המחאה נגד שגרירת ישראל באירלנד
בתשובה לשאלת כתב האם מעשיה של ישראל הם פשעי מלחמה, השיב ורדקר ש"זה לא בידיי לקבוע".
אירלנד היא ללא ספק המדינה העוינת ביותר לישראל באיחוד האירופי בימים אלו, וכבר זמן רב שמובילה קו מאוד נוקשה נגד ישראל במוסדות האיחוד האירופי. בדיונים הסגורים היא אפילו דוחפת בשנה האחרונה (ללא קשר למלחמה) להטלת סנקציות על ישראל. לא פלא שתמכה בהצבעה בעצרת האו"ם להפסקת אש מבלי לקרוא לשחרור כל החטופים ומבלי לגנות בצורה מפורשת את חמאס.
שגרירות ישראל באירלנד הגיבה לדברים ואמרה: "ראינו את הגינוי החריף של ראש הממשלה ושר החוץ נגד חמאס מאז תחילת המלחמה. יש להישמע לקריאות לחמאס לשחרר לאלתר את כל 242 החטופים הישראלים והבינלאומיים המוחזקים בעזה. חשוב לזכור כי חמאס נושא באחריות ליצירת המצב הזה ולרקטות המתמשכות והקבועות המשוגרות לעבר ישראל מדי יום מאז הטבח ב-7 באוקטובר. ישראל פועלת במסגרת החוק הבינלאומי, ונוקטת באמצעים יוצאי דופן כדי למנוע נפגעים אזרחיים".