ממשלת דנמרק מקדמת חוק שימנע מאסירי עולם לפתח מערכות יחסים חדשות בזמן ריצוי העונש. במסגרת החוק, ב-10 השנים הראשונות למאסרם יוכלו הפושעים לשוחח ולהתכתב רק עם מי שכבר הכירו כשנשלחו למאסר. מי שלא הכירו אותם לפני מאסרם גם לא יוכלו לבקר אותם בבית הסוהר.
האופוזיציה הדנית צפויה לתמוך בחוק שמקדמת הממשלה, והחוק אמור להיכנס לתוקף בינואר. דנמרק מקווה שהחוק יסייע למגר את תופעת "ההערצה" של פושעים שמרצים עונשים כבדים.
2 צפייה בגלריה
דנמרק צוללת פטר מדסן רוצח צוללת קים וול
דנמרק צוללת פטר מדסן רוצח צוללת קים וול
פיטר מדסן והעיתונאית שרצח בצוללת, קים וול
(צילום: EPA, AFP)
החוק הוצג אחרי שנחשף שנערה בת 17 התאהבה ברוצח פיטר מדסן - הממציא שבשנת 2017 רצח את העיתונאית קים וול בצוללת שבנה. מדסן ביתר את גופתה, ושנה לאחר מכן נשלח למאסר עולם.
הנערה יצרה לראשונה קשר עם מדסן בשנת 2017, כשהרוצח כבר היה עצור, ובמשך שנתיים הם החליפו מכתבים ושוחחו בטלפון. סיפורה נחשף אחרי שפורסם שהאסיר מדסן התחתן בשנת 2020 עם ג'ני קורפן, רוסייה בת 39 שביקרה אותו בכלא. העובדה שהרוצח המורשע ניהל לפחות שתי מערכות יחסים כאסיר עוררה זעם ציבורי בדנמרק, והפרשה גרמה לממשלה לנסח הצעת חוק.
שר המשפטים של דנמרק, ניק הקרופ, אמר שסוג כזה של יחסים חייב להיפסק. שר המשפטים הדגיש שעבריינים מורשעים "לא יכולים להשתמש בבתי הסוהר שלנו כאתרי היכרויות או פלטפורמות תקשורתיות כדי להשוויץ בפשעים שלהם. ראינו דוגמאות מבחילות בשנים האחרונות של אסירים שביצעו פשעים מתועבים, ויצרו קשר עם צעירות כדי לקבל את אהדתן ותשומת הלב שלהן".
החוק גם ישלול מאסירים את הזכות להתבטא בחופשיות ברשתות החברתיות על העבירות שביצעו.