בצל התגברות המתיחות בצפון, הממשלה צפויה לאשר את הגדלת מכסת משרתי המילואים מ-300 אלף ל-350 אלף חיילים. המכסה המוגדלת תאפשר את המשך שירותם של חיילי מילואים פעילים שנדרשים להמשיך ולשרת. הצעת ההחלטה, שתסמיך את ראש חטיבת המבצעים ואת ראש תחום גיוס וכוננות באגף לקרוא לחיילים לשירות עד ל-31 באוגוסט, תובא בהמשך היום (רביעי) לאישור הממשלה.
נתניהו בסיור בקריית שמונה: "ערוכים לפעולה מאוד עצימה בצפון"
(צילום: עומר מירון, לע"מ)

הכותרת
האם ישראל איבדה את הצפון?
27:26
בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר הבוקר במחנה "גיבור" שבקריית שמונה, שנפגע מרקטת בורקאן בשבת. נתניהו קיבל במקום סקירה ממפקד חטיבה 769, אלוף-משנה אברהם מרציאנו, וממפקד מכלול עורף פיקוד הצפון, תת-אלוף (מיל') אלון פרידמן, על תמונת המצב המבצעית, האירועים האחרונים בגזרה, ניהול קרב ההגנה והפעולות הנעשות להגנת יישובי ותושבי הצפון. בנוסף, הוצגו פעולות החטיבה ופיקוד הצפון נגד תשתיות ומחבלי חיזבאללה בדרום לבנון. כך לפי לשכת רה"מ.
עוד נמסר כי לאחר מכן ביקר נתניהו בנקודת תצפית בעיר, שם נפגש עם צוותי כיבוי וכיתת הכוננות שפעלו בגזרה, וקיבל סקירה על השריפות בימים האחרונים, מאמצי הכיבוי הנרחבים ועל שיתוף הפעולה ההדוק של כוחות צה"ל וכבאות והצלה לצורך כיבוי השריפות.
נתניהו מסר: "בתחילת המלחמה אמרנו שאנחנו נחזיר את הביטחון הן לדרום והן לצפון - וכך נעשה. היום אני בגבול בצפון עם הלוחמים והמפקדים הגיבורים שלנו, ואני גם נמצא כאן עם לוחמי האש. אתמול האדמה בערה פה ואני שמח שכיביתם אותה, אבל האדמה בערה גם בלבנון. מי שחושב שהוא יפגע בנו ואנחנו נשב בחיבוק ידיים טועה טעות גדולה. אנחנו ערוכים לפעולה מאוד עצימה בצפון. בדרך זו או בדרך אחרת אנחנו נחזיר את הביטחון לצפון".
עם זאת, בצבא אומרים כי להגדלת מכסת המילואים "אין קשר לצפון" - וכי הבקשה הוגשה "כבר מזמן" מאחר שתחילת הפעולה ברפיח דרשה כוח אדם רב יותר ממה שציפו.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בסיור בקריית שמונה
בנימין נתניהו בסיור בקריית שמונה
נתניהו בסיור בקריית שמונה
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בסיור בקריית שמונה
בנימין נתניהו בסיור בקריית שמונה
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בסיור בקריית שמונה
בנימין נתניהו בסיור בקריית שמונה
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
כאמור, ביום שבת האחרון נפגע מחנה "גיבור" מרקטת בורקאן. פרט לפגיעה בבסיס נגרם גם נזק לסופרמרקט סמוך, שהיה סגור, ואף לקניון נחמיה. גם כלי רכב ניזוקו, אבל איש לא נפגע. בעקבות הירי, פרצו שריפות בארבעה מוקדים בקריית שמונה ובאזור, וכוחות הכיבוי פעלו לכבותן במשך שעות ארוכות.
אתמול עדכנה קרן קיימת לישראל כי עשרות אלפי דונמים של חורש טבעי נשרפו בעקבות המטחים האחרונים של חיזבאללה מלבנון. מתחילת המלחמה, כך נמסר בתום הערכת מצב, ספגו יערות רבים בצפון מכה קשה יותר פי שניים בהשוואה למלחמת לבנון השנייה ב-2006. ביער רכס הסולם ראש הנקרה נשרפו כ-1,200 דונם וביער קרן נפתלי נשרפו כ-200 דונם, כולל נזק חלקי במקום. 90% מיער הרי נפתלי עלה באש - כ-8,000 דונם שנשרפו בעוצמות שונות.