ישראל מתכוננות לפתוח במתקפה קרקעית בלבנון בכל רגע - אבל היא צפויה להיות מצומצמת: כך אמר גורם אמריקני ל"וושינגטון פוסט", ובמקביל לדיווח הזה - ולדיווחים נוספים בארצות הברית - אמר שר הביטחון יואב גלנט כי "השלב הבא יתחיל בקרוב".
לפי הגורם האמריקני, "המבצע המתוכנן של ישראל צפוי להיות קטן יותר מזה שהיה במלחמת לבנון השנייה ב-2006, ויתמקד בהוצאה מכלל שימוש של התשתית שבנה חיזבאללה באזור הגבול, כדי להסיר כל איום על יישובים בגבול הצפון".
3 צפייה בגלריה
ההרס מהתקיפות  בצור בדרום לבנון ‏
ההרס מהתקיפות  בצור בדרום לבנון ‏
תקיפה בלבנון
(צילום: Kawnat HAJU/AFP)
גורם אמריקני אחר אמר לרשת החדשות CBS כי ישראל הודיעה לארה"ב שבכוונתה להתחיל בשלב התמרון הקרקעי, ולדבריו זה "עשוי כבר לקרות תוך שעות". במקביל, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קרא להפסקת אש. כשנשאל אם הוא "חש בנוח" עם התוכנית של ישראל, אמר: "נוח לי שהם יפסיקו".
ב"ניו יורק טיימס" אמרו גורמים אמריקנים כי הם מאמינים שהצליחו לשכנע את ישראל לא לפתוח במתקפה קרקעית גדולה בלבנון. להבנה הזו הם הגיעו אחרי שיחות ממושכות שנערכו בסוף השבוע. בארצות הברית זיהו סימנים שישראל מתכוונת לפתוח בתמרון בלבנון, וגורמים אמריקנים העריכו כי מתקפה גדולה צפויה להתחיל בכל רגע.
אחרי השיחות, הם אמרו כי כעת הם מעריכים שהמתקפה המתוכננת היא קטנה ותכלול פשיטות ממוקדות בדרום לבנון. יחידות מיוחדות בצה"ל כבר ביצעו פשיטות שכאלה בימים האחרונים, כדי להסיר עמדות לחימה שמהן חיזבאללה תכנן לטווח את יישובי הצפון.
3 צפייה בגלריה
דברי שר הביטחון במפגש עם ראשי רשויות בצפון
דברי שר הביטחון במפגש עם ראשי רשויות בצפון
"השלב הבא יתחיל בקרוב". גלנט במפגש עם ראשי רשויות בצפון
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
3 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
"נוח לי שהם יפסיקו". ביידן
(צילום: REUTERS/Shannon Stapleton)
לפי הדיווח, גורמים בישראל הבטיחו למקביליהם בארצות הברית כי אין כוונה שהפשיטות הללו יובילו למתקפה גדולה של כוחות קרקעיים במטרה לכבוש חלקים מדרום לבנון. הגורמים האמריקנים אמרו כי הם מעריכים שיחידות הקומנדו ייסוגו מיד לאחר שהפעולות יסתיימו. עם זאת, לפי הדיווח נכתב כי עדיין לא ברור אם ההחלטה הישראלית היא סופית - ועדיין קיימת אפשרות למתקפה רחבת היקף.
רמיזה נוספת לכך שהתמרון עשוי להתרחש בכל רגע העניק גלנט, שנפגש היום עם ראשי המועצות החברים בפורום "קו העימות". בשיחה איתם אמר גלנט כי "השלב הבא במלחמה נגד חיזבאללה יתחיל בקרוב - הוא יהווה גורם משמעותי בשינוי המצב הביטחוני ויאפשר לנו להשלים את החלק החשוב במטרות המלחמה: החזרת התושבים לבתיהם".
מוקדם יותר היום נפגש גלנט עם לוחמי שריון בגבול הצפון, והעניק רמיזה נוספת כשאמר להם: "החיסול של נסראללה הוא שלב חשוב, אבל זה לא הסוף - כדי להשיב את תושבי הצפון נפעיל את כל היכולות שלנו, כולל אתכם".