1 צפייה בגלריה
רכבו של סאהר אסמאעיל אשר נרצח ביישוב ראמה
רכבו של סאהר אסמאעיל אשר נרצח ביישוב ראמה
סאהר אסמאעיל שנרצח ביישוב ראמה, וסימני הירי על רכבו
(צילום: שמיר אלבז )
בית משפט השלום בנצרת הורה היום (רביעי) על שחרורו למעצר בית של החשוד המרכזי ברצח יועץ שרת החינוך סאהר אסמאעיל, שנורה למוות ליד ביתו בראמה שבבקעת בית הכרם לפני חודש. החשוד, תושב אחד הכפרים בצפון ובן למשפחת פשע, הוחזק במעצר 20 ימים. נאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים האחרים וכן לשהות באזור כרמיאל והכפר ראמה.
סנגורו, עו"ד תומר נווה, טען לאחר המעצר: "מרשי לא קשור לשום עוזר שר. אני מכיר אותו ובוודאי שאין לו קשר לאירוע הרצח". מאז האירוע מספר אנשים נחקרו, אך הם שוחררו כעבור זמן קצר.
תיעוד מזירת הרצח בראמה
(צילום: שמיר אלבז, עידו ארז)

אסמאעיל הותיר אחריו אישה, בנאן, ואת בנו בן ה-6 עאטף. בחודש יולי מונה ליועץ לענייני ערבים של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, כמשרת אמון. בבחירות האחרונות לכנסת הוצב במקום ה-17 ברשימתו של גדעון סער, תקווה חדשה.
עו''ד תומר נווה, מייצג את המאיים על דר'שרון אלרועי פרייסעו''ד תומר נווה
זמן קצר לאחר הרצח תושבים במקום טענו כי הרקע לאירוע עשוי להיות גביית דמי חסות (פרוטקשן), שכן למשפחתו של סאהר יש עסק קייטרינג שמחלק אוכל לבתי ספר. התושבים סיפרו כי הרוצחים ארבו לאיסמעיל ליד ביתו, המתינו שיעלה אל הרכב – ואז ירו קרוב ל-21 קליעים לתוכו. המשטרה הוציאה צו איסור פרסום על כל פרטי החקירה.
לפני שנכנס לפוליטיקה, עבד איסמעיל בקק"ל (קרן קיימת לישראל). בהמשך היה חבר פעיל בתנועת הליכוד. כאשר גדעון סער החל לכהן כשר חינוך, איסמעיל מונה לאחראי על החינוך הערבי במשרד. לאחר מכן, עם מעברו של סער למשרד הפנים, עבר איסמעיל למשרד הפנים.