ילדים מפגינים במחאת החינוך
(צילום: עידו ארז)

בין אלפי המוחים נגד המהפכה המשפטית שמפגינים הבוקר (יום שני) ברחבי הארץ, נמצאים גם ילדים ונערים רבים, שהגיעו יחד עם משפחתם וחבריהם כדי להשמיע קול מחאה. רועי לוי בן ה-10 מתל אביב, שהגיע להפגנה בעיר יחד עם אימו וחבר נוסף, סיפר ל-ynet: "אני חושש שלא יהיו זכויות במדינה, זה הופך ממש לדיקטטורה".
המחאות ברחבי הארץ מתקיימות לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת על הסעיפים שיאפשרו לקואליציה לשלוט בוועדה לבחירת שופטים, וכאלה שיחסמו בפני בג"ץ את האפשרות לדון בחוקיות חוקי יסוד. גם הילדות תמר וזואי הגיעו למחאה בתל אביב כדי "להפגין למען הדמוקרטיה", לדבריהן. "ביבי רוצה להפוך את הדמוקרטיה לדיקטטורה. אנחנו חוששות שלא תהיה להורים שלנו הזכות להצביע ושרוב החיים שלנו יהפכו למשהו אחר לגמרי".
שלושת הילדים אלון, דורי ויותם סיפרו כי הגיעו להפגין כדי "להביס את ביבי, שעושה חוקים שלא טובים לכל המדינה, הוא רוצה רק את מה שטוב לו". הילדים סיפרו כי בכוונתם להמשיך ולהפגין, שכן "הממשלה רוצה לעשות ההיפך מדמוקרטיה, וזה נראה לנו כמו אסון".
8 צפייה בגלריה
ילדים מפגינים במחאת החינוך
ילדים מפגינים במחאת החינוך
"לא רוצים להפוך לדיקטטורה". הילדים המפגינים ל-ynet
(צילום: עידו ארז)
8 צפייה בגלריה
מחאה בתל אביב
מחאה בתל אביב
מפגינים בתל אביב
(צילום: יובל חן)
8 צפייה בגלריה
מחאה בחיפה
מחאה בחיפה
מחאה בחיפה
(צילום: נחום סגל)
8 צפייה בגלריה
מחאה בצומת הגומא
מחאה בצומת הגומא
מחאה בצומת הגומא
(צילום: אפי שריר)
8 צפייה בגלריה
מחאה בתל אביב
מחאה בתל אביב
(צילום: פל תקשורת)
8 צפייה בגלריה
מחאה בתל אביב
מחאה בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
מפגין בן 13 סיפר ל-ynet: "הגעתי להפגין עם כל המשפחה והחברים, באנו להשפיע ולשנות את המצב כי הממשלה הולכת לדרכים לא טובות". חברו, עידו, אמר כי "אנחנו מפגינים נגד השינוי שרוצים לעשות במשפט. אני חושש שנהפוך לדיקטטורה. מפגין נוסף, נמרוד, אמר כי "אם לא נפגין אז פסקת ההתגברות תצא לפועל ולא תהיה לנו מדינה בסופו של דבר. תהיה לנו דיקטטורה ואני אפילו לא רוצה לדעת לאן נגיע".
מיקה בת ה-12 סיפרה כי הגיעה להפגנה בתל אביב כדי למחות נגד "החלשת מערכת המשפט", יחד עם חברותיה. שירה בת ה-11 אמרה כי היא מפגינה נגד "אלו שאומרים שהם יחליטו ושלא יהיה את בג"ץ". תלמידי כיתה ט' בתיכון "כרמים" בבנימינה מחו בכיכר בעיר. אביב, רוני, נטע, שירה ויניב קראו: "הגיע הזמן שידברו אחרת, המחאות ימשיכו בכל הארץ. לא נוותר על הדמוקרטיה במדינה".
8 צפייה בגלריה
מחאה בכרמיאל
מחאה בכרמיאל
"יש ייצוג לכל העם, מוחים למען עתיד ילדנו". המוחים בכרמיאל
(צילום: יצחק גוברין)
"אי אפשר לשתוק". הריאיון לאולפן ynet
(צילום: חגי דקל)

ניב וויליאמס, תלמיד התיכון הריאלי בחיפה, אמר לאולפן ynet כי בהפגנה בעירו "היה מרגש לראות התארגנות של תלמידים שלא הגיעו לבית הספר ואזרחים עובדים שבאו להפגין". וויליאמס סיפר כי "הדבר שמניע אותי הוא התחושה שהעתיד שלי בסכנה, ואני אלחם עליו. המדינה חשובה לי. המהפכה המשפטית כל כך נוראית עד שאי אפשר לשתוק".
במחאה בכביש 85 בכניסה לכרמיאל, שם מוחים כ-300 מפגינים, סיפר אופיר טורצ'ן ל-ynet: "הגענו לכאן מכרמיאל, משגב וכפרי הסביבה. יש ייצוג לכל העם, דתיים, חילוניים וכו'. אנחנו נלחמים על הבית ועל הדמוקרטיה. לעצור את האסון שעומד להתרחש על המדינה, למען עתיד ילדינו!".
8 צפייה בגלריה
מחאה מול ביתו של אבי דיכטר
מחאה מול ביתו של אבי דיכטר
"מנסים לדבר איתו, זה הדבר הכי חשוב". המחאה מחוץ לביתו של שר החקלאות
חיים חרמוני, שהפגין הבוקר מחוץ לביתו של שר החקלאות אבי דיכטר (הליכוד), סיפר ל-ynet radio כי מדובר "בפעם הרביעית או החמישית שאנחנו מנסים לדבר איתו. השיח זה הדבר הכי חשוב, אבל זה לא כל כך פשוט ואנחנו קוראים לחברי כנסת שאנחנו חושבים שניתן להשפיע עליהם לעצור את המסע המטורף הזה שכל המדינה נכנסה אליו". חרמוני ציין :"אני חושב שדיכטר, עם הרקע הביטחוני שלו, יכול להיות אחד מאלה שנשפיע עליהם לא לתמוך ברפורמה הזאת בשלב הזה ובקצב הזה".